Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:05:12 GMT

جشنواره زوجین روستایی گلستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۸۰۱۹

جشنواره زوجین روستایی گلستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم سه‌شنبه شب با حضور ۱۲۰ زوج روستایی، از روستاهای غرب این استان در روسنای یساقی از توابع شهرستان کردکوی با همت مجمع توسعه و ترویج ازدواج آسان برگزار شد.

در این مراسم در کنار این زوج‌های جوان و جمعی از بستگان آنان، تعدادی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی، نماینده مردم‌ گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، رییس گلستانی دبیرخانه ازدواج جوانان کشور به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی متقی‌فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دبیرخانه ازدواج جوانان کشور گفت: همدلی و همکاری در امور خیر، کاری بسیار ارزشمند و دارای برکات زیادی است.

محمدعلی محمدی‌نیک در این مراسم اظهارداشت: هدف از این مراسم ترویج فرهنگ‌ ازدواج به ویژه ازدواج آسان است و همراهی و همدلی خیرین در این مراسم ارزشمند است.

وی بیان کرد: رفع مشکلات و موانع ازدواج جوانان، راه‌های تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اضافه کرد: برای زوجین حاضر در این جشنواره کمک به خرید لوازم منزل و جهیزیه برای هر زوج یک میلیارد ریال، سفر زیارتی به مشهد، تامین مشارکتی ۶ قلم کالای منزل برای هر زوج توسط خیرین و موارد دیگر از جمله مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: این مراسم در سایر شهرهای دیگر استان برگزار خواهد شد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی، وحدت، یکدلی و همکاری برای کارهای نیک زیبا است و یکی از زیباترین نمادهای تعاون و همکاری، همراهی برای شکل‌گیری پیوندهای آسمانی است.

غلامرضا منتظری در این مراسم اظهارداشت: زندگی زیبا، سرشار از لطافت و عشق است که نیازمند اقداماتی برای جاری شدن و دوام و قوام است.

وی بیان کرد: اولین و اساسی‌ترین شرط دوام و قوام و بقای زندگی‌های زوجین، شناخت خوب، جامع، کافی و وافی از یکدیگر است و این به آن معناست که زوجین از ویژگی‌ها و خصوصیت جنسیتی، اخلاقی و رفتاری همدیگر آگاهی کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ریشه بسیاری از طلاق‌های زودهنگام نبود و نداشتن این‌ نوع و مدل شناختی از یکدیگر است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: قناعت و ساده‌زیستی در کنار نبود چشم و هم‌چشمی و مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران و داشتن خواسته‌های زندگی با توجه به توان همسر در کنار مهربان بودن و ابراز دوستی زوجین با هم و نیز گذشت در زندگی توسط زوجین نیز از دیگر شروط قوام و دوام زندگی‌هاست.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان با بیان این که ستادها و جلسات مربوط به ساماندهی امور جوانان در شهرستان‌های ۱۴‌گانه استان حداقل یک بار تشکیل و برگزار شده، گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان مهم‌ترین و اصلی‌ترین درگاه ورود به امور مربوط به جوانان است.

حامد ملاحسنی بیان کرد: در گلستان ۱۱۰ تشکل و نهادهای مردمی و غیردولتی فعالیت دارند که هشت تا از آنها بطور تخصصی در حوزه جوانان و خانواده فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های ویژه و مهم ما در این ستادها، تسهیل‌گری در امور مربوط به ازدواج آسان است.

وی افزود: ما متولی کارگاه‌های پیش و حین ازدواج هستیم که متاسفانه بسیاری از طلاق‌ها از نداشتن شناخت زوجین از یکدیگر و شرکت نکردن در چنین کارگاه‌هایی است.

ملاحسنی ادامه داد: گلستان دارای ۶ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده است که متاسفانه همه آنها در مرکز استان مستقر هستند که برای ایجاد این مراکز در ۱۳ شهرستان دیگر، شرایط را تسهیل کرده‌ایم.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به این که وضعیت استان به لحاظ ثبت ازدواج و طلاق نسبت به متوسط کشوری بهتر است، یادآور شد: اما روند مقایسه‌ای این وقایع حیاتی در طول سال‌های ۹۲ تا ۹۹ در استان مطلوب نبوده و استان در وضعیت قرمز قرار دارد که این رنگ در شرق استان ملموس‌تر است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا در کنار جشنواره زوجین روستایی در قالب جشن‌های وصال و تقدیر از زوجین موفق، و خیرین و فعالین حوزه ازدواج و معرفی الگوهای برتر، جشنواره ازدواج اقوام گلستان را هم برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: طرح آمادگی پیش از ازدواج جوانان در قالب طرح آموزشی ازدواج موفق و پیشگیری از طلاق در استان تهیه و تدوین شده که تلاش داریم گلستان به عنوان پایلوت اجرای این طرح، انتخاب شود.

گلستان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در قالب ۱۴ شهرستان، دارای ۱۶ قوم از ۲۷ قوم ایرانی حاضر در کشور است که با اخوت و برادری در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند.

از جمعیت استان حدود ۷۰۰ هزار نفر را جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

همچنین روز گذشته فن‌تور ازدواج آسان با هدف تروبج زندگی آسان با حضور و اجرای نمادین ازدواج قوم سیستانی و گذر از بافت تاریخی و فرهنگی گرگان در مرکز استان برگزار شد.

برچسب‌ها هفته دولت گرگان وزارت ورزش و جوانان گلستان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت گرگان وزارت ورزش و جوانان هفته دولت گرگان وزارت ورزش و جوانان گلستان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ازدواج ساده ازدواج جوانان ورزش و جوانان ازدواج آسان امور جوانان برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرمربی تیم ملی والیبال جوانان پسر ۲۴ ورزشکار را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که از این بین آقایان عمران گوگجلی، محمدرضا آل جلیل، طا‌ها بهبودنیا، آرمین قلیچ نیازی، امید سقلی، متین سقلی و سید مرتضی طباطبایی از گلستان هم در لیست دعوت شدگان قرار دارند.

دومین اردوی آماده سازی تیم ملی جوانان کشورمان از امروز دهم اردیبهشت آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه دارد.

تیم ملی جوانان کشورمان قرار است در مسابقات لیگ آسیای مرکزی شرکت کند.

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد