Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:51:00 GMT

کرمانشاه در جایگاهی که باید باشد، نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۶۴۰۳

کرمانشاه در جایگاهی که باید باشد، نیست

ایسنا/کرمانشاه سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت: کرمانشاه در جایگاهی که باید باشد، نیست.

 ابراهیم رحیمی‌زنگنه، امروز(14 تیر) در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه، اظهار کرد: کلانشهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون و 153 هزار جمعیت، نفر یکی از شهرهای بزرگ و در عین حال مظلوم کشور است.

 رحیمی‌زنگنه با اشاره به پیشینه تاریخی و تاثیرگذاری بالای کرمانشاه در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گفت: کرمانشاه با جان فشانی‌هایی که در دوران دفاع مقدس داشته و هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده، در جایگاهی که باید باشد، نیست و هنوز گرفتار مباحث زیربنایی است و مشکل تامین آب و برق و ... دارد که اینها دردناک است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه کرمانشاه آنچه در حوزه زیرساخت‌ها ضرورت یک کلانشهر است را ندارد، تصریح کرد: این شهر با همه ظرفیت‌هایی که دارد، چالش‌های زیادی دارد که شاید بقیه کلانشهرها آن چالش‌ها را نداشته باشند.

 رحیمی‌زنگنه اضافه کرد: اگر در گذشته در بعد کلان به کرمانشاه نگاه ویژه شده بود و مشکلات آن درست و حسابی حل شده بود، امروز مشکلات زیرساختی نداشت و شاهد نبودیم در بخش مرکزی شهرستان بیش از 200 روستا بیخ گوش کرمانشاه مشکل تنش آبی داشته باشند. 

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه مشکلاتی مثل ترافیک، سرقت، حاشیه نشینی و... دارد، گفت: کرمانشاه دومین استان بیکار کشور است و شاخص فلاکت آن بالا است و در حالیکه متوسط شاخص فلاکت در کشور عدد 55 است، این عدد در کرمانشاه 64 است که اصلا خوب نیست.

وی با اشاره به پایین‌تر بودن درآمد مردم کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری، تاکید کرد: میانگین درآمد مردم کرمانشاه سالانه 15 میلیون تومان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه اشاره ای هم به تعطیلی زودهنگام نانوایی‌های شهر کرمانشاه داشت و گفت: نانوایی‌های کرمانشاه زودتر از موعد رسمی تعطیل می‌شوند و در کلانشهر کرمانشاه مردم مجبورند در صف نان بایستند، درحالیکه دیگر کلانشهرها چنین معضلی ندارند.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به ضرورت استفاده از دانش‌ روز در مدیریت شهرستان، گفت: مدیران باید از آخرین دستاوردهای علمی برای مدیریت استفاده کنند و مثلا در حوزه کشاورزی باید مشخص باشد که کشاورز فلان منطقه در شهرستان باید چه محصولی و در چه زمانی بکارد که بتواند در عین سود بیشتر، از سرمایه‌های آب، خاک و ... شهرستان هم حفاظت کند و لااقل در این شرایط کم‌آبی و بحران آب محصول  آب‌بر نکارد.

 وی با ابراز تاسف از وجود سبزیکاری‌های آلوده در کلانشهر کرمانشاه، گفت: نباید حتی یک متر هم سبزی‌کاری آلوده در شهرستان داشته باشیم و باید با این دسته کشاورزان برخورد جدی شود، چون سلامت مردم شوخی بردار نیست.

وی در ادامه با اشاره به احتمال بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا و وبا در شهرستان، گفت: از مردم شهرستان می خواهیم ماسک‌ها را دوباره بزنند.

وی افزود: همچنین برای پیشگیری از شیوع احتمالی وبا با توجه به اینکه مواردی از بیماری در استان دیده شده، مزدم باید بهداشت را بیشتر رعایت کنند.

رحیمی‌زنگنه با بیان اینکه مدیران و مسئولان شهرستان کرمانشاه باید نسبت به مشکلات دغدغه‌مند باشند، گفت: انتظار می رود مدیران شهرستان  اهتمام بیشتری برای حل مشکلات داشته باشند و با کار جهادی به میدان بیایند.

وی با اشاره به اهمیت پاسخگو بودن مدیران، گفت: مردم دیگر از شعار دادن خسته شده‌اند و عمل مسئولین را نگاه می‌کنند و باید در عمل مردمی و جهادی کار کنند.

رحیمی‌زنگنه در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش مردم در حیطه‌های مختلف گفت: اگر فقط بتوانیم سرانه مطالعه، فرهنگ کار و میزان رعایت حقوق شهروندی را در کرمانشاه بالا ببریم، می توانیم به توسعه شهرستان امیدوار بوده و موج فرهنگی در شهر ایجاد کنیم.


انتهای پیام


 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها رحیمی زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه