Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@15:18:39 GMT

گرمازدگی ۴۲ نفر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۵۹۶۲

گرمازدگی ۴۲ نفر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان

به گزارش خبرآنلاین، «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بعد از گذشت سه روز از حادثه ناگوار زلزله غرب استان و ویرانی روستای سایه خوش، خدمات حوزه سلامت همچنان برقرار است. وی افزود: چهار دستگاه آمبولانس مربوط به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شرکت نفت ستاره خلیج فارس و نیروی دریایی به همراه چهار تکنسین فوریت‌ها در این روستا مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه کانکس‌های خدماتی جامع سلامت جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستا مستقر شده‌اند.

نوروزیان در تشریح خدمات ارائه شده در روستای سایه خوش، ادامه داد: بازدید از منابع و مخازن آب در روستاهای آسیب دیده، انجام هماهنگی‌های لازم جهت تامین به موقع آب شرب و آب جهت مصارف بهداشتی و انجام ۵۹ مورد کلرسنجی، کدورت‌سنجی و نمونه برداری برای آزمایشات میکروبی آب مصرفی از جمله خدمات است. وی اضافه کرد: تمامی خانوارهای مناطق آسیب‌دیده از زلزله در روستاهای دم‌گیرز، سایه خوش، نرمستان، کلاتو و بنو پایش شده و ۴۶ مادر باردار در روستاهای آسیب دیده مراقبت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک هزار و ۸۰۰ مترمربع در روستای سایه خوش جهت مبارزه با حشرات سمپاشی و مقدار ۳۰ کیلوگرم پرکلرین و ۵۰۰ عدد قرص کلرسنجی و کلرینه ۴۵ متر مکعب آب در مناطق زلزله زده انجام شد. نوروزیان افزود: شیرمصنوعی جهت کودکان نیازمند محروم از شیر مادر ضمن تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر در شرایط بحران و لزوم رعایت نکات بهداشتی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به خانواده‌ها در خصوص انتقال مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان با تاکید بر انتقال به مکان امن ارائه شده و دیگر امور مربوطه نیز مستمرا در حال پیگیری است.

48

کد خبر 1648232

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان هرمزگان زلزله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سایه خوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود