Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسول قنبری ممان روز سه شنبه در هفدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان گلستان (ICZM)  افزود:  اجرای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی  حکم قضایی تخریب سازه های غیرمجاز دریایی در نوار ساحلی اجرا می شود و  از بیش از هزار سازه  غیرمجاز  ۲۲ سازه در گلستان  برای کارکردهای گوناگون احداث شد و از این تعداد ۱۹ سازه  در سواحل  بنا شده که تعدادی از آنها به علت پسروی آب، در خشکی واقع شده و نیاز به مجوز ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:از این تعداد چند سازه متعلق به دستگاه‌های اجرایی و نظامی است که باید  نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.
 


 وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در آبان ماه سال جاری افزود:آخرین مهلت برای ارسال مقالات به این  همایش  ۲۶ تیر ماه است.
وی اظهار داشت: چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی با هدف ایجاد فضای مناسب جهت بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات میان متخصصین، دست اندرکاران داخلی و خارجی و اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی و تأکید بر ارتقاء سطح مهندسی سواحل، بنادر و سازه های دریایی، از ۹ تا ۱۱ آبان ماه سال جاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می شود.
وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند چکیده مقالات خود را حداکثر تا تاریخ ۲۶ تیر ماه از طریق پایگاه اینترنتی همایش، به نشانی https://icopmas.pmo.ir ارسال کنند.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان هم در این نشست با اشاره به بهره‌مندی این استان از ۱۳۰ کیلومتر ساحل گفت:سازه های ساحلی گلستان چوبی هستند و مغایرتی با بند ۲۲ ماده ۳ آیین نامه سازمان بنادر ندارد.

الله یار اسعدی افزود: تمام سازه های دولتی و خصوصی بدون مجوز در سواحل استان تعیین تکلیف می شوند.

وی اظهار داشت: بیشتر سازه های غیرمجاز به دلیل پسروی آب دریا در سال ۱۴۰۰ در محدوده خشکی هستند و سواحل دریای خزر در حوزه گلستان آزاد بوده و ساخت و ساز در حریم قانونی دریا انجام نمی شود.

برچسب‌ها دریای خزر گرگان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر گرگان گلستان دریای خزر گرگان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کیا عاشوری امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان که در بخش خشکبیجار برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و آغاز فعالیت طرح‌های سالم‌سازی در نیمه خردادماه اظهار کرد: شهرستان رشت با ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی از ۱۰ روستای ساحلی بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا برخوردار است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع از عمده مسائلی است که در این ایام باید به آن پرداخته شود، داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات ناجیان غریق، تصریح کرد: سال گذشته تمامی مطالبات ناجیان غریق پرداخت شد، البته تلاش‌های شوراهای اسلامی و دهیاران این مناطق انکارناپذیر است که جای قدردانی دارد، امسال باید یک شناگاه در این مناطق ایجاد شود.

عاشوری با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران با استقرار امکانات و آلاچیق‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود استفاده کنند، گفت: انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دریا با هدف ترویج عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با همکاری دستگاه‌های متولی تقویت شود.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سواحل شهرستان رشت ادامه داد: برای توسعه بخش گردشگری در سواحل شهرستان رشت جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفته و فرمانداری شهرستان نیز قطعا همکاری لازم را در جذب و حمایت از سرمایه‌گذار در برنامه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه حادثه‌خیز در سواحل رشت شناسایی شده و تحت پوشش قرار دارد، گفت: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟