Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:39:14 GMT

زیلوی استان یزد برترین خوشه صنعتی کشور شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۳۸۲

زیلوی استان یزد برترین خوشه صنعتی کشور شد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، محمد دهقان افزود: در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان  با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جهاد دانشگاهی یزد در فروردین ۹۷ اجرای این طرح را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ قرارداد ۳۰ ماهه توسعه خوشه با سازمان جهاد دانشگاهی منعقد شد اظهار کرد: طی این مدت برنامه‌های متعددی در راستای استراتژی‌های تدوین شده اجرا شد که از جمله آن دوره های آموزشی طراحی، سرکار زیلو، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، اجرای پروژه نشان جغرافیایی توسط مشاور سوئیسی، خرید مشترک نخ، بهسازی دستگاه‌های زیلوبافی است که منجر شد این خوشه به عنوان خوشه برتر کشور شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشه‌های کسب و کار یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک و متوسط هستند که کاستی‌های صنایع کوچک و متوسط را رفع و مزیت‍‌های مختلف صنایع کوچک، چون انعطاف پذیری و تنوع را تقویت می بخشند افزود: خوشه کسب و کار مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک رشته صنعتی است که با تکیه بر سرمایه های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می گیرد.

در مراسمی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد و تیم توسعه خوشه زیلو به پاس کسب عنوان «برترین طرح توسعه خوشه های کسب و کار کشور»، با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت یزد شهرک صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت یزد شهرک صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت یزد شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث چند شهرک صنعتی در باوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن البرزی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» در این راستا در شهرستان باوی برنامه‌هایی در دستور کار است و اولین شهرستان در استان است که در راستای عملی کردن شعار سال از فروردین ماه اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

وی ادامه داد: احداث شهرک صنعتی رامین در شهر رامین و شهرک صنعتی دارویی در دستور کار است که در مراحل انعقاد تفاهم نامه هستند.

البرزی افزود: همچنین احداث شهر پوشاک در شهرستان در دستور کار است و در حال استعلام ملک موردنظر هستیم.

فرماندار باوی با اشاره به راه‌اندازی چندین شهرک صنعتی، گفت: راه‌اندازی این شهرک‌های صنعتی خود به خود باعث مشارکت مردم در اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود. همچنین برای احداث فاز‌های ۷ و ۸ نیروگاه رامین، مکاتبات لازم با نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که در صورت عملی شدن این فازها، شاهد اشتغالزایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی نیز سازمان جهاد کشاورزی وام‌های اشتغالزایی ارائه می‌دهد و کشاورزان شهرستان باوی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

البرزی عنوان کرد: طرح زراعت چوب مورد تاکید و در دستور کار دولت است. در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام و بیش از ۲۰۰ هزار نهال کاشته شده است که می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه داشته باشد و به مردم اطلاع‌رسانی شده است که در طرح زراعت چوب حتما ورود کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود حداقل در یکی از شهرک‌های صنعتی شاهد اشتغالزایی بیش از هزار نفر به صورت مستقیم باشیم. با توجه به اینکه شهرستان باوی در مرکز استان واقع شده است، بسیاری از صنایعی که در شهرستان اهواز فضای کار ندارند، می‌توانند با اولویت اشتغالزایی نیروی بومی به باوی منتقل شوند.

دیگر خبرها

  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است