Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشتکار قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر افزود: باتوجه به نگاه ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی به مشاغل آینده و مشاغل نوظهور ، این دانشگاه در ثبت نام پذیرش دوره های کارشناسی ناپیوسته خود برای مهرماه ۱۴۰۱ ، با تصویب بیش از ۶۰ عنوان برنامه درسی جدید ، اقدام نمود که اقبال عمومی مخاطبان نشان می دهد می بایست ظرفیت هایمان در رشته های مورد اقبال عمومی ، افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه ، آموزش عالی کشور می بایست برای شناسایی شغل های آینده ، کار زیادی انجام دهد.
کشتکار در ادامه اظهار داشت: پتانسیل های دانشگاه جامع علمی کاربردی به گونه ای است که می تواند از عهده اینکار برآید و برای ایجاد اشتغال مولد در کشور باتوجه به مشاغل آینده ، یاری رسان دولت باشد.
قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: در سال تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین با توجه به جهت گیری های بازارکار در ابعاد ملی و بین المللی، همچنین بازار اشتغال کشور و باتوجه به ماموریت و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل سهیم و موثر در ایجاد اشتغال و تامین نیروی انسانی میانی کشور، در چهارچوب برنامه تحولی نیازآفرینی، پس از  جمع آوری و پردازش اطلاعات بازارکار با رویکرد شناسایی، طبقه بندی مشاغل موجود و آینده کشور به ویژه با تاکید بر مشاغل نوظهور و کم سرمایه بر و با بهره گیری از  منابع اطلاعاتی متعدد، از طریق تشکیل کمیته های علمی تخصصی با حضور متخصصان حوزه های شغلی و متخصصان موضوعی،  بیش از ۱۲۰ عنوان رشته جدید از طریق تحلیل حوزه های شغلی و استخراج شایستگی هریک از مشاغل، احصاء و به تصویب رسید .
وی افزود: نظر به اهمیت جایگاه و نقش صنعت فناوری اطلاعات و رایانه و کاربرد این صنعت در اکثریت حوزه های شغلی و ضرورت توجه جدی به مشاغل نوظهور، ۴۱ عنوان برنامه درسی جدید در حوزه های مختلف شغلی این صنعت نظیر تولید محتوای دیجیتالی، پشتیبانی وب و شبکه های اجتماعی، اینترنت اشیاء، داده کاوی، کسب و کارهای دیجیتالی، رایانش ابری، علوم داده، امنیت و دفاع سایبری، امنیت اطلاعات، طراحی و مدیریت پایگاه داده و ... اختصاص و تصویب شده است.
قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ا‌دامه اظهار داشت: در همین راستا و با توجه تنوع و تکثر مشاغل آینده به بخش ورزش و سلامت، ۴۹ عنوان دوره به طور تخصصی به عرصه های مختلف ورزشی و با تمرکز به مشاغل مربیگری و داوری نظیر مربیگری و داوری ورزش های سوارکاری، فوتبال، بستکبال، والیبال، وزنه برداری، پرورش اندام، فوتسال،کاراته و ۲ رشته نیز مربوط به تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی در بخش رادیوگرافی و دندانپزشکی می باشد.  
کشتکار تصریح کرد: نظر به اهمیت تفکر تخصص گرایی و مهارت آموزی در عرصه های مختلف شغلی حقوق ، ۱۴ عنوان رشته جدید مشمول مشاغل این حوزه به ویژه حقوق فناوری اطلاعات، حقوق بیمه، حقوق بازار سرمایه، حقوق ساختمان ، حقوق گردشگری، حقوق داوری  است.
وی در ادامه بیان کرد: در حوزه های شغلی انرژی و صنعت برق، ۵ برنامه درسی نظیر اتوماسیون صنعتی، انرژی های تجدید پذیر ، در حوزه مکانیک ۴ برنامه درسی مثل تعمیر و بهره برداری دستگاه های آب شیرین کن و گیربکس ، در حوزه طلا و جواهر یک برنامه درسی در زمینه تولید صنعتی زیورآلات، در سایر حوزه ها ۱۶ برنامه درسی در زمینه طراحی و توسعه برند، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، مهندسی فناوری حریق، مهندسی فناوری شهرسازی، راهبری قطار شهری، موسیقی نوازندگی ساز زهی، نوازندگی ساز بادی، نوازندگی پیانو، نوازندگی ساز کوبه ای و آواز تلفیقی، زبان چینی، مهندسی فناوری صنایع غذایی- تضمین کیفیت، دیپلماسی بشردوستانه، کوچینگ کسب وکار و کوچینگ شغلی به تصویب رسیده است.
کشتکار در خاتمه اظهار داشت: باتوجه به استقبال زیاد از رشته های جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی ، انتظار می رود دست اندرکاران آموزش عالی کشور فعالیت های جدیدی برای طراحی و تدوین رشته های جدید باتوجه به مشاغل جدید انجام دهند تا هم در این پذیرش و هم در پذیرش های آتی بتوانیم پاسخگوی استقبال مردم باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتکار مهارت محوری دانشگاه جامع علمی کاربردی حوزه های شغلی برنامه درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ به همراه دفترچه راهنمای انتخاب رشته در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت منتشر شده اند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند تا پایان امروز شنبه به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در صورت تمایل به انتخاب رشته باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند. فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی جداگانه باید تکمیل شود.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6089703

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد