Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-28@03:22:40 GMT

اعتصاب کارگران نفت و گاز نروژ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۷۱۷۰

اعتصاب کارگران نفت و گاز نروژ آغاز شد

با آغاز نخستین روز از اعتصاب‌های کارگران فعال در بخش فراساحلی نروژ، تولید نفت و گاز این کشور کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارگران بخش فراساحلی صنعت نفت و گاز نروژ روز سه‌شنبه (14 تیر ماه) نخستین روز از اعتصاب برنامه‌ریزی‌شده خود را به‌دلیل مسائل مربوط به دستمزد آغاز کردند، اقدامی که می‌تواند تولید گاز این کشور را حدود یک سوم کاهش دهد و کمبود عرضه این نوع از انرژی را همزمان با تنش‌ها در اوکراین تشدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس محاسبه‌های رویترز با توجه به برنامه‌های اعضای اتحادیه کارگران مبنی بر افزایش تدریجی اعتصاب‌ها در روزهای آینده، ممکن است حدود 15 درصد از تولید نفت نروژ نیز تا روز شنبه (18 تیر ماه) کاهش یابد.

به دلیل آنکه نروژ، دومین تأمین‌کننده انرژی اروپا پس از روسیه، تأمین کننده‌ای قابل‌اعتماد و قابل‌پیش‌بینی به‌شمار می‌رود، تقاضا برای نفت و گاز این کشور زیاد است، به‌ویژه با توجه به اینکه جریان گاز از خط لوله نورد استریم یک روسیه از تاریخ 11 ژوئیه (20 تیر ماه) به مدت 10 روز متوقف می‌شود.

آدون اینگوارتسن، رهبر اتحادیه کارگران نفت و گاز لدرن، در گفتگویی ضمن اعلام آغاز اعتصاب‌ها، گفت این اتحادیه اعتصاب‌ها را افزایش خواهد داد تا کارفرمایان را برای برآورده کردن درخواست افزایش دستمزد به‌منظور جبران تورم فزاینده تحت‌فشار قرار دهد.

وزارت کار نروژ بار دیگر تأکید کرد که این رویداد را به‌دقت دنبال می‌کند و دولت می‌تواند در شرایط خاص برای توقف هرگونه اعتصاب مداخله کند.

شرکت انرژی اکوینور نروژ روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت و گاز 89 هزار بشکه معادل نفت در روز کاهش می‌یابد که از این میزان، 27 هزار و 500 بشکه معادل نفت در روز مربوط به تولید گاز می‌شود.

این اتحادیه روز پنجشنبه (نهم تیرماه) اعلام کرد اعضا به توافق مربوط به دستمزد کارگران رأی منفی داده‌اند و اعتصاب خود را از روز پنجم ژوئیه آغاز خواهند کرد. اتحادیه لدرن همچنین روز جمعه گفت چنانچه توافقی حاصل نشود، درگیری‌ها از ششم ژوئیه به‌شدت افزایش می‌یابد.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که احتمال دارد فعالیت ۶ میدان نفتی در روز دوم اعتصاب‌ها متوقف شود. محاسبه‌ها بر مبنای تولید رسمی نروژ نشان می‌دهد در صورت وقوع این اتفاق، حدود ۳۲۰ هزار بشکه معادل نفت در روز معادل حدود ۸ درصد از تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت.

منبع: شانا

کلیدواژه: نروژ اعتصاب کارکنان کاهش تولید نفت و گاز تولید نفت اعتصاب ها نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه

به دلیل خشم شرکت‌های هواپیمایی، ده‌ها هزار مسافر فرانسوی امروز پنج‌شنبه از پرواز‌های خود محروم خواهند شد، زیرا فرودگاه‌های فرانسه شاهد «پنج‌شنبه سیاه» در نتیجه یک اعتصاب اجتماعی توسط کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در فرودگاه‌های فرانسه، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، با وجود توافق در آخرین لحظه با انجمن کنترل کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه، انتظار می‌رود امروز در فرانسه و به طور غیرمستقیم در بلژیک و اروپا، ترافیک هوایی به شدت مختل شود.

 سه پرواز از هر چهار پروازی که از فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه بزرگ فرانسه خارج می‌شوند یا به آن می‌رسند، لغو خواهند شد. ۵۵ درصد پرواز‌ها در فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه این کشور و ۶۵ درصد پرواز‌ها در مارسی پروونس انجام می‌شود.

بیش از دو هزار پرواز در اروپا لغو شد و هزاران پرواز دیگر مجبور شدند مسیر‌های خود را تغییر دهند تا از حریم هوایی فرانسه رد نشوند. رایان ایر به تنهایی بیش از ۳۰۰ پرواز را لغو کرده است، در حالی که ترانساویا، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وابسته به گروه ایرفرانس-کی ال ام، ۱۹۸ پرواز را لغو کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که شامل بیش از ۳۰۰ شرکت است، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

 مذاکرات درباره اصلاحات کنترل ترافیک هوایی بین اتحادیه اصلی، SNCTA و اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) در روز چهارشنبه پایان یافت، درست زمانی که شرکت‌ها از قبل لغو بخشی از پرواز‌های خود را به دلیل اعتصاب آغاز کرده بودند.

به گفته رئیس فرودگاه‌های پاریس، این لغو پروازها از حدود بیست سال پیش تاکنون دیده نشده است. این اتفاق توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) به دلیل تعداد اعتصاب کنترل کنندگان اصلی ترافیک هوایی اعمال شده است. 

موضوع اعتصاب اصلاح کنترل ترافیک هوایی فرانسه است. آن‌ها به ویژه به حقوق‌ها اعتراض کرده و خواستار افزایش ۲۵ درصدی دستمزد‌ها در طول پنج سال شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند