Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@10:32:50 GMT

مازوت سوزی نیروگاه نکا اختیاری نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۸۶۲۱

مازوت سوزی نیروگاه نکا اختیاری نیست

امیر یوسف فولادی گفت: تصمیم گیری در ارتباط با مازوت سوزی نیروگاه شهید سلیمی نکا تحت اختیار مدیریت این واحد صنعتی نیست.

به گفته او نیروگاه شهید سلیمی نکا در سه ماه اول امسال ۱۳۹ میلیون متر مکعب گاز و ۳۸۱ میلیون لیتر مازوت مصرف کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۷ میلیون لیتر مازوت و بیش از یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر استفاده نکردن از مازوت در دیگر نیروگاه‌های کشور می‌گوید: اگر بین نیروگاه‌های حرارتی و بخار که قابلیت استفاده از مازوت را دارند تبعیضی در استفاده و یا عدم استفاده مازوت باشد این نکته باید مورد بررسی قرار گیرد.

فولادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر مصرف مازوت در دیگر نیروگاه‌های بخار کشور کمتر از نیروگاه شهید سلیمی باشد به دلیل خطرات زیست محیطی ناشی از آلایندگی این محصول در شمال کشور باید تصمیمات دیگری اتخاذ شود.

به گفته او از آنجا که سوخت پایه نیروگاه شهید سلیمی گاز طبیعی است استفاده از آن نیز هم به نفع نیروگاه و هم به نفع محیط زیست است، اما وقتی گاز به نیروگاه نمی‌رسد مجبور به سوزاندن مازوت برای گرم کردن بویلر‌ها هستیم.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار، ۲ واحد گازی و یک واحد بخارسیکل ترکیبی بیش از ۴ درصد برق کشور را تولید می‌کند و بر اساس برخی آمار‌ها روزانه ۸ میلیون لیتر مازوت در این نیروگاه مصرف می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه نکا مازوت سوزی سوخت نیروگاه ها نیروگاه شهید سلیمی نکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و ۴۰۰ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

۱۵۰ میلیون دلار اعتبار برای ساخت این پالایشگاه تخصیص یافته است.

این پالایشگاه برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی می کند.

این خبر تکمیل می شود....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد