Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:51:35 GMT

سرقت های خُرد بیشترین فراوانی را در استان گیلان دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۴۵۶

سرقت های خُرد بیشترین فراوانی را در استان گیلان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا حدادی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه بیکاری یکی از مهمترین عوامل در افزایش سرقت است، اظهار کرد: افزایش قیمت مواد مخدر باعث شده که معتادان برای رفع نیاز خود بیش از گذشته به سرقت‌های خرد روی آورند و این نوع سرقت بیشترین فراوانی را در استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با اشاره به اینکه سرقت از منازل جز جرایم سوم و چهارم اولویت دار استان است، افزود: این نوع سرقت نسبت به سال قبل ۱۳ درصد و بزه کیف قاپی نیز نسبت به سنوات گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی یکی از علل کاهش وقوع سرقت در گیلان را مؤثر بودن کیفرها و همکاری مردم با پلیس دانست و افزود: پلیس برای کاهش جرم در جامعه دغدغه مند است و برای این منظور از تمامی آیتم‌های تأثیرگذار بهره می‌گیرد.

سرهنگ حدادی تصریح کرد: اولین بحث در کاهش جرایم، آموزش شهروندان و مشارکت آنان با پلیس به منظور کاهش آسیب‌ها است و پلیس نیز در پی کاهش فاصله وقوع تا کشف جرم حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نقش مؤثر دستگاه‌های دولتی برای کاهش سرقت‌های سیم برق و تلفن در گیلان، گفت: باید به سمت نصب شبکه انتقال نیرو خودنگهدار و زمینی کردن کابل‌های مخابراتی برویم تا میزان دسترسی افراد و مجرمان کاهش یابد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان بیان کرد: باید ریسک ارتکاب جرم را نزد افراد افزایش دهیم و دهیاران و بخشداران باید برای رسیدن به این سطح، دوربین‌های نظارتی را در منطقه خود برای کاهش سرقت سیم نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس در آگاهی‌ها به صورت شبانه روز آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردم هستند، افزود: اگر چه ترافیک شهری و وسعت سرزمینی در مدت زمان رسیدن مأموران به محل جرم مؤثر است اما تلاش ما به حداقل رساندن این زمان است.

کد خبر 5531843

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس آگاهی مواد مخدر سرقت بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی اردبیل آمار کرونا آلودگی هوا جهرم مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید

آفتاب‌‌نیوز :

سارق سابقه‌دار و زورگیر خشنی که با پابند الکترونیکی قصد ارتکاب جرم و سرقت گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را داشت با اشراف اطلاعاتی پلیس دستگیر شد.

این متهم که در سوم فروردین پابند بر روی پایش نصب شده بود بعد از عملیات تعقیب و گریز و رسیدن مأموران با قمه به ماموران نیز حمله کرد، اما در نهایت دستگیر شد.

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • کشف ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت