Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@04:32:38 GMT

معاون امنیتی وزیر کشور به عراق سفر کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۷۰۵۰

معاون امنیتی وزیر کشور به عراق سفر کرد

به گزارش قدس آنلاین، سفر دو روزه "سید مجید میراحمدی" که از عصر سه‌شنبه و در رأس هیأت بلند پایه سیاسی، امنیتی، نظامی و انتظامی آغاز شد، به منظور پیگیری انجام تفاهم‌نامه امنیتی و فراهم کردن مقدمات سفر زائران اربعین حسینی (ع) است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در حاشیه نود و یکمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: با توجه به دیدار اخیر وزرای دو کشور ایران و عراق و توافق‌های انجام شده برای لغو روادید سفر زمینی به عتبات عالیات، برای پیگیری این توافق‌ها به عراق سفر خواهیم کرد تا هماهنگی لازم و مؤثر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در هفدهم خرداد ماه امسال به تهران آمد و با احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، دیدار و گفت و گو کرد.

وحیدی در نشست مشترک خبری با همتای عراقی خود درباره این دیدار گفت: درباره موضوعات متنوع از جمله مسائل مرزی، تجارت، بازارچه‌های مرزی، توسعه روابط استان‌های مرزی و موضوعات مربوط به زوار دو کشور گفت‌وگو شد.

وی افزود: امروز دو تفاهم‌نامه با موضوعات امنیتی و در موضوع زوار و اربعین امضا کردیم و ان‌شاءالله با نظراتی که در این جلسه مطرح شد بتوانیم نتایج خوبی را در حوزه‌های تجارت و امنیت مرزی داشته باشیم و تعاملات دوجانبه در این حوزه افزایش یابد.

وزیر کشور با اشاره به عزم ایران و عراق برای تسهیل سفر به عتبات عالیات تصریح کرد: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و طرف عراقی قول همکاری در این زمینه را داده و ما هم برای سفر عراقی‌ها به ایران قول مساعد دادیم و همکاری خواهیم کرد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مجید میراحمدی راهپیمایی اربعین عراق وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها