Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا،اسکان موقت زلزله زدگان، آواربرداری با تجهیزات، توزیع مواد غذایی، پخت و توزیع غذای گرم، کمک رسانی به مردم زلزله زده، اهدای کانکس و لوازم سرمایشی، برپایی بیمارستان صحرایی و نصب چادرها و غیره تاکنون در مناطق سیل زده غرب هرمزگان بویژه روستای سایه خوش صورت گرفته است.

فعالیت امدادرسانی و عملیات مردم یاری به زلزله زدگان استان هرمزگان توسط نیروهای امدادی و داوطلبان مردمی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و مناطق زلزله زده به صحنه خدمت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هچنین نیروهای جهادی بسیج وسپاه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه ها و ارگان های دولتی و مردمی از ساعات اولیه وقوع زلزله درمناطق آسیب دیده حضور یافته وهمچنان درحال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.

توزیع بیش از ۱۳۰۰ چادر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان 

 یکهزارو ۳۰۰دستگاه چادر بین خانوارهای متاثر از زمین لرزه‌های بالای ۶ ریشتر در منطقه سایه خوش غرب هرمزگان توزیع شد.

مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ چادر گروهی هم توسط ارگانی دیگر به منطقه آورده شده که درحال برپا شدن است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز گفت: ۲۹ تیم عملیاتی و ۲ تیم آنست این جمعیت برای خدمت رسانی به زلزله زدگان هرمزگان در منطقه زلزله‌زده حضور دارند.

یعقوب سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار اشت: استان‌های معین برای تامین نیازمندی‌ها اعلام آمادگی کردند و در میدان هستند.

ارسال پنج دستگاه چادر ۵۰ نفره به مناطق زلزله زده سایه خوش 

پنج دستگاه چادر ۵۰ نفره باتوجه به گرمای شدید موجود برای استفاده زلزله زدگان غرب هرمزگان تهیه و به منطقه سایه خوش ارسال شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۲ نانوایی سیار، یک آشپزخانه سیار، ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی، ۲ هزار لیتر سوخت گازوییل، ۳۵ دستگاه ماشین آلات آوار برداری و چهار دستگاه کانکس تهیه و به مناطق زلزله زده ارسال شد.

مهرداد حسن زاده ادامه داد: درحال پیگیری برای تهیه حمام برای استفاده زلزله زدگان هستیم و نیروهای نظامی هم در کنار این مدیریت و مسوولان دولتی درحال ارسال برخی اقلام مورد نیاز به منطقه هستند.

کانکس‌های نیروی دریایی سپاه به «سایه‌خوش» رسید

۴۰۰ کانکس مسکونی همراه با سیستم سرمایشی توسط نیروی دریایی سپاه در روستای زلزله زده سایه خوش هرمزگان در حال برپایی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام این خبر گفت: بحمدالله با پیگیری‌های انجام شده و حمایت بی‌دریغ فرمانده محترم کل سپاه و همت معاونت آماد و پشتیبانی سپاه از عصر روز دوشنبه نخستین سری از کانکس‌های اسکان رسید و درحال جانمایی،نصب وتحویل به مردم می‌باشد.

 دریادار علیرضا تنگسیری افزود: هم زمان با نصب کانکس‌ها، ۱۵۰ چشمه دستشویی و حمام جانمایی، نصب و آبرسانی هم تا رفع کامل مشکل آب، توسط منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مواکب مردمی اربعینی بابت تامین غذای گرم و اقدام های خدماتی یادآورشد: منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه تا رفع مشکلات ناشی از زلزله روزانه ۵۰۰۰ پرس غذای گرم در دو نوبت ظهر و شب پخت و در بین مردم توزیع می‌کند.

تامین ۴۰ میلیارد ریال لوازم سرمایشی برای زلزله زده های تحت حمایت کمیته امداد در سایه خوش

۲۴۰ دستگاه کولر و امکانات سرمایشی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال با همت کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان و مجمع خیران کشور برای خانواده های زلزله زده سایه خوش در غرب هرمزگان تامین شده است.

جلیل تراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در بازدید از مناطق زلزله زده سایه خوش و روستاهای اطراف، با بیان اینکه خانواده های زلزله زده تحت حمایت امداد هرمزگان، نگران وسایل سرمایشی نباشند، گفت: یکی از نیازهای ضروری خانواده های زلزله زده لوازم سرمایشی است که در همین راستا ۲۴۰ دستگاه کولر و امکانات سرمایشی به زودی و با هماهنگی استانداری هرمزگان و سایر دستگاه های اجرایی بین زلزله‌زدگان توزیع خواهد شد.

اهدای ۱۰ منبع ذخیره آب ستاد عتبات عالیات به زلزله زدگان غرب هرمزگان/استقرار ۴ تانکر آبرسان در سایه خوش

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور ۱۰مخزن تامین آب برای زلزله زدگان غرب استان هرمزگان اهدا کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با قدردانی از اقدام این ستاد در همراهی با مردم زلزله زده و مشارکت در تامین مخازن ذخیره افزود: این منبع های آب با ظرفیت پنج هزار لیتری ذخیره آب، قدم مثبتی در تامین نیاز آبی زلزله زدگان برداشت.
عبدالحمید حمزه پور تصریح کرد: این مخازن از سوی آبفا در اختیار زلزله زدگان روستای سایه خوش  بندرلنگه قرار می گیرد که با در اختیار گذاشتن این مخازن در کنار دیگر اقدام های آبفا بتوان بخشی از نیاز زلزله زدگان را از این طریق برآورده کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: آبرسانی به زلزله زدگان سایه خوش و روستاهای آسیب دیده بندرلنگه در محل کمپ ایجاد شده برای اسکان موقت حادثه دیدگان بدون وقفه ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان از آبرسانی سیار به مناطق زلزله زده غرب استان تا پایداری وضعیت خبرداد و گفت: چهار تانکر برای آبرسانی سیار در سایه خوش بندرلنگه و روستاهای مجاور استقرار یافت.

 حمزه پور با بیان اینکه زلزله باعث وارد آوردن خسارت به تاسیسات آبفا نیز شده است، تصریح کرد، وزیر نیرو از همان ابتدای حادثه موضوع آبرسانی به مناطق زلزله زده را رصد و دستور بسیج امکانات برای رفع نیاز آبی آن ها را داد.

ارسال نخستین محموله کمک های منطقه آزاد قشم به مناطق زلزله زده سایه خوش 

 نخستین مرحله ارسال کمک های سازمان منطقه آزاد قشم به مناطق زلزله زده استان هرمزگان ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، مرحله نخست کمک های ارسالی مردم و سازمان منطقه آزاد قشم به مناطق زلزله زده استان هرمزگان با حضور مدیرعامل منطقه آزاد قشم، شامل ۵۰ دستگاه کولر و هزارو ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی و مایحتاج ضروری است.

اهدای ۴ تن برنج توسط یک خیر مینابی و نیم تن برنج از سوی اداره کل بنادر به زلزله زدگان غرب هرمزگان

یک خیر خیراندیش مینابی ۴ تن برنج به همراه اقلام غذایی به مناطق زلزله زده غرب استان هرمزگان اهدا کرد.

رییس شعبه ویژه هلال احمر میناب گفت: همچنین یک تن شکر و ۲۰۰ بطری ۳لیتری روغن  به مناطق زلزله زده شهرستان های بندرلنگه و خمیر ارسال شد.

 احسان محسنی یادآورشد: ۱۰۰ تخته چادر با ۲ دستگاه کامیون با همکاری شهرداری میناب به زلزله زدگان غرب استان هرمزگان ارسال شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در پی وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری و ۶.۳ ریشتری و پس لرزه های فراوان همچنین یک دستگاه آمبولانس  و یک دستگاه خودروی عملیاتی  به همراه ۲تیم امدادی برای حادثه دیدگان بندر خمیر اعزام شد.

رییس شعبه ویژه هلال احمر میناب اظهارداشت: با توجه به شدت زلزله و تخریب گسترده منطقه سایه خوش، در همان دقایق اولیه تیم امدادی اعزام شدند و شعبه ویژه هلال احمر میناب تا آرام شدن اوضاع در آماده باش کامل قرار دارند و تیم های عملیاتی و امدادی سریع تا پایدار شدن شرایط در محل مستقر خواهند بود.

 همچنین در یک اقدام خودجوش و با پیگیری و مشارکت کارکنان واحد دریایی این اداره کل و مشارکت  شرکت‌های زیرمجموعه بندر شهید رجایی در مرحله نخست کمک‌ها، روز یک‌شنبه ۱۲ تیرماه، نیم تن برنج با هدف پخت غذای گرم به شهروندان زلزله زده به منطقه زلزله زده بندرلنگه ارسال شد. 

ارسال وسایل خنک کننده از سوی اوقاف بندرعباس به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان 

محموله آب معدنی، وسایل خنک کننده و مایحتاج ضروری در راستای اجرای امینانه نیات واقفان از محل نیات موقوفه‌ها توسط اداره اوقاف و امورخیریه بندرعباس به مناطق زلزله زده غرب هرمزگان ارسال شد.

محمدعلی پویه رییس اداره اوقاف و  امور خیریه بندرعباس در این خصوص اظهارداشت: پایگاهی نیز در امامزاده سید مظفر(ع) بندرعباس فعال است که به صورت شبانه روز آماده دریافت کمک های مومنانه مردم خداجوی شهر بندرعباس برای زلزله زدگان غرب استان است.

۵۰ گروه جهادی در حال امدادرسانی به مناطق زلزله زده هرمزگان 

۵۰ گروه جهادی از همان ساعات آغازین وقوع زلزله در غرب استان هرمزگان به محل اعزام و در حال امداد رسانی هستند.

 یاسین باوقار مسوول بسیج سازندگی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: با حضور به موقع جهادگران بسیجی، امداد رسانی ها به نحو مطلوب درحال انجام است و چنانچه نیاز منطقه به حضور بیشتر گروه های جهادی باشند این آمادگی برای اعزام تعداد بیشتر گروه های جهادی وجود دارد.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به مناطق زلزله زده هرمزگان

دولت برای آغاز سریع‌تر روند بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان به فوریت ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داد.

 رییس بنیاد مسکن کشور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به این که در روستاهای زلزله زده هرمزگان یکهزار و ۱۹۶ پرونده املاک آسیب دیده تشکیل شد، گفت: با مجموع واحدهای آسیب دیده شهری یکهزار و ۴۵۰ پرونده تشکیل شده است.
اکبر نیکزاد افزود: در روند بازسازی یک مساله‌ای داریم که همین موضوع موجب تفاوت برداشت‌ها از روند بازسازی می‌شود؛ در روند بازسازی بعد از تشکیل پرونده و آواربرداری، شروع عملیات نوسازی واحدهای آسیب دیده انجام می‌شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در مناطق زلزله زده روستایی هرمزگان ۲ میلیارد ریال وام و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض بوده است، بنابراین به افراد آسیب دیده از زلزله که برای آن‌ها تشکیل پرونده شده، اعلام می‌شود که این ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت یک واحد ۶۰ متری در روستا می‌باشد و نمی‌توانیم به شهروند و روستائیان اجباری برای ساخت متراژهای معین داشته باشیم. البته گاهی برخی شهروندان متراژهای بالاتری انتخاب می‌کنند.نیکزاد افزود: بعضی از شهروندان آورده نقدی دارند و مدعی ساخت واحد ۱۰۰ متری هستند، اما برخی از همین افراد در تأمین آورده نقدی به مشکل بر می‌خورند و در تکمیل واحد باز می‌مانند.

زمین‌لرزه ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری بامداد شنبه (۱۱ تیر ۱۴۰۱) مناطقی از استان هرمزگان را لرزاند.تاکنون ۵ کشته و ۱۱۱ مصدوم در این حادثه گزارش شده است.

برچسب‌ها هرمزگان کمک های مردمی بنیاد مسکن زلزله شركت آب و فاضلاب هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان کمک های مردمی بنیاد مسکن هرمزگان کمک های مردمی بنیاد مسکن زلزله شركت آب و فاضلاب هرمزگان مناطق زلزله زده غرب زلزله زده سایه خوش غرب استان هرمزگان زلزله زده هرمزگان نیروی دریایی سپاه زلزله زدگان غرب منطقه آزاد قشم زلزله زدگان خبرنگار ایرنا زلزله زده روند بازسازی میلیارد ریال غرب هرمزگان آسیب دیده هلال احمر ارسال شد غذای گرم تن برنج کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد

احمدرضا هاشمزهی اظهار کرد: امدادرسانی هوایی به ۲۳ روستای منطقه کاجو در بخش مرکزی و ۱۰ روستای بخش ساربوک بوسیله یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به قطع راه‌های ارتباطی این روستاها به مرکز شهر تاکنون بیش از ۱۲ سورت پرواز توسط بالگردهای جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان و اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی چابهار به این مناطق انجام شده است.

فرماندار قصرقند ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی و جابجایی ۱۵ مادر باردار از اقدامات انجام شده نیروهای امدادی در منطقه سیل کاجو بوده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد