Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین بهره‌برداری از فاز اجرایی سامانه جامع حسابرسی برخط با حضور رئیس کل، دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات برگزار شد..

به گزارش خبرگزاری برنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، آئین بهره‌برداری از فاز اجرایی سامانه جامع حسابرسی برخط با حضور رئیس کل، دادستان و سایر مقامات دیوان محاسبات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه گام اول برنامه تحول دیجیتال دیوان محاسبات با بهره گیری از کلیه زیرساخت ها، فناوری ها و ابزارهای هوشمندسازی حسابرسی اجرایی شده است، بر لزوم ایجاد پیوست فناوری در طی فرآیندهای کلیدی دیوان محاسبات تاکید کرد.

وی افزود: حکمرانی داده ها بهترین ابزار برای تصمیم سازی هوشمند بوده و دیوان محاسبات با بهره گیری از این فناوری می تواند بهترین مرکز مشاوره در امور مالی کشور محسوب شود.

بذرپاش با بیان اینکه از ابتدای دوره فعلی جهت گیری اصلی دیوان محاسبات توسعه فناوری بوده است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، تا پایان سال به صورت ماهانه یک خدمت جدید در سامانه حسابرسی برخط به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: با سازماندهی شورای حسابرسی برخط متشکل از کارشناسان داخلی و نیروهای توانمند بیرونی، طرح جامع فناوری اطلاعات دیوان محاسبات  طراحی و سند معماری سامانه ها تدوین شده است.

مهرداد بذرپاش اظهار داشت: توانمندسازی سازمان با استفاده از فناوری اطلاعات یکی از رویکردهای اصلی در دیوان محاسبات است و در این راستا باید سبد تکنولوژی به روزرسانی شود.

بذرپاش با تاکید بر اینکه استقرار حسابرسی برخط یک سیاست قطعی و یک ضرورت مهم است و باید برای فناورانه شدن، زیست بوم جدید ایجاد کنیم، افزود: با روش های سنتی نمی توان خروجی بیشتری را انتظار داشت و نیازمند جهش به سوی نظارت هوشمند هستیم.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در پایان گفت: مکانیزم های یکپارچه و فرآیندهای کلیدی این نهاد نظارتی با استفاده از تکنولوژی نوین استقرار برخط سیستم در تمام دستگاه های اجرایی (بیش از 4000 دستگاه) و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از دستگاه ها به صورت برخط آغاز شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی دیوان محاسبات روابط عمومی و امور بین الملل فناوری مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات حسابرسی برخط رئیس کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود