Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان در پنج حوزه بهداشت و درمان، آبرسانی و راه روستایی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نوسازی مدارس 129 پروژه برای محرومیت زدایی تعریف و اعتباری بالغ بر 461 میلیارد تومان اختصاص یافت که از این مبلغ تاکنون 349 میلیارد تومان جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نعمت‌اله رحیمی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد :در راستای توجه به جایگاه و نقش تاثیر گذار روستا در استقلال  و اتکا جامعه وکشور، همزمان با روز دهیار ، با انعقاد تفاهم نامه ای با سازمان بسیج سازندگی ،  قرارگاه جهادی استان برای توسعه همه جانبه روستاها و رونمایی از سامانه نظارت بر دهیاری ها گامی اساسی برداشته شده است.
وی گفت:  برای تحقق راهبردها و اهداف بیانیه قرارگاه جهادی وزارت کشور در زمینه پیشرفت همه جانبه روستاها و اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) استان  ایلام به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی، تقویت الگوی مشارکت مردمی برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ایی، رفع محرومیت، کمک به مهاجرت معکوس به روستاها، محقق شدن توسعه پایدار و تحقق نامگذاری سال جاری مبنی بر" تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین" در مناطق روستایی استان  و توسعه همه جانبه روستاها و محرومیت زدایی در این مناطق، "این تفاهم نامه منعقد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام با اشاره به جایگاه مهم روستاها، ادامه داد:  روستا می تواند تعیین کننده بسیاری از مسائل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی باشد و همانطور که از ابتدای انقلاب روستاها به خوبی این کارکرد را ایفا نمودند، نگاه دولت سیزدهم هم ، نگاه ویژه ای به جایگاه روستاها دارد و انعقاد قرارگاه جهادی استان نیز در همین راستا می باشد.
رحیمی تصریح کرد : در سطح روستاهای استان تعداد 374 دهیاری داریم که از این تعداد، 325نفر مرد و 49 زن هستند  و تعداد 1067 نفر شورای اسلامی روستا داریم .
وی  با اشاره به نقش و ضرورت آموزش برای دهیاران و شوراها، گفت : آموزش ها براساس نظر مرکز مطالعات و آموزش سازمان شهرداری و دهیاری های وزارت کشور است که برنامه‌ها و سرفصل های را هر سال مشخص می‌کنند و از طریق اعتباری که از محل خود دهیاری‌ها جذب می‌کنند برای سال 1401 ، 16 عنوان آموزشی خواهیم داشت.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام  با اشاره به دیدگاه دولت انقلابی به محرومیت زدایی مناطق روستایی، ادامه داد:  دولت در قالب برنامه اقدام ملی محرومیت زدایی ، اعتبارات خوبی را در جریان سفر ریاست جمهوری به استان در پنج حوزه بهداشت و درمان، آبرسانی و راه روستایی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نوسازی مدارس اختصاص داد.
رحیمی در این خصوص ، افزود: در همین راستا 129 پروژه برای محرومیت زدایی در پنج حوزه گفته شده با اعتباری بالغ بر 461 میلیارد تومان اختصاص داد که از این مبلغ تاکنون 349 میلیارد تومان جذب شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام  با اشاره به اهمیت توسعه پایدار روستاها ،تاکید کرد: تحقق توسعه پایدار در مناطق روستایی یکی از اهداف دولت سیزدهم بوده که در این مسیر جلب مشارکت مردم در همه حوزه ها به عنوان تنها راه دستیابی به توسعه پایدار و متوازن روستایی می دانیم.
رحیمی تصریح کرد: تدوین سند توسعه برای هر روستا در دستور کار قرار دارد و  با تدوین سند ، تمامی برنامه ریزی های توسعه ای بر اساس آن انجام خواهد گرفت.
وی ادامه داد:سه رکن اساسی شامل دولت برای تامین زیرساخت ها ، مردم در قالب شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی در روستاهای کشور فعالیت دارندکه عملکرد این سه مجموعه در کنار قوانین حامی ؛ مدل موفقی از توسعه روستایی را محقق ساخته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام  درباره بیمه دهیاران گفت : در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه ای به جامعه دهیاران، و ارائه خدمات مطلوب به آنان در سال " تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین" تفاهم نامه ای به منظور مرتفع نمودن مشکل تکمیل سوابق بیمه ای به صورت کسری از ماه با سازمان تامین اجتماعی استان منعقد گردید که امیدواریم با این تفاهم نامه به دغدغه چندین ساله این عزیزان خاتمه داده شود.
رحیمی  به جذب دهیاران در قالب قانون ایثارگران اشاره کرد  و گفت: در این زمینه اقدامات لازم در حال انجام است.
وی  با اشاره به پرداخت تسهیلات به روستائیان در حوزه های اشتغال و توانمندسازی ، کارگشایی و موارد ضروری ، گفت : تسهیلات پرداختی از محل جز 3 بند "و" تبصره 16 قانون بودجه سال 1400 کشور بوده که از این محل  معرفی تعداد 1848 نفر  با مبلغ 292 میلیارد ریال پس طی فرآیندهای تعیین شده که تاکنون بالغ بر تعداد 1456 نفر به مبلغ 229 میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات از محل منبع مزبور شده و مابقی در دست پیگیری و اقدام است.
  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام خاطر نشان کرد : تعداد255 دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در اختیار دهیاری های استان قرار دارد که از این ماشین آلات در زمینه جمع آوری پسماند ، ارایه خدمات ایمنی و آتش نشانی ، مدیریت بحران و انجام فعالیت های عمرانی استفاده می شود.
وی افزایش تعداد طرح های عمرانی جهت اجرا توسط دهیارها ، توجه به فعالیت فرهنگی و اجتماعی و هزینه کرد اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری در قالب پروژه های اولویت دار را ازجمله برنامه های امسال دفتر روستایی اعلام کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام روز دهیاری میلیارد تومان محرومیت زدایی توسعه پایدار تفاهم نامه دهیاری ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  دبیری رییس شورای عالی استان‌ها در همایش بزرگداشت روز شورا در سمنان گفت: مسائل رفاهی و بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.
دبیری با اشاره به پیگیری اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری  افزود: با اقدامات برنامه ریزی شده و در حال اجرا، تمامی سازمان‌های خدماتی زیر نظر شهرداری و شورا قرار می‌گیرند.
استاندار سمنان در این همایش، با بیان اینکه سفر به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار استان به منظور رسیدگی به مطالبات مردمی انجام شده است گفت: در این راستا از ۷۵۶ مصوبه ۵۶۵ اجرا و انجام شده است.
هاشمی ضمن بیان اینکه بودجه حوزه دهیاری به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت، افزود: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۷۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و ۳۱۰ میلیارد تومان دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است.
استاندار سمنان با اشاره به کمبود اب در استان تصریح کرد: انشعابات غیر مجاز و جداسازی ابیاری فضای سبز از آب شرب و مدیریت تنش ابی  پیگیری شود.
در این همایش روسا و اعضای شورای شهر روستا و شهر استان سمنان به ارائه گزارش عملکرد و مطالبات خود پرداختند هم چنین در پایان این مراسم از شورا‌های برتر استان در بخش روستا و شهری استان تجلیل شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی