Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد دانشگاهی یکی از مأموریت‌های این نهاد در حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی را توسعه این صنعت در بحث تولید، فروش، بازاریابی و صادرات محصولات موجود خواند و تاکید کرد: ماموریت دیگر جهاد دانشگاهی، حرکت برای ایجاد زیرساخت‌های نوآوری‌های نرم و فرهنگی برای تولید محصولات جدید با توجه به بوم، فرهنگ و نیاز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایران اکونومیست، آیین «رونمایی و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه صنایع فرهنگی و گردشگری» با حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی؛ دکتر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی رییس جهاددانشگاهی؛ پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، امید رضایی‌فر مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم وفناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و دکتر سید سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و جمعی از فعالان این حوزه، سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی برگزار شد. گزارش این مراسم را اینجا بخوانید.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این مراسم، نوآوری را یک محتوا و موضوع جذاب در همه زمینه‌ها دانست و گفت: گردشگری یک فناوری به شمار می‌رود و  امروز در کشور به حوزه‌های مختلف فناوری توجه خوبی شده است.

وی با بیان اینکه به‌واسطه زندگی در این دنیای مادی به فناوری‌هایی که وابسته به زندگی سخت‌افزاری ما هستند توجه خوبی شده است افزود: به همین دلیل فناوری‌هایی همچون حمل‌ونقل، غذا، مسکن و ازاین‌دست بسیار خوب توسعه پیدا کرده‌اند و شرکت‌های زیادی اقتصاد را در این دیدند تا به سراغ رفع نیازهای جسم انسان‌ها حرکت کنند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه امروز در دورانی هستیم که یک اتفاقات تازه در حال اتفاق افتادن است ادامه داد: امروز باوجودآنکه نوع بشر همه امکانات رفاهی را در اختیار دارد، ولی حالش همچنان خوب نیست روح آرامی ندارد، به همین جهت شاهد اتفاقات جدیدی در بحث هنرهای نو همچون ورود چوب، چرم و سنگ به زندگی آدم‌ها در قالب‌های هنری، تابلوها، کمدها، میزها و ... هستیم.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه زمانی فناوری‌های نرم و فرهنگی هنر یا علاقه‌مندی‌های شخصی بودند افزود: اما هم‌اکنون این فناوری‌ها اقتصاد دارند و سال‌های آینده شاهد رونق و شکوفایی نوآوری‌ها و فناوری‌های نرم و فرهنگی خواهیم بود.

رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه آن چیزی که امروز به آن نیاز داریم نوآوری است گفت: نوآوری ترکیب خلاقانه چند فناوری تعریف می‌شود و در کشور فناوری‌ها را خوب توسعه داده‌ایم، اما آنچه امروز به آن نیاز داریم، نوآوری است. به‌واقع باید اندیشید که چه کالا، محصول  و خدماتی را می‌توانیم ارائه کنیم که «نو» باشد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه گردشگری، نقاشی، فیلم‌برداری، عکاسی یک فناوری است، ادامه داد: اما ترکیب خلاقانه فناوری‌های گردشگری، فیلم‌برداری، مهارت‌های کامپیوتری همراه با نوآوری گردشگری مجازی را پدید می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند این هستیم نوآوری را به‌صورت خاص در حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی در کشور گسترش دهیم گفت: جهاددانشگاهی دو ماموریت در این حوزه برای خود قائل است. اول توسعه آنچه در صنعت فناوری‌های نرم و فرهنگی در کشور تاکنون اتفاق افتاده است. این توسعه در بحث توسعه تولید، فروش، بازاریابی و صادرات صنایع موجود خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: مأموریت دیگر جهاد دانشگاهی، حرکت برای ایجاد زیرساخت‌های نوآوری نرم و فرهنگی برای تولید محصولات جدید با توجه به بوم، فرهنگ و نیاز کشور است. وی ابراز امیدواری کرد تا شاهد توفیقات روزافزون جهاد دانشگاهی به‌عنوان زیست‌بوم نوآوری نخبگان کشور باشیم.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جهاد دانشگاهی ، دکتر دهقانی فیروزآبادی ، پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی دکتر دهقانی فیروزآبادی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی فناوری های نرم و فرهنگی دکتر دهقانی فیروزآبادی جهاد دانشگاهی فناوری ها رییس جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود