Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی تا ساعتی دیگر اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با ۱۹ بانک و موسسه اعتباری و همچنین اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان دو بانک خاورمیانه و سرمایه را منتشر می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید علی‌اکبر میرعمادی، مدیر اداره ارزیابی سلامت بانک‌ها با اشاره به تکلیف قانونی مندرج در بند «د» تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ بانک مرکزی از عزم جدی این بانک در انتشار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط خبر داد و گفت: بانک مرکزی از ابتدای سال جاری در سه بازه زمانی فهرست تسهیلات و تعهدات کلان ۲۵ بانک را منتشر کرده است که از این تعداد چهار بانک باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: امروز فهرست تسهیلات و تعهدات کلان دو بانک «خاورمیانه» و «سرمایه» نیز منتشر می‌شود؛ همچنین اطلاعات بانک‌های «صنعت و معدن» و «ملی» با برطرف‌شدن برخی نکات به‌زودی منتشر خواهد شد.

میرعمادی با بیان اینکه بانک مرکزی در نظر دارد اطلاعات مرتبط با تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط بانک‌ها را نیز منتشر کند، ادامه داد: در این خصوص اطلاعات مربوط به ۱۹ بانک و موسسات اعتباری امروز منتشر می‌شود و اطلاعات مابقی بانک‌ها نیز با استانداردسازی لازم طی روز‌های آینده منتشر و بر روی وب‌سایت بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی عزم جدی دارد که بستر‌های لازم را برای انتشار عمومی اطلاعات فراهم کند، چراکه به این واسطه شاهد انضباط بازار خواهیم بود؛ همچنین در متن قانون بر اخذ اطلاعات از بانک‌ها در صورت کامل نبودن اطلاعات بانک مرکزی تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه در خصوص برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری شاهد سرمایه اعتباری منفی بودیم؛ شورای پول و اعتبار در پایان خردادماه سال جاری، قاعده‌ای را برای این موضوع وضع کرد که به‌موجب آن مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی یا ایجادی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان منتشر شود؛ لذا بر این اساس قاعده یاد شده، اطلاعات را جمع‌آوری و منتشر می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بانک مرکزی موسسات اعتباری بدهکاران بانکی تسهیلات و تعهدات کلان بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد

 هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد گفت: با پیگیری‌های معمول و با مصوبه کمیته حقوقی و قضایی شورای راهبری دادرسی الکترونیک قوه قضاییه، عنوان اتهامی اقدام تروریستی به عناوین مجرمانه سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی اضافه گردید.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم ادامه داد: این اقدام در راستای تصریح و تسهیل دسته بندی اطلاعات پرونده‌های مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی تروریسم و به تبع آن سهولت مدیریت پرونده‌های مربوط صورت پذیرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی