Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آمریکا بر اثر حملات مسلحانه به مدرسه‌ای که دانش آموزان اسپانیایی تبار در آن رفت و آمد می‌کردند، یک سوپر مارکت که بیشتر مشتریان آن سیاهپوست بودند و رژه‌ای که چهارم ژوئیه برگزار شد، در مجموع ۳۸ نفر کشته شدند.

حملات مرگباری که در هفته‌های گذشته در آمریکا روی داد، بیانگر حقیقت بی رحمانه در کشوری است که در آن سلاح گرم زیاد است و هیچ قشری از جامعه (چه سیاهپوست و چه سفید پوست) از این حملات در امان نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، قربانیایی که به خواندن یا شنیدن این حوادث در آمریکا عادت کرده اند، هر دفعه از دیدن خشونت‌هایی که نزدیک محل زندگیشان اتفاق می‌افتد بهت زده می‌شوند.

نانسی روترینگ شهردار هایلند پارک که شهر کوچک ثروتمندی در شمال شیکاگو است، با اشاره به حادثه تیر اندازی که روز دوشنبه طی برگزاری جشن ملی آمریکا روی داد و بر اثر آن هفت نفر کشته و دستکم ۳۵ نفر زخمی شدند، گفت: «این حادثه مرگبار نباید در این شهر اتفاق می‌افتاد. صحنه‌های غم انگیز زیادی در تلویزیون دیده می‌شود، اما زمانی که حادثه مرگباری نزدیک محل زندگی شما اتفاق می‌افتد، باور این که آیا این حادثه واقعیت دارد، سخت می‌شود.»

امیلی پرازاک شهروند آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه طی برگزاری جشن ملی در مجموع نزدیک به ۷۰ مرتبه صدای شلیک شنیده شد، گفت: «من فکر کردم که صدای آتش بازی است، اما باور این که چه فاجعه‌ای اتفاق افتاده بود، سخت است.»

در منطقه اووالد، تگزاس یک جوان ۱۸ ساله در تاریخ ۲۴ ماه مه، ۱۹ کودک و دو معلم را در مدرسه‌ای به قتل رساند و پلیس نتوانست واکنش سریعی از خود نشان دهد، به طوری که ورود ماموران مسلح و آموزش دیده به کلاسی که عامل تیراندازی در آن مخفی شده بود، نزدیک به یک ساعت زمان برد.

این دو حادثه مرگبار مانند کشتار نژاد پرستانه‌ای که در سوپر مارکتی در شهر بوفالو نزدیک مرز با کانادا روی داد، آمریکا را شوکه کرد. وجه مشترک این سه حمله این هست که جوانان با رده سنی ۱۸ تا ۲۱ سال با سلاح‌هایی با مدل AR-۱۵ آن‌ها را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید:

کارشناس آمریکایی: در برابر پلیس و ناامنی جامعه باید مسلح باشیم

در سال ۱۹۹۴، کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرده بود که به مدت ۱۰ سال فروش سلاح‌های تهاجمی را که برای حداکثر تلفات طراحی شده بود، ممنوع کرد. اما در سال ۲۰۰۴ اجرای این قانون به پایان رسید، به طوری که از آن زمان به بعد فروش این سلاح‌ها به ویژه در میان جوانان افزایش یافته است.

بر اساس قوانین فدرال، خرید سلاح در فروشگاه‌های رسمی فروش اسلحه برای افراد ۲۱ سال به بالا مجاز است، اما بسیاری از ایالت‌ها خرید سلاح از جمله سلاح‌ها تهاجمی را از سن ۱۸ سالگی مجاز می‌دانند.

پس از حادثه مرگبار اووالد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ممنوعیت فروش سلاح‌های تهاجمی و یا حداقل افزایش سن قانونی به ۲۱ سال را برای استفاده از این سلاح‌ها خواستار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله مسلحانه خشونت در آمریکا حمله نژادپرستانه جو بایدن سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن یسنا؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه