Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@04:44:04 GMT

یاوه گویی یائیر لاپید علیه ایران در پاریس

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۷۴۲۹

یاوه گویی یائیر لاپید علیه ایران در پاریس

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و یائیر لاپید امروز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در پاریس دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف از جمله ایران و برجام را مطرح کردند.

رئیس‌جمهور فرانسه در این کنفرانس خبری گفت که پاریس به همراه شریکانش به تلاش برای احیای برجام ادامه می‌دهد. وی گفت: «ما باید از توافق هسته‌‌ای با ایران دفاع کنیم و منافع شرکای منطقه‌ای نظیر اسرائیل را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که رژیم تحت امر او تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است مدعی شد که دنیا باید با «تهدیدهای هسته‌ای ایران» مقابله کند.

او همچنین از طرح امانوئل ماکرون در سال ۲۰۱۸ برای انعقاد یک توافق هسته‌ای جدید با ایران که در آن زمان به «توافق مکمل برجام» معروف شد تمجید کرد. او گفت: «پیشنهاد این طرح اکنون [نسبت به آن موقع] درست‌تر است.»

رئیس‌جمهور فرانسه سال ۲۰۱۸ قبل از خروج آمریکا از برجام طرحی در چهار بند موسوم به «توافق مکمل برجام» برای اضافه کردن بندهای جدید به توافق پیشنهاد داده بود که مورد موافقت رئیس‌جمهور وقت آمریکا قرار نگرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شد: « ایران سعی کرد به ما با پهپاد حمله کند. دنیا باید به این تهدید پاسخ بدهد.»

فرانسه از سال‌ها پیش به دلیل نقش سنتی‌اش در کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای با ایران به نیابت از رژیم صهیونیستی به «گربه سیاه» این گفت‌وگوها شهره شده است.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا بعد از مذاکرات وین و مذاکرات دوحه به جای انجام اقدامات لازم برای اجرای کامل برجام به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران متوسل شده‌اند.

این کشورها در ماه‌های گذشته ابتدا با متصل کردن موضوع مذاکرات به جنگ اوکراین ادعا کردند که روسیه مانع از پیشبرد گفت‌وگوها شده است.

بعد از آنکه «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که موضوع درخواست ضمانت مسکو برای همکاری‌ با ایران پس از اجرای کامل برجام مانعی برای ادامه گفت‌وگوها نیست، کشورهای غربی به برجسته‌سازی یک موضوع ایران پرداخته و مدعی شدند درخواست تهران برای حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی مذاکرات را به بن‌بست کشانده است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: لاپید و ماکرون رئیس جمهور هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم