Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از استعفای وزرای بهداشت و دارایی انگلیس از کابینه دولت این کشور و همچنین نایب رئیس حزب حاکم محافظه کار از این حزب خبر دادند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، "ساجد جاوید" و "ریشی سوناک"، به ترتیب وزیران بهداشت و دارایی انگلیس از سمت خود در دولت استعفا دادند.

ساجد جاوید با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد: دیگر از نظر وجدانی نمی‌توانم به وظیفه‌ام ادامه دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل عدم اعتماد به بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از سمت خود استعفا می‌دهم.

جاوید ضمن اشاره به دیدار با جانسون برای تقدیم استعفای خود، اظهار کرد: خدمت در این سمت برایم افتخار بزرگی بود، اما با کمال تاسف می‌گویم که دیگر نمی‌توانم با وجدان راحت ادامه دهم.

اندکی پس از اعلام استعفای جاوید، ریشی سوناک نیز با انتشار پستی در توییتر از پست خزانه داری استعفا داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: مردم به حق انتظار دارند که دولت به درستی، شایسته و جدی اداره شود. می‌دانم که این ممکن است آخرین پست وزارتی من باشد، اما معتقدم که این معیارها ارزش مبارزه را دارد و به همین دلیل استعفا می‌دهم.

لحظاتی پس از استعفای این دو وزیر "بیم افولامی"، نایب رئیس حزب محافظه کار نیز از سمتش استعفا کرد.

وی در این باره گفت که جانسون دیگر از مقبولیت مردمی برخوردار نیست.

افولامی در ادامه افزود: جانسون بایدن از نخست وزیری استعفا دهد و من تحت رهبری او نمی‌توانم کار کنم.

ساعاتی پس از این استعفا، بوریس جانسون، "استیو بارکلی" را به عنوان وزیر بهداشت و "میشله دانلان" را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کرد.

همچنین "ناظم زهاوی" به عنوان وزیر خزانه داری معرفی شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بوریس جانسون ، دولت انگلیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بوریس جانسون دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی که پیشتر استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی این رژیم را «اقدامی شایسته» خوانده بود، از «نتانیاهو» هم خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند

به گزارش مشرق، «یائیر لاپید» در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: نتانیاهو به خاطر امنیت اسرائیل هم که شده باید استعفا دهد.

وی ادامه داد که «کابینه نتانیاهو باید (به خاطر شکست در برابر مقاومت فلسطین) از زندگی ما خارج شود.»

پیش از این، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی استعفای رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل را «قابل توجیه و اقدامی شایسته» خوانده و گفته بود «بهتر است نتانیاهو هم همانند او استعفا کند.»

«آهارون حالیوا» رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اولین مقام ارشد نظامی صهیونیست است که بعد از آغاز جنگ در غزه استعفا می‌دهد.

دیروز (چهارشنبه) هم فرمانده یگان ویژه «اشباح» در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.

همزمان با آغاز دومینوی استعفاها در میان مقامات بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی، لاپید به عنوان رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنی‌گانتس» و «آیزنکوت» دو عضو کابینه جنگ خواسته بود از کابینه نتانیاهو کناره‌گیری کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • استعفای اکبرپور از هدایت استقلال ملاثانی
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • دو عضو کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟