Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان حسینی‌فرد در نخستین همایش گلخانه‌داران چهارمحال و بختیاری گفت: گفت: گلخانه‌ها با توجه به‌تناسب اقلیمی استان‌های کشور و امکانات و ظرفیت‌های موجود در استان‌های مختلف مانند سابقه کشت محصولات گلخانه‌ای، وجود بازار‌های مصرف و امکانات زیربنایی احداث می‌شود و در هر منطقه به کشت محصولات خاص از جمله سبزی و سیفی، خیار وگوجه و یا میوه‌های گرمسیری پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلخانه‌های تابع اقلیم، با استفاده از سازه‌های فنی و سبک و متناسب با تحلیل میانگین بلندمدت شاخص‌های هواشناسی از جمله دمای ماهانه، حداکثر و حداقل دما، رطوبت نسبی و تابش خورشیدی ماهانه منطقه‌ای، طراحی و اجرا خواهد شد.

انجمن ملی گلخانه‌داران کشور از سال ۸۰ در کشور فعال شده و بیش از ۱۰۰ عضو فعال دارد و اعضای این انجمن در بخش‌های طراحی گلخانه، ساخت قطعات، ساخت گلخانه، شرکت‌های تولید مواد اولیه ساخت گلخانه شامل پلاستیک، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم آبیاری، آب شیرین کن فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید

ضرورت تغییر سازه‌های گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

در برخی باغات کشور که هرساله خطر سرمازدگی و تگرگ مواجه است نیز اجرای طرح پوشش سایه‌بان پیشنهاد می‌شود که این پوشش در فصل بهار از خطر تگرگ و تابستان از تبخیر و تعریق جلوگیری می‌کند و مصرف آب را نیز کاهش و جلوی تشعشع خورشید به درختان راگرفته از آفتاب سوختگی محصولات جلوگیری می‌شود تا محصول باکیفیت‌تر تولید شود.

تولید محصول در گلخانه‌های کنترل اقلیم مدرن در طول ۱۲ ماه انجام می‌شود که به دلیل مجهز بودن بسیار گران هستند و توسعه این گلخانه‌ها دار همه استان‌ها ضروری نیست.

این استان به دلیل ارتفاع دو هزار و ۴۰۰ متری چهارمحال و بختیاری از سطح دریا در زمینه تولید گل تولید رز بسیار موفق خواهد بود.

حسینی‌فرد بر اجرای طرح توسعه سایه‌بان برای زودرس کردن محصولات و جلوگیری از خطرسرمازدگی و تگرگ در باغات چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این استان ظرفت تولید نشاء محصولات گلخانه‌ای برای سایر استان‌ها به خصوص جنوب را دارد.

فعالیت گلخانه داران ایران زیر ذره بین ناظران

الهام فتاحی‌فرمعاون دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهادکشاورزی گفت: براساس آمار سال ۹۹ وزارت جهادکشاورزی، ۱۲ هزار و ۱۷۸ هکتار گلخانه‌های کشور محصولات سبزی و صیفی است و تمامی این واحد‌ها در کشور تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ شناسایی و شناسه‌دار می‌شود.

براساس ابلاغیه فروردین‌ماه وزیر جهادکشاورزی و دستورالعمل زمینه این ابلاغیه، در راستای ارتقای سلامت محصولات، شناسایی واحد‌های گلخانه‌ای سبزی و صیفی در دستور کار قرار گرفته تا از این طریق کیفیت محصولات گیاهی ارتقا یابد.

در نخستین همایش گلخانه‌داران چهارمحال و بختیاری، دستورالعمل شناسایی و اجرایی نظارت و فرهنگ تولید عرضه محصولات گلخانه‌ای ارائه و تبیین شد.

برای اجرای این دستوالعمل، معاونت‌های تخصصی دستورالعمل‌های نظارتی را آماده و به استان‌ها ابلاغ کردند تا واحد‌های گلخانه‌ای فعال در بخش‌های مختلف شناسایی شود.

تعیین مسئولان کیفی و اجرایی برای واحد‌های گلخانه‌ای و زیرنظارت قرار گرفتن فرایند تولید و برداشت محصولات گلخانه‌ای از مهمترین اهداف اجرای این دستور العمل است تا بتوان در پایان فصل برداشت هر محصول، کد شناسایی برای محصول صادر شود.

کد شناسایی محصول به عنوان ردیابی آن است تا مبدا و مکان تولید محصول برای مصرف کننده داخلی یا مصرف کننده خارجی که بازار صادراتی ما است میسر بشود.

بر اساس آمار رسمی سال ۹۹ وزارت جهادکشاورزی بیش از ۱۷ هزار و ۱۱۷ هکتار گلخانه در سطح کشور وجوددارد که از این میزان ۱۲ هزار و ۱۷۸ هکتار محصولات سبزی و صیفی و سه هزار و ۳۷۲ هکتار مربوط به گل و گیاهان زینتی است که ۷۵ درصد سطح گلخانه‌های کشور را سبزی و صیفی تشکیل می‌دهد.

نظارت بر فعالیت گلخانه داران و تولید باید زیر نظر ناظران فنی باشد و همه جوانب در واحد‌های گلخانه‌ای رعایت شود.

در این طرح دوره اول کشت به صورت تشویقی و دوره کشت دوم به صورت اجباری است و بهبود مدیریت تولید در واحد گلخانه، مصرف سم و تغذیه بحث‌های مستندسازی در این طرح مورد تاکید قرار دارد.

مرحله تایید سلامت محصول براساس دستورالعمل‌هایی است که سازمان حفظ نباتات تدوین کرده و به تمام معاونت‌ها ابلاغ شده است.

نخستین همایش گلخانه داران چهارمحال و بختیاری به مدت دو روز در مجتمع آفتاب شهرستان بروجن در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش گلخانه داران محصولات گلخانه ای چهارمحال و بختیاری واحد های گلخانه ای محصولات گلخانه ای گلخانه داران سبزی و صیفی گلخانه ها استان ها واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم

بهنام خسروی معاون امور صنایع صمت چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.

وی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

خسروی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده است، گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
وی اظهار کرد: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید

ساخت ضدیخ جایگزین نمک جاده در چهارمحال و بختیاری

خسروی گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود