Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با قائم مقام وزارت خارجه هند او را در جریان آخرین اقدامات و گام‌های مثبت ایران در فرآیند مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش مشرق، در استمرار تماس‌ها و همفکری‌های سیاسی بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، امروز (سه شنبه) علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و «وینای میهان کاترا» قائم مقام وزارت امور خارجه هند در یک تماس تلفنی به گفتگو و رایزنی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفین با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی و سابقه دیرینه روابط و تعامل فرهنگی و اقتصادی سیاسی بین دو کشور، و با اشاره به سفرهای مکرر مقام‌های عالیرتبه دو کشور روابط موجود فیمابین را از نظر حُسن مناسبات منحصر به فرد دانستند.

معاونان سیاسی وزارت خارجه‌های دو کشور در خلال این گفتگوی تلفنی همچنین راه‌های پیشبرد همکاری فیمابین از جمله در عرصه تجارت، سرمایه گذاری، بندرگاه و مواصلات، همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه کمک به مردم افغانستان، تثبیت امنیت و ثبات منطقه از طریق مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دوجانبه و ارتقا سطح مناسبات در حوزه‌های سیاسی را مورد رایزنی قرار دادند.

رفع محدودیت‌های موجود بر سر راه تبادلات تجاری و تکمیل پروژه چابهار به عنوان مرکزیت بندرگاهی و مواصلاتی منطقه از سوی هند و تسهیل و کمک به انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه هند به مردم افغانستان از مسیر ایران و همچنین همکاری دو کشور در عرصه‌های چندجانبه بین المللی از جمله در سازمان ملل و مجموعه‌های منطقه‌ای و موضوعی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس در شمار سایر موارد قابل توجه در گفتگوهای طرفین بود.

همچنین در این گفتگوی تلفنی، باقری آخرین اقدامات و گام‌های مثبت اتخاذ شده جمهوری اسلامی ایران در فرایند گفتگوها بمنظور رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان را به همتای هندی خود اطلاع داد.

طرفین توافق کردند تا در استمرار سفرها و گفتگوهای آتی بین مقام‌های سیاسی، مشورت‌ها و همفکری‌های خود را تداوم بخشند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت علی باقری هندوستان برجام وزارت امور خارجه ایران سازمان ملل کمیسیون مشترک وزارت امور خارجه هند خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق

سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، و هیئت همراه وی، وضعیت فرهنگ و ارتباطات دو کشور و چشم‌اندازهای گسترش همکاری‌های عراق و جمهوری اسلامی ایران را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم بر ضرورت تبادل تجارب در بخش‌های فرهنگی، هنری و آرشیوی تأکید کرد.

وی با اشاره به نیازهای جوامع اسلامی به برنامه‌های فرهنگی که آنان را در برابر هجمه فرهنگی و اندیشه‌های منحرف مصون نگه دارد، بر ضرورت حمایت از برنامه‌های هنری و تولید فیلم و سریال و استفاده از فناوری‌های نوین برای رساندن آن به مخاطبان تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر ضرورت توقف جنگ در غزه تأکید کرد و جامعه جهانی را در قبال پیامدهای آنچه در غزه می‌گذرد و سکوت در برابر کشتار و گرسنه نگه‌داشتن و نسل‌کشی مسئول دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند