Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:58:01 GMT

واکنش مسکو به توقیف کشتی باری روسی توسط ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۷۸۱۷

واکنش مسکو به توقیف کشتی باری روسی توسط ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که وضعیت کشتی باری توقیف شده روسیه در ترکیه نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی که این سخنان را پس از کنفرانس خبری مشترک با «کارلوس رافائل فاریا» وزیر امور خارجه ونزوئلا مطرح می‌کرد، گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم. به نظر می‌رسد که این کشتی در واقع روسی بوده و زیر پرچم روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محموله این کشتی تحت قرارداد میان استونی و ترکیه بوده است. ما باید به طور خاص این موضوع را بررسی کنیم».

کشتی توقیف شده توسط ترکیه، کشتی با پرچم روسیه بوده که حامل ۷ هزار تن غلات بوده که روز پنجشنبه بندر «بردیانسک» در دریای سیاه را ترک کرده بود. اوکراین از ترکیه درخواست کرده بود تا این کشتی را توقیف کند. کی‌یف مدعی است غلاتی که در این کشتی قرار دارد، متعلق به اوکراین است.

لاوروف در ادامه سخنانش گفت: «تلاش برای ایجاد این بحران تصنعی، غیرقابل قبول است. هیچ مشکلی برای صادرات غلات و کود شیمیایی‌مان به جز چالش‌هایی که به وسیله تحریم‌های غرب ایجاد شده، وجود ندارد».

اداره گمرک ترکیه شامگاه یکشنبه توقیف یک کشتی روسی را تایید کرد.

اداره گمرک ترکیه اعلام کرد که احتمال می‌رود این کشتی روس، حامل غلات اوکراین باشد اما افزود که هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص این کشتی اتخاذ نشده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: «تحقیقات همچنان ادامه دارد. این تمام چیزی است که در حال حاضر می‌توانم بگویم».

عصر روز شنبه بود که  خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر اوکراین در آنکارا خبر داد گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی که حامل غلات اوکراین بوده را توقیف کرده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در کنفرانس خبری با حضور وزیر خارجه انگلیس وعده داد که ترکیه درباره ادعاها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

این مقام ارشد آنکارا تصریح کرد: ترکیه ادعاهایی مبنی بر سرقت غلات اوکراینی توسط روسیه را جدی می‌گیرد و در حال بررسی این اتهامات است. وی افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران اوکراین غلات اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس

نمایشگاه تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ با اوکراین به غنیمت گرفته است، در مسکو آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام کاخ کرملین، تجهیزات و تسلیحاتی که ارتش روسیه در جریان جنگ بیش از ۲ ساله با اوکراین، به غنیمت گرفته است، در نمایشگاه «پوکلونایا هیل/ تپه تسلیم» در مسکو به نمایش درآمد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به آغاز به کار این نمایشگاه، گفت که انتظار می‌رود مردم علاقه و اشتیاق وافری به این نمایشگاه نشان دهند زیرا آنها باید با چشمان خود نظاره‌گر تجهیزات مغلوب دشمن باشند.

این نمایشگاه در «ویکتوری پارک» پوکلونایا هیل که مقابل موزه «ویکتوری» قرار دارد، برپا شده و در آن تسلیحات ۱۲ کشور شامل آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ترکیه، سوئد، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، فنلاند، استرالیا، اتریش و اوکراین به نمایش درآمده است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه ۳۱ واحد تجهیزات را به نمایش گذاشته‌اند. در بین این تجهیزات تانک لئوپارد ۲A۶ و زره‌پوش پیاده‌نظام «ماردر» آلمان، زره‌پوش «بردلی» آمریکا، نفربر زرهی M۱۱۳ APC و .. به چشم می‌خورد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن