Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پروژه ها در قالب شش پروژه شامل چهار عملیات خاکی تا حد بستر خیابان قطعه های یک و دو، حصارکشی پارت ۳ و یک کیلومتری، احداث ۲ دیوار بتنی مسطح بمنظور حصارکشی است که با حجم اعتبار بیش از ۱۲۸ میلیاردتومان اعتبار توسط شش پیمانکار اجرا می‌شود.

کاربری اراضی محدوده منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر ۲ هزار هکتاری با مصوبه محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر در این آیین گفت: پروژه هایی که در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر اجرایی می شود از مصوبه های سفر رئیس جمهوری است.

سیدحسین حسینی  اظهارداشت: مصوبه این منطقه در مهرماه سال ۱۳۸۹ توسط دولت وقت  اخذ و مجلس شورای اسلامی آن را تائید کرد و در سال ۹۱، شرکت شهرک های صنعتی به عنوان سازمان منطقه تعریف شده بود اما  رها شد و اقدامی صورت نگرفت تا اینکه در سفر آیت الله رئیسی در مهرماه ۱۴۰۰ به استان بوشهر، ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به نسبت ۵۰ – ۵۰ تامین شد.

حسینی گفت: حدود ۵۰۰ هزار تن مصالح در این پروژه ها استفاده خواهد شد که تاکنون ۲۰۰ هزار تن تخلیه شده است و حدود ۱۱ معدن استان نیز در قبال این پروژه  فعال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی استان بوشهر بیان داشت: روزانه حداقل ۹۰ و حداکثر ۱۴۰ کامیون مصالح و بار در این منطقه وارد و تخلیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با منابع اعتباری که داریم حداکثر تا پایان امسال یا نهایت سه ماه سال آینده پروانه بهره برداری را از دبیرخانه شورای عالی مناطق و آزاد اخذ و زمین در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی از همکاری و همرای مردم روستای لیلتین شهرستان دیلم در اجرایی شدن این پروژه ها قدردانی کرد و افزود: متعهد شده ایم و به پیمانکاران هم توصیه کردیم در قبال مسئولیت اجتماعی تلاش خواهیم کرد که منافع آن به سود مردم منطقه باشد.

فرماندار دیلم هم گفت: ایجاد زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر یکی از آرزوهای دیرینه بوده است که براساس طرح آمایش سرزمینی و صنایع پایین دستی نفت و گاز و پتروشیمی پس از سالها در دولت سیزدهم و با پیگیری های استاندار بوشهر محقق شد.

                                         

ناصر کشاورزی افزود: اجرایی شدن این پروژه مهم نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه منطقه ایفا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخصه ها و پارامترهای مهم این منطقه اقتصادی، در کنار ساحل بودن است که انتظار و توقع داریم راه دسترسی به دریا و اسکله که می تواند زمینه ارتباطات بیشتر را فراهم کند در آن دیده شود.

فرمانداردیلم گفت: امیدواریم هرچه زودتر پروژه های زیرساختی تکمیل تا شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم.

امام جمعه دیلم نیز گفت: استاندار بوشهر از استاندارهای جهادی و مردمی است که تاکنون چندین بار به این شهرستان سر زده است.

              

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: باوجود ظرفیت ها وقابلیت های فراوانی که در شهرستان های دیلم و گناوه از جمله اراضی حاصلخیز کشاورزی، آبزی پروری و دامداری در شمال استان بوشهر وجود دارد اما از توسعه یافتگی مغفول مانده است.

وی اظهارکرد: اجرای منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر در تاریخ این منطقه اتفاق بزرگی است که در کارنامه‌های دولت مردمی سیزدهم ماندگار خواهد ماند.

منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دیلم در نزدیکی روستای لیلتین واقع است.

برچسب‌ها بوشهر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه اقتصادی گناوه بندردیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه اقتصادی بوشهر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه اقتصادی گناوه بندردیلم منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر پروژه ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس

ظهر امروز با حضور معاون قوه قضائیه، استاندار و رئیس کل دادگستری هرمزگان آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه ۱۳۴۰ واحدی شهرک داتیک در شهر بندرعباس کلنگ‌زنی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ظهر امروز طی آیینی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان و مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان، عملیات اجرایی احداث شهرک مسکونی داتیک برگزار شد. 

این شهرک در زمینی به مساحت 27 هکتار در قالب 1340 واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن و برای کارکنان دادگستری با زمان بندی 2 ساله احداث خواهد شد. 

این شهرک در چند بلوک و هر بلوک در تراکم چهار طبقه و واحدهای 138 متری احداث می‌شود، برای ساخت این شهرک 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی صورت خواهد گرفت. 

در شهرک داتیک یک هکتار سرانه آموزشی برای احداث مدارس متوسطه و مهد کودک دیده شده و همچنین سرانه برای ساخت فضای سبز، فضای مذهبی، پارکینگ و مشاعات نیز دیده شده است. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک داتیک بندرعباس