Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@20:28:02 GMT

لاپید خواستار موضع سخت‌تر اروپا در قبال ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۱۹۷۱۷

لاپید خواستار موضع سخت‌تر اروپا در قبال ایران شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روز گذشته (سه‌شنبه) با هدف تلاش برای اخلال در روند مذاکرات هسته‌ای ایران به پاریس سفر کرده بود، از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواست تا طرح 2018 برای یک توافق هسته‌ای جدید ایران را مورد بازنگری قرار دهد و تصریح کرد که بن‌بست دیپلماتیک فعلی، تهدید به یک رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری داون نیوز در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران پیش می‌رود، مقام‌های رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه از طرف‌های اروپایی برجام می‌خواهند که در مقایسه با آمریکا موضعی سخت‌تر در قبال ایران اتخاذ کنند و سفر لاپید به فرانسه فرصتی برای لابی در کشورهای اروپایی در این جبهه محسوب می‌شود.

لاپید پس از این که آن دو به گرمی یکدیگر را در پله‌های جلویی کاخ ریاست جمهوری الیزه در آغوش گرفتند، گفت: «در سال 2018، شما اولین رهبر جهان بودید که درباره نیاز به یک توافق جدید با ایران صحبت کردید.  در آن زمان حق با شما بود و امروز حتی بیشتر از این حق دارید. وضعیت کنونی نمی‌تواند به همین شکلی که هست ادامه یابد.  این منجر به یک مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه خواهد شد که صلح جهانی را به خطر می‌اندازد».

ماکرون در این دیدار تصریح کرد: «می‌خواهم بار دیگر تمایل خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات در خصوص بازگشت هرچه سریع‌تر به احترام به برجام به شما یادآوری کنم. ما با اسرائیل توافق داریم که این توافق برای مهار فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران کافی نیست اما بیش از هر زمانی متقاعد شده‌ام که ایرانی که در آستانه تسلیحاتی شدن قرار گیرد می‌تواند فعالیت‌های خود را به شیوه‌ای خطرناک‌تر انجام دهد بنابراین باید از این توافق دفاع کنیم».

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تلاش خود به منظور به حاشیه بردن مذاکرات هسته‌ای ایران و راه‌اندازی جو منفی علیه جمهوری اسلامی را تشدید بخشیده است اما تاکنون در پیشبرد این اهداف ناموفق بوده است.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که رژیم صهیونیستی طرف مذاکرات هسته‌ای ایران نیست اما بارها ایران را به تلاش برای دنبال کردن برنامه تسلیحات اتمی متهم کرده است و لاپید نیز روز گذشته قبل از عزیمت به پاریس خواستار اتخاذ موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

لاپید صبح روز گذشته (سه‌شنبه) پیش از پرواز به پاریس، جایی که قرار است در آن جا با امانوئل ماکرون دیدار کند، گفت: «مهم است که جامعه بین‌المللی نظر اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران را بشنود».

این مقام صهیونیست در ارتباط با مخالفت تل‌آویو با توافق هسته‌ای ایران گفت: «ما یک موضع متحد را به جامعه بین‌المللی عرضه خواهیم کرد. بخش زیادی از این سفر به توافق هسته‌ای ایران اختصاص دارد. ما همچنین به حملات مداوم به سکوهای گازی اسرائیل خواهیم پرداخت. اسرائیل چنین حملاتی را در قلمرو خود نخواهد پذیرفت. لبنان باید حزب‌الله را محدود کند».

یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود، درباره پیام لاپید به دولت فرانسه درباره توافق هسته‌ای ایران گفته بود: «نخست وزیر همان موضع قبلی خود را ارائه خواهد کرد. سیاست اسرائیل این است که بازگشت به برجام [توافق هسته ای 2015] یک اشتباه است زیرا «بندهای غروب» نزدیک است. در عین حال، ما با هیچ توافقی مخالف نیستیم. ما خواهان یک توافق طولانی و قوی در آینده هستیم».

این منبع گفت که رژیم صهیونیستی امیدوار است با شرکای خود در یک کمپین بین‌المللی علیه ایران با عناصر دیپلماتیک و اقتصادی همکاری کند.

وی افزود: «لاپید تلاش خواهد کرد تا درک درستی از آن‌ چه که فرانسه به‌ویژه E3 - سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه - در این زمینه مایلند انجام دهند، به دست آورد».

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امانوئل ماکرون برجام یائیر لاپید مذاکرات هسته ای ایران توافق هسته ای ایران رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود

یکی از رهبران حماس، تهدیدات صهیونیست‌ها برای حمله به رفح را در چهارچوب تلاش آنها برای تحت فشار قرار دادن مقاومت در مذاکرات دانسته و تاکید کرد که ما در هر توافقی به خواسته‌های اصلی خود از جمله توقف دائمی جنگ پایبندیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه، «جهاد طه» یکی از رهبران حماس اعلام کرد که درخواست ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان رفح در شرق این منطقه برای تخلیه فوری آن و رفتن به منطقه المواصی در چهارچوب فشارهای تل آویو بر گروه‌های مقاومت و جنبش حماس با هدف تسلیم کردن آنها در مذاکرات و تن دادن مقاومت به هر توافقی است.

این مسئول حماس تاکید کرد که شروط حماس در مذاکرات کاملاً واضح بوده و هرگز از آنها عقب نشینی نمی‌کند و این شروط شامل آتش بس دائمی، عقب نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود ورود کمک‌های کافی به نوار غزه و بازسازی آن می‌شود تا در نهایت منجر به توافقی برای مبادله اسرا گردد.

وی تصریح کرد که طی روزهای گذشته و با وجود تلاش‌هایی که حماس برای به نتیجه رسیدن مذاکرات انجام داد اما این طرف اسرائیلی بود که مانع رسیدن به توافق شد؛ زیرا مواضع صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که آنها حتی در صورت رسیدن به توافق نیز قصد ادامه تجاوزاتشان را دارند و بنابراین ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا مسئولیت‌های خود را در این زمینه بر عهده بگیرد.

جهاد طه در ادامه گفت که با این وجود تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تا این لحظه ادامه دارد و حماس با روحیه مثبت با آن برخورد می‌کند و امیدواریم که طی ساعات آینده نتیجه مثبتی حاصل شود. این روحیه مثبت ما در خدمت تحقق خواسته‌های ملت فلسطین است.

وی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح گفت که تل آویو از سه ماه قبل برای حمله به این شهر تهدید می‌کند و چندین بار مناطق مختلف آن را بمباران کرده است و این موضوع جدیدی نیست.

در حالی که شب گذشته رسانه‌های عبری درباره احتمال شکست مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا خبر دادند امروز دوشنبه یک منبع صهیونیستی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که دلیل شکست معامله تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه مانع تراشی‌های نتانیاهو و لجاجت و اصرار وی برای حمله ارتش اسرائیل به رفح است. معامله تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه به موفقیت نزدیک شده بود اما آنچه که موفقیت این توافق را از بین برد لجاجت نتانیاهو و اصرار او درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح بود.

بعد از تشدید تحرکات صهیونیست‌ها برای حمله به رفح و اخباری که درباره دستور ارتش رژیم اشغالگر برای تخلیه شرق این منطقه منتشر شده است یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد: در سایه حوادث اخیر که در آن نیروهای اشغالگر تهدید به حمله کامل یا جزئی به رفح می‌کنند ممکن است جنبش حماس برای توقف مذاکرات جاری ( مذاکراتی که درباره آتش بس و تبادل اسرا در قاهره برگزار می‌شود) اقدام کند.

این واکنش حماس بعد از آن بود که ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از ساکنان شرق منطقه رفح خواست فورا منطقه را تخلیه و به منطقه المواصی در نزدیکی مصر بروند.

منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شودعضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیستحماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها
  • گروسی: مذاکرات با ایران درباره نحوه اجرای توافق مشترک مارس ادامه دارد
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • گروسی: پیشنهادهای ما برای ایران «ملموس» است
  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است