Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:41:11 GMT

مجلس تسریع کننده فعالیت واحدهای دانش‌بنیان است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۸۶۴

مجلس تسریع کننده فعالیت واحدهای دانش‌بنیان است

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین که بعد از ظهر سه شنبه در سالن جلسات شهید رجایی پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد اظهار کرد: عشق به علم و فناوری در مردم قزوین همواره وجود داشته است و در سال‌های گذشته در حوزه پارک علم و فناوری زحمات زیادی اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری برای استان قزوین آورده‌های زیادی نیز به همراه داشته است ادامه داد: در اویل دوران همه گیر شدن ویروس کرونا بیشترین میزان تولید مواد ضدعفونی در سال ۹۹ توسط پارک علم و فناوری استان قزوین انجام شد.

نماینده مردم قزوین البرز و ابیک در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان برای مجلس از اهمیت بالایی برخوردار هستند عنوان کرد: در این سال‌ها مجلس قانون جهش دانش بنیان به عنوان گام مؤثر را تصویب کرده که امروز این قانون مرجعی برای اختصاص اعتبار در حوزه دانش بنیان و ارتقا دانش بنیان و مردمی کردن این شرکت‌ها شده است.

این مسئول تاکید کرد: ما نیازمند رفتارهای روش‌مند و راهبردی در حوزه تسریع در اقدام و فعالیت شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: تسهیلگران این زمینه با حضور در حوزه پارک علم و فناوری در چرخه تولید از ایده تا صنعتی کردن، بازار خلاقیت را گرم می‌کنند و تمامی این چرخه در زمینه پارک علم و فناوری شکل می‌گیرد.

محمدبیگی ادامه داد: گام بعدی و مهم ما تسهیل کردن اخذ مجوزات بوده که گاهی سال‌ها وقت دارندگان ایده را می‌گرفت و امروز این گره باز شده است.

این مسئول در خاتمه گفت: امروز فصل تغییر در چرخه مدیریت‌ها است و این چرخه هر روز نو می‌شود و هر کدام از ما در هر کجا که فعالیت می‌کنیم باید تلاش کنیم که از خود یادگار خوب بگذاریم و همان طور که از تلاس‌های دکت مافی ممنونیم امیدواریم دکتر احمدی در سمت ریاست پارک علم و فناوری قزوین بدرخشند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات مافی رئیس پیشین این پارک علم و فناوری قزوین تقدیر و جعفر احمدی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

کد خبر 5531539

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری قزوین قزوین بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه ویروس کرونا زلزله خراسان رضوی آمار کرونا اردبیل جهرم مشهد آلودگی هوا شیراز پارک علم و فناوری قزوین دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی