Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جابری انصاری شامگاه سه شنبه در همایش بزرگداشت مفاخر اهل قلم البرز که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به مناسبت روز ملی قلم برگزار شد، افزود: برگزاری بزرگداشت زبان و ادب فارسی و برگزاری نشست های اهل قلم به خصوص برای ساکنان البرز از جمله برنامه های در دست اقدام می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از نویسندگان و اهل قلم البرزی می خواهیم که با ما قهر نباشند و ما را یاری کنند، اظهارداشت: دست یاری به سوی مفاخر ادبی استان از جمله نویسندگان، مترجمان، شعرا و میراث داران دراز می کنم.

وی در ادامه به جایگاه زبان و ادبیات در جامعه اشاره کرد و گفت: زبان ادبیات جلوه گاه اندیشه، آرمان، فرهنگ و  ذائقه یک جامعه است و انسان ها در گذر زمان از زبان انتقال برای انتقال عواطف و گیرا کردن اندیشه های خویش بهره جسته اند و از ادبیات که  یک زبان برتر است به عنوان ابزاری در انتقال بهتر اندیشه خویش استفاده کرده اند.

جابری انصاری تصریح کرد: ادبیات در تلطیف احساسات و پرورش ذوق و ماندگار کردن ارزش ها و اندیشه ها سهمی بزرگ بر دوش داشته است به همین دلیل هر اندیشه ای که در قالب مناسب خویش ریخته شود مانا خواهد بود.

وی گفت: ادبیات نزد اشخاص و ملل به عنوان غذای روح و چاشنی زندگی مطرح بوده و مردم از دیر زمان با آن می زیسته وانس داشته اند و هم اکنون نیز ادامه دارد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: دامنه گسترده ادبیات به اندازه ای است که هر قومی و ملتی وشخصی با فرهنگ های مختلف و منحصر به فرد در برمی گیرد که نگاهی به فرهنگ مکتوب ملت ها و سرودها و سروده ها، اشعار و امثال و ضرب الحکم ها و داستان ها و افسانه ها و خوش نویسی ها و هنرهای گوناگونی که به کلام و سخن و نوشته مربوط می شود گستردگی دامنه ادبیات را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه نفوذ و جاذبه آن نزد اقوام مختلف بشری مشهور و مشهود است، اضافه کرد: مردم ذاتا زیبایی های هنری را می شنوند زیرا هنر نوعی شناخت زیبایی، به کارگیری زیبایی و خلق و پدید آوردن زیبایی در آثار هنری است.

وی افزود: حس جمال خواه و زیبایی دوست در سرشت انسان به ودیعه گذاشته شده است و خدای مهربان خالق زیبایی و جمال است و جمال را دوست دارد و هنر و خاصه ادبیات چیزی به جز پیوند زدن فکر و زندگی و آثار اندیشه با جمال نیست و چیزی به جز رمز ماندگاری ادبیات نیست.

جابری انصاری بیان داشت: ادبیات بیان مفاهیم ذهنی و احساس های درونی و اندیشه های بشری در قالبی گیرا و گوارا است زیرا از زیبایی برخوردار است و مردم را به سوی خود جذب می کند و با زندگی در می آمیزد.

همایش مفاخر اهل قلم استان البرز با حضور شاعران، نویسندگان، اصحاب رسانه و دوست داران شعر و اندیشه برگزار شد.

در این مراسم از ۱۲ تن از فرهیختگان البرز از جمله استاد کزازی از اساتید بزرگ و شاهنامه پژوه، و استاد کاکاوند مجری و پژوهشگر، دکتر حسین عسگری نویسنده وپژوهشگر، استاد محمدباقر آقامیری نگارگر شهیر و تنی چند دیگر از اساتید برتر حوزه ادبیات تجلیل شد.

اجرای تئاتر و تقدیر از تعدادی از انجمن های ادبی فعال از دیگر برنامه های این همایش بود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر شاهنامه پژوه نویسنده روز قلم استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر شاهنامه پژوه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاعر شاهنامه پژوه نویسنده روز قلم استان البرز استان البرز اهل قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.

وی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

پیرعلی اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.

پیرعلی بیان داشت: سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی با فعال شدن خانه‌های فرهنگ ایران در پاکستان
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود