Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به حذف کتابخانه‌ها و پست کتابدار از مدارس گفت: پیشنهاد اولیه ما ایجاد ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس بود تا طی آن کتابداران ما علاوه بر کتابخوانی، تکنیک‌ها، روش‌ها و مهارت های خواندن را نیز به بچه‌ها آموزش دهند.

به گزارش ایران اکونومیست از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آیین اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال معلم ویژه معلمان مولف، ۱۴ تیرماه با حضور حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ حسین حق وردی، نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، و جمعی از معلمان مولف در سالن همایش معلم اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی رمضانی در این مراسم ضمن تبریک روز قلم و ابراز خرسندی از حضور در میان معلمان، اظهار داشت: یاد شهید باهنر، اولین وزیر آموزش و پرورش که پس از انقلاب اسلامی پایه‌گذار این موضوع بودند را گرامی می دارم؛ شخصی که تا به امروز تمامی فرهنگیان از ایشان به نیکی یاد می‌کنند و اساسا آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی با نام ایشان شناخته می‌شود.

دبیرکل نهاد خطاب به معلمان حاضر در این مراسم گفت: از شما عزیزان که در عین پرداختن به موضوع تعلیم و تربیت، از قلم غافل نشدید و قدر قلم را با آثار خود گرامی داشتید، قدردانی می کنم. از شما عزیزان تقاضا دارم به همان نسبت، شاگردان و دانش آموزان خود را نیز به کتاب و کتابخوانی دعوت و تشویق کنید تا آینده درخشانی را در این حوزه رقم بزنیم.

وی با اشاره به حذف کتابخانه‌ها و پست کتابدار از مدارس گفت: این موضوع بسیار ناراحت کننده است؛ درست است که همه ما با کتاب مانوس هستیم، اما متاسفانه امروز این موضوع به صورت مستقل، منسجم و منظم در مدارس مورد توجه نیست. در جلسات متعدد با مسئولان در شورای فرهنگ عمومی و آموزش و پرورش برای همراهی در بحث کتاب و کتابخوانی، اعلام آمادگی کرده ام. پیشنهاد اولیه ما ایجاد ساعت کتابخوانی به صورت هفتگی در مدارس بود تا طی آن کتابداران ما علاوه بر کتابخوانی، تکنیک‌ها، روش‌ها و مهارت های خواندن را نیز به بچه ها آموزش دهند.

رمضانی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه گفتگو با نسل جدید گفت: شما معلمان بهتر از ما می‌دانید که نسل جدید، نسل متفاوتی است. دامنه لغات و واژگان این نسل در حوزه های مختلف بسیار متفاوت شده و برای برقراری ارتباط با این فضای جدید، همه ما نیاز به گفتگو، مطالعه و درک متقابل داریم تا بتوانیم آینده‌ای روشن رقم بزنیم. از شما تقاضا دارم همانگونه که خود به کتابخوانی اهتمام داشته‌اید، دانش آموزان خود را نیز به مطالعه و نوشتن، فراتر از موضوعات درسی مرسوم دعوت کنید. ما نیز همه تلاش خود را به کار می‌بندیم تا بتوانیم در نهاد میزبان خوبی برای شما عزیزان و شاگردان و دانش آموزانتان باشیم.

وی در خصوص لزوم تعامل و هم افزایی نهاد و آموزش و پرورش، گفت: نهاد دارای حدود ۳۹۰۰ کتابخانه در سراسر کشور است؛ بنابراین امکان تجهیز کتابخانه‌های مدارس از توان ما خارج بوده و وظیفه ما نیست؛ اما می توانیم نزدیک ترین کتابخانه عمومی به هر مدرسه را به عنوان منشا خدمات کتابخوانی در آن مدرسه معرفی کنیم.

رمضانی با اشاره به موانع ورود کتاب و کتابخوانی به آموزش و پرورش، گفت: اساساً ساختار آموزش و پرورش پذیرای ورود هم افزایی در این حوزه نیست که امیدواریم در این دوره زمینه های همکاری ایجاد شود.

دومین جشنواره کتاب سال معلم در ۲۲ موضوع با اهدافی چون شناسایی و معرفی فرهنگیان مؤلف؛ کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه فرهنگیان؛ حفظ استقلال و هویت فرهنگی و ... ویژه تمامی فرهنگیان شاغل در مدارس، مراکز پرورشی و ادارات داخل و خارج از کشور (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس و ...) برگزار شد و نفرات برگزیده‌ خود را شناخت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت:متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای ۵۰ سال قدمت دارند و عملا استانداردهای لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر ۷۰درصد مدارس قوچان فرسوده هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، جواد واعظ در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت  روز معلم در جمع اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار داشت:در حال حاضر شهرستان قوچان در حدود 36 هزار نفر دانش آموز دارد که 2648 معلم وظیفه آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت‌های این اداره در سال گذشته، بیان کرد: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که سه حوزه آموزشی عمرانی و پرورشی و تربیتی جزو سه اولولیت اول هستند و شاید بیشتر مردم حوزه آموزشی را مد نظر داشته باشند که خوشبختانه این اداره درسال گذشته فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته که در بخش پژوهش سرا که در حدود 4 سال روبه تعطیلی رفته بود به 26 رشته معرفی شد که در دو رشته از آنها حائز رتبه کشوری شده‌ایم همچنین در دانشگاه فرهنگیان امسال 32 نفراز شهرستان پذیرفته شده اند.

واعظ گفت:در حوزه تربیتی و پرورشی، سال گذشته به عنوان اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور بیش 1600 دانش آموز قوچانی برگزار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت های مربوط به مشارکت سیاسی تصریح کرد : برای اولین بار در حوزه مشارکت سیاسی و با هدف افزایش مشارکت عملی دانش آموزان در بحث انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان 50 حکم برای دانش آموزان به عنوان ناظر انتخابات صادر و از آنها در روند برگزاری انتخابات استقاده شد و نتیجه آن در مسابقه ای با قالب دل نوشته جمع آوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی در خصوص احداث و تجهیز استخر دانش آموزی نیز گفت:  عملیات اجرایی این استخر در سالهای گذشته آغاز و با اعتبار 40 میلیارد تومانی  در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  البته هنوز در بحث انشعابات مخصوصا در حوزه آب  نیازمند دو میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار هستیم اما در تلاشیم برای سال جاری به بهره برداری برسد.

واعظ خاطرنشان کرد: در بحث مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز این مرکز در سال‌های گذشته بدهی‌هایی به ادارات  شهرستان از جمله بحث مالیات داشته که تاکنون  مجموعا حدود 800 میلیون تومان شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد فعالیت مجدد آن باشیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت های عمرانی آموزش و پرورش، بیان کرد: در بحث ساخت مدارس راه اندازی یکی از مدارس مسکن مهر  جداسازی مدرسه مختلط پادگان ارتش  یک پروژه 12 کلاسه مقطع متوسطه اول و مدارس روستای های بهار خبوشان سراب کلاته ملو یدک قاچکانلو چیتگر مدرسه آیت الله سعیدی از اقدامات  این حوزه است.

وی با انتقاد از قانون 50درصدی مشارکت خیرین تصریح کرد: طبق قانون 50درصد یک پروژه توسط خیرین باید تامین شود،با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی بسیاری از  خیرین قادر به پرداخت سهم 50 درصدی در پروژه های مد نظر خود نیستند و عملا خرده خیرین که قصد مشارکت در برخی پروژه ها را دارند نمی‌توانند مشارکت کنند که باید تمهیداتی در این خصوص صورت گیرد.

واعظ در ادامه با اشاره به فرسودگی مدارس قوچان افزود: متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای 50 سال قدمت دارند و عملا استانداردهای لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر 70درصد مدارس قوچان فرسوده هستند که نیازمند توجه بیشتر مسئولین و ورود خیرین نیک اندیش جهت بازسازی این مدارس هستیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: کد رشته تربیت بدنی شهرستان قوچان 3 سال به صورت آزمایشی به این شهرستان داده شده بود که در سال‌های گذشته به دلیل نبود بسترهای لازم عملا راکد شده است و در صورت مهیا نشدن این بسترها از جمله استخر دانش‌آموزی  عملا امسال جذب دانش آموز در سال دهم نخواهیم داشت و تنها دانش آموزان پایه 11و12 را خواهیم داشت که امیدواریم با ساخت استخر این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی