Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@18:39:07 GMT

ارتش انگلیس از هکرها رودست خورد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۸۷۲۲

ارتش انگلیس از هکرها رودست خورد

ارتش انگلیس در حال بررسی ابعاد مختلف حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری خود در یوتیوب و توئیتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ارتش انگلیس اعلام کرد، در حال بررسی ابعاد مختلف حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری خود در یوتیوب و توئیتر است.

مشترکان حساب‌های ارتش انگلیس در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهایی درباره ارز دیجیتال در کانال یوتیوب ارتش آمریکا دیدند که تدوین آن‌ها با استفاده از تصاویر تاجر میلیاردر ایلان ماسک در انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب توئیتر ارتش انگلیس نیز در حال بازنشر پیام‌هایی درباره  NFT است.

ارتش این کشور وقوع حمله مذکور تایید کرده است اما در عین حال می‌گوید که امنیت سایبری برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد و هر دو حساب اکنون بازیابی شده اند.

سخنگوی ارتش افزود: امنیت حساب‌های کاربری مجددا برقرار شده است، اکنون ما در حال بررسی ابعاد مختلف این موضوع هستیم و زمان مناسبی برای توضیحات بیشتر نیست،‌ ما در حال حاضر نمی‌توانیم اعلام کنیم که فرد پشت این حمله کیست که سبب شد تا نام و عکس حساب‌های کاربری ما تغییر کند اما در حال حاضر وضعیت عادی برقرار است. 

حساب رسمی ارتش انگلیس در شبکه‌های اجتماعی مدتی بعد نوشت؛ «بابت اختلال موقت پیش‌آمده، پوزش می‌خواهیم. ما تحقیقات کاملی را انجام خواهیم داد و از این حادثه درس خواهیم گرفت از اینکه ما را دنبال کردید متشکریم، فعالیت عادی حساب اکنون از سر گرفته خواهد شد."

توبیاس الوود، نماینده محافظه کار مجلس انگلیس و رئیس کمیته منتخب دفاعی عوام، در این باره گفت: آنچه اتفاق افتاده "جدی به نظر می رسد".

وی در شبکه اجتماعی خود افزود: امیدوارم نتایج تحقیقات و اقدامات انجام شده به نحو مقتضی به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

رسانه دولتی انگلیس در گزارش خود می‌افزاید: این اولین بار نیست که یک حساب کاربری در توییتر هدف حمله هکری قرار می‌گیرد، برای مثال در ژوئیه 2020 حساب‌های بزرگی در آمریکا توسط هکرها تصرف شدند، افرادی مانند ایلان ماسک، جف بزوس، بیل گیتس، باراک اوباما، جو بایدن و کانیه وست از جمله قربانیان آن حمله بودند.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهراوجدانی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس بریتانیا علم و فناوری فضای مجازی گوگل حساب انگلستان تکنولوژی هک تحقیق توییتر حمله هکری گوگل ادوردز یوتیوبر خبر انگلیس حساب های کاربری ارتش انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت