Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی سه‌شنبه شب در نشست صحن علنی هیات اندیشه‌ورز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی زیرمجموعه این هیات ۱۵ عضو ثابت دارد.

وی آحاد مردم و جمعیت یک میلیون نفری چهارمحال و بختیاری را از اعضای هیات اندیشه‌ورز استان دانست و افزود: تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در دولت سیزدهم و به‌منظور بهره‌مندی از نظر خلاقان، کارشناسان، متخصصان و نخبگان با هدف تسریع در روند توسعه و تعالی استان تشکیل و فعال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین‌میرزایی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌شود مشکلات موجود در استان را شناسایی و به‌همراه راهکارهای عملیاتی رفع آن به هیات اندیشه‌ورز ارائه کنند.

وی یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواسته‌ها و کمک‌های مورد نیاز خود را با مردم در میان بگذارند و برای مهار مشکلات راهکارهای فرهنگی تعریف و اجرایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هیات‌های اندیشه‌ورز را حلقه اتصال بین مردم و مسئولان دانست و اظهار داشت: هر کجا مردم پای کار آمدند، اقدامات مختلف پویاتر انجام شد و به‌همین علت کمیسیون تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) تشکیل و فعال شده است تا راهکارهای مشارکت مردم را شناسایی و ارائه کند.

حسین‌میرزایی گفت: در کمیسیون‌های تخصصی زیرمجموعه هیات اندیشه‌ورز چهارمحال و بختیاری ارتقای راهکارها برای نقش‌آفرینی مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برنامه‌ها و عملکرد سامانه‌های جامع انبارها، تجارت و ۱۲۴ در استان تبیین و تشریح شود.


محمدکاظم منزوی به بررسی دو هفته یک‌بار وضعیت کالاهای اساسی بازار چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون بازار سیمان کنترل شده است و با گران‌فروشان به‌شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: حبوبات و برنج ایرانی مشمول تنظیم بازار نیست اما برنج‌های خارجی وارداتی هندی و پاکستانی جزو تنظیم بازار بوده که به‌وفور در بازار تزریق توزیع شده و ذخیره در انبارها کافی است.

منزوی قراردادن یک رقیب در کنار میدان میوه و تره‌بار برای مدیریت قیمت‌ها را ضروری اعلام و تصریح کرد: تاسیس بازارچه‌های مشاغل خانگی با هدف رقابت با بازار به فرمانداری‌ها تکلیف شده است.

وی مردمی‌سازی را تنها راه تقویت نظارت‌ها دانست و یادآور شد: برای تنظیم بازار معتقد به روش عرضه و تقاضا نیستم و باید جلوی سوءاستفاده‌ها را گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران ۷۴ درصد هزینه خانوارها غیرخوراکی و ۲۶ درصد خوراکی است.

سجاد رستمی علت کمبود اخیر سیمان در بازار را به‌علت قطعی برق و افزایش قیمت سیمان در بورس اعلام و تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده مصرف برق سیمان از ۲۳ تا ۸ صبح نامحدود و قیمت سیمان ۵۸۰ هزار ریال شد.

وی افزود: قرار بود برای تنظیم عرضه میوه در چهارمحال و بختیاری بازارچه‌هایی به‌منظور رقابتی کردن ایجاد شود که هنوز اجرایی نشده است.

رستمی تصریح کرد: برای نظارت دیجیتال سامانه جامع تجارت تشکیل شده و تاکنون ۳۰۰ کالا از استان در آن ثبت شده که براساس آن قیمت مصرف‌کننده در کشور به‌همراه شناسه ثبت از سوی سازمان نظارت کنترل می‌شود.

وی با اشاره به طراحی نرم‌افزار «صمت من» یادآور شد: با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی تلفن همراه و اسکن QR می‌توان سوابق کاری صنف را مشاهده کرد.

رییس کمیسیون اجتماعی هیات اندیشه‌ورز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از زمان اجرای طرح اصلاحات اقتصادی دولت سیزدهم، قیمت‌ها افزایش یافت.


مراد کاظمی تاکید کرد: قطع دست واسطه‌ها، افزایش تعداد بازارچه‌های عرضه کالاهای اساسی و تقویت نظارت‌ها برای جلوگیری از گران‌فروشی به اجرای مطلوب این طرح کمک می‌کند.

وی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت بسیج و نیروهای مردمی داوطلب به‌منظور نظارت افتخاری برای کنترل قیمت‌ها و برخورد با متخلفان باعث کاهش مشکلات کنونی می‌شود.

عضو هیات اندیشه‌ورز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پیوست رسانه‌ای، جامعه‌شناسی و اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های استان مورد توجه قرار گیرد.


احمد شیرانی تصریح کرد: ورود روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای پاسخ به شبهه‌های موجود مورد توجه همگان باشد.

وی یادآور شد: رصد فضای مجازی، رسانه‌ای و عمومی استان، رفع خلأهای قانونی در برخورد با متخلفان، تهیه بسته‌های معیشتی برای قشرهای مستضعف مستقر در مناطق محروم استان می‌تواند به ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای کمک کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست نمایندگانی از شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری حضور داشتند و دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود درخصوص فعالیت هیات اندیشه‌ورز استان را ارائه کردند.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصادی شهرکرد چهارمحال وبختیاری اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز گفت یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری