Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرتیپ دوم سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، امروز سه‌شنبه در جلسه کارگروه آموزش شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس که با حضور رؤسای دانشگاه‌های عالی، آزاد، پیام نور، صنعتی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم قرآنی و علمی و کاربردی استان فارس و مدیر تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش اداره‌ حفظ آثار دفاع مقدس فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه فارس استانی شاخص در زمان دفاع مقدس و یکی از مراکز و قطب‌های علمی کشور است، اما متاسفانه مراکز علمی استان فارس توجه مناسبی به حوزه دفاع مقدس نداشته‌اند و رتبه علمی ارزیابی مراکز دانشگاهی استان در حوزه ارایه دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در استان بسیار پایین و توجه ویژه دانشگاه‌ها به تدریس درس آشنایی با درس دفاع مقدس یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار کوشکی با بیان اینکه 34 سال از دفاع مقدس گذشته و ما در طول تاریخ 500 ساله اخیر نظیر این اتفاق را نداشتیم که یک کشور توسط فرماندهی یک عالم دینی اداره شود و در جنگی تمام عیار با تمام استکبار نیز پیروز گردد  افزود: همین عالم دینی در مکتب دفاع مقدس کسانی را تربیت کرد که در برابرتمام قدرت‌های دنیایی ایستادند و امثال سردار سلیمانی نیز در چنین مکتبی اعتلا یافتند.

وی افزود: در تحقیقی که صورت گرفته مشخص شده که رهبر انقلاب در 80 جلسه از 100 جلسه خود تاکید بر دفاع مقدس و الگوگیری از آن داشته‌اند و در دیدار مجازی با 1 میلیون پیشکسوت در سال 99 نیز چهار نکته اساسی را بیان کردند که هر چهار نکته به مراکز علمی و دانشگاهی مربوط است.

سردار کوشکی افزود: ثبت و ضبط فرهنگ دفاع مقدس شامل خاطرات و روایات و شرح عملیاتها اولین نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد مادران شهدا ازدنیا رفته اند و اگر خاطرات و روایات آنها قبل از وفات آنها منتقل نشود دین آنها گریبانگیر ما خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با بیان اینکه رهبر انقلاب در دومین نکته خود خواستار این شدند که از انحراف در این حوزه جلوگیری شود چون عده‌ای می‌خواهند جای شهید را با جلاد عوض کنند افزود: خواسته سوم رهبر معظم انقلاب این بود که اجازه ندهید تحریف در انتقال ارزشهای دفاع مقدس وارد شود همچنان که در قرآن و نهج البلاغه تحریف نشد و جاودانه شدند، آخرین خواسته رهبر انقلاب نیز این بود که پیرامون دفاع مقدس تحقیق و پژوهش  و مطالعه شود.

سردار کوشک در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نگاه ما  در حوزه دفاع  مقدس سیاسی نیست به انتقاد از رتبه علمی ارزیابی مراکز علمی و دانشگاهی استان فارس و کم توجهی به درس دفاع مقدس در دانشگاه پرداخت و با بیان آماری به مقایسه رتبه فارس در ایثار و شهادت با جایگاه علمی ارزیابی مراکز علمی استان پرداخت و افزود: فارس با 270 هزار رزمنده رتبه سوم کشور، با 42000 جانباز رتبه دوم، با 2200 آزاده رتبه هفتم و با 15000 شهید رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده اما با وجود اینکه فارس یکی از مراکز و قطبهای اصلی کشور است اما متاسفانه مراکز علمی استان فارس جایگاه مطلوبی در حوزه دفاع مقدس ندارند و رتبه علمی ارزیابی مراکز علمی استان فارس و درس دفاع مقدس در حوزه دفاع مقدس بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه گروههای کمی در حوزه درس دفاع مقدس در استان وجود دارد اظهار داشت: فارس بعد از تهران بیشترین شهید فرمانده گروهان به بالا یعنی بالای 1900 شهید را دارد اما بسیاری استانها در خصوص ثبت وضبط این مقالات با کمک دانشجویان موفق عمل کرده اند و در حوزه دانشنامه دفاع مقدس نیز مراکز علمی ما و برخی دستگاهها خوب  پای کار نیامده‌اند و یزد با 650 مقاله علمی آماده است.

کوشکی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه شیراز و دانشکده علوم قرانی و پیام نور ساماندهی خوبی در خصوص یادمان شهدا دارند وعلوم پزشکی هم در حال پیگیری است افزود: شهدا قبله‌گاه ما هستند اما انگار ما بلد نبودیم فرهنگ شهدا را منتقل کنیم و از آنجا که دانشجویان پایه‌گذار ترویج این فرهنگ هستند باید از ظرفیت انها بهره برد.

سردار کوشکی با اشاره به اینکه  ما هرآنچه از آبرو و اعتبار و منزلت و جایگاه امروز داریم و عناوینی چون استاد و سردار و دکتر را به برکت خون شهدا داریم از جمع حاضر پرسید: ما برای شهدا چکار کرده‌ایم؟

وی در پایان ابراز امیداری کرد جلسات این کارگروه استمرار یابد و پیگیری شود و جایگاه استان ارتقا یابد و ما نیز بهتر در خدمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

در ادامه این جلسه روسای دانشگاه حاضر در جلسه به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیتهای صورت گرفته در حوزه دفاع مقدس در دانشگاه و همچنین کیفیت تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در استان پرداختند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس سردار کوشکی علمی ارزیابی مراکز مراکز علمی استان حوزه دفاع مقدس درس آشنایی درس دفاع مقدس دفاع مقدس حوزه دفاع استان فارس حفظ آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود

استاندار همدان گفت: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین بزرگداشت مقام معلم باحضور استاندار همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان و فرهنگیان در فامنین برگزار شد.

این آیین در راستای تجلیل و تکریم از مقام شامخ معلم باحضور 750 نفر از فرهنگیان این شهرستان (600 شاغل و 150 بازنشسته) برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم در سالن جلسات آموزش و پرورش شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش‌و‌پرورش سرمایه‌گذاری کند اظهار داشت: معلمان جایگاه و نقش اثرگذاری در زندگی دانش آموزان دارند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) با این عنوان که "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است" گفت: همین جمله مهم و ارزشمند جایگاه والای معلم را بر همگان آشکار می‌سازد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش نسلی همانند 36 هزار دانش‌آموز شهید و 4 هزار معلم شهید را تحویل جامعه می‌دهد که در راه ایران‌ و انقلاب اسلامی جان خود را هدیه کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محلی است که می‌تواند بین دانش‌آموزان تعادل ایجاد کند عنوان کرد: سطح فرهنگ‌، بینش‌ و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است و دانش‌آموزان با ورود به مدرسه دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را نهادینه و منتقل می‌کنند.

قاسمی فرزاد از حضور خیران در ساخت مدارس تقدیر کرد و در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود تا فارغ‌التحصیلان مهارت‌آموز در تخصص خود به کار گرفته شوند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت توان و تلاش خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه‌ ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

‌انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی