Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصظفی موذنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: امسال یازدهمین دوره اجرای طرح حمایت و حفاظت از لاکپشت‌های دریایی پارک ملی دریایی نایبند در دست اجرا است و نتایج دوره‌های گذشته تاکنون بسیار مطلوب و در حفاظت از این گونه موثر بوده است.

وی افزود: امسال نیز تاکنون در ادامه این طرح که با حمایت مالی شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس و توسط محیط‌بانان و نیروهای بومی آموزش دیده اجرا می‌شود، ۲۰ لانه بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه اضافه کرد: درصد زاداوری و تبدیل تخم به بچه در کل ۲۰ لانه ۸۴ درصد برآورد شده است که از این میان تعداد ۲ لاکپشت پلاک دار از سال‌های گذشته برای تخم‌گذاری به ساحل بازگشتند.

موذنی ادامه داد: هرساله در روزهای آخر اسفندماه تخم‌گذاری لاکپشت‌های منقار عقابی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین تهدیدهای پیش روی فرآیند زادآوری لاکپشت‌های دریایی در فصل تولیدمثل از یک سو با عوامل انسانی مانند تردد و حضور گردشگران و ایجاد آلودگی نوری است و از سوی دیگر با عوامل طبیعی مانند تخریب لانه توسط شغال و روباه و آبگیری سواحل در زمان مد مرتبط است که در طرح اجرا شده، هردو معضل به صورت ویژه در حال مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه افزود: تردد انسان و بازدید گردشگران با همکاری دهیاری روستای بنود و موافقت‌های فرمانداری عسلویه تا حدودی مدیریت شده است اما تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

موذنی اضافه کرد: مسائل مربوط به شرایط طبیعی نیز با جابه جایی لانه‌ها و ایجاد هجری سایت به صورت کامل برطرف و چرخه تولیدمثلی با این اقدامات مدیریتی تکمیل شده است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی برای پایش کامل تر در زمان مواج بودن دریا که استفاده از قایق میسر نیست، مسیر زمینی برای یکی از سواحل مورد بررسی قرار گیرد تا از نابودی لانه ها در آن شرایط جلوگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه اظهار کرد: امید است در سال جاری موانع موجود برای اجرای موفق تر فصل بعدی زاداوری لاکپشت با همکاری نهادهای مسئول، بر اساس صورت جلسه‌های فرمانداری عسلویه و حمایت جامعه بومی برطرف شود و نتایجی مطلوب‌تر از گذشته به دست اید.

لاکپشت پوزه عقابی به عنوان گونه شاخص حیات وحش استان بوشهر در معرض خطر انقراض قرار دارد و سواحل پارک ملی دریایی نایبند، جزایر ام‌الگرم و نخیلو مهمترین زیستگاه‌های این گونه است.

برچسب‌ها عسلویه بوشهر لاک پشت پارک ملی دریایی نایبند حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه بوشهر لاک پشت عسلویه بوشهر لاک پشت پارک ملی دریایی نایبند حیات وحش پارک ملی دریایی نایبند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۱۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید

فرماندار همدان با اشاره به نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات توسط راه‌آهن همدان گفت: در جلسه‌ با مدیرکل راه‌آهن، مسائل و دغدغه‌های مردم مطرح و پیگیری شد که امیدواریم به زودی رفع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر قطار همدان همه روزه در حال سرویس‌دهی است، اظهار کرد: روزانه این قطار ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد که این تعداد برای جمعیت همدان و شهرهای هم جوار کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های مدیریت راه‌آهن استان از ابتدای تابستان قطار پنج ستاره به مسافران همدان خدمات می‌دهد، افزود: این اقدام افزایش رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار همدان با بیان اینکه ترمینال ایستگاه راه‌آهن همدان ۹۵ درصد پیشرفت دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این ساختمان که از محل سفر رئیس‌جمهور نیز اعتبار دارد، به زودی تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

مخفی با انتقاد از عملکرد شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها، اضافه کرد: پروژه راه دسترسی به راه‌آهن همدان استاندارد لازم را ندارد، البته بعضی اقدامات ایمنی انجام شده است.

وی گفت: مجموعه عوامل راه‌آهن همدان به دنبال رضایتمندی مسافران هستند و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امر به طور کامل محقق شود.

فرماندار همدان افزود: راه‌آهن همدان به ملایر نیز به طول ۷۵ کیلومتر در دو قطعه کارگاهی در حال احداث است که قطعه یک ۴۵ درصد و قطعه دو ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

کد خبر 751302

دیگر خبرها

  • قطار ۵ ستاره به همدان می‌آید
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • وقف یک قطعه زمین به ارزش ده میلیارد ریال در شهر دیر
  • فیلم| خاک خوردن ۱۱ ساله قطعه نایاب ناوبری هواپیما!