Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:13:52 GMT

معرفی شهرک ساحلی دریاکنار

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۰۱۱۷

معرفی شهرک ساحلی دریاکنار

شهرک دریاکنار به شهرک اختصاصی ساحلی نیز معروف است که در 5 کیلومتری شهر بابلسر و انتهای دریای خزر در استان مازندران قرار گرفته است. این شهرک ساحلی منحصر به‌فرد در ابتدای دهه‌ی 40 خورشیدی ساخته شد که در آن زمان جزو اولین و بزرگ‌ترین شهرک‌ها در خاورمیانه محسوب شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پیک نیک 365، هم‌اکنون دریاکنار شامل تقریبا 3000 واحد ویلای آماده است که خدمات مختلفی را نیز برای خرید و تعداد معدودی از ویلاهای اجاره‌ای در اختیار مسافرین قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما مخاطبان گرامی می‌توانید برای اجاره ویلا بابلسر و اجاره ویلا در شهرک ساحلی دریاکنار به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

طراحی فضای باز و ویلاهای این شهرک قدیمی در شمال ایران برگرفته از معماری و طراحی غربی است؛ که از معماری کنونی ایران بسیار فراتر است. به همین خاطر سفر به این شهرک برای مسافرین همانند سفر و تفریح در کشورهای اروپایی است. همچنین طراح به نام و معروف برج آزادی در ایده‌پردازی و طراحی این شهرک ساحلی مشارکت داشته است.

این شهرک در مساحتی قریب به 300 هکتار ساخته شده که 27000 مترمربع از ساحل دریای خزر را نیز به خود اختصاص داده است. به دلیل قرارگیری در مجاورت دریای خزر و داشتن فضای سبز انبوه و آب و هوای دلچسب، همواره این شهرک ساحلی محبوبیت زیادی برای گردشگران و مسافران داشته است.

شما می‌توانید با پیمودن خیابان‌های زوج شهرک به ساحل دریای خزر برسید که این خیابان‌ها با سنگ‌های بزرگ پوشیده شده‌اند. خیابان یکم به انواع رستوران‌ها، مغازه‌ها و سرگرمی‌های گوناگون برای مسافرین اختصاص داده شده است.

اطراف شهرک ساحلی دریاکنار چیست؟

شهرک خزرشهر در فاصله ی 3 کیلومتری از شهرک دریاکنار قرار گرفته که در رقابت تنگاتنگی با آن است. از جمله جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌توان به اسکله قایق سواری بابلسر و باغ پرندگان فریدون‌کنار اشاره کرد که این جذابیت‌ها در فاصله 8 کیلومتری از شهرک ساحلی دریا کنار قرار گرفته‌اند.

آب و هوای دریا کنار چگونه است؟

به دلیل مجاورت شهرک ساحلی دریا کنار به بابلسر آب و هوای آن نیز شباهت زیادی با این شهر دارد که تقریبا گرم و معتدل است و با داشتن میانگین دمای آن 18 درجه‌ی سانتی‌گراد در زمره‌ی خوش آب‌وهواترین مناطق شمالی ایران محسوب می‌شود.

مناسب‌ترین زمان برای سفر به دریاکنار چه فصلی است؟

همان‌طور که گفته شد این شهرک به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل خزری و مجاورت با ساحل دریا همواره آب‌وهوای مطلوبی داشته است. شلوغ‌ترین زمان‌ها برای سفر به شهرک دریاکنار تعطیلات بهار و تابستان است.

زمین‌های تنیس، فوتبال، والیبال و بسکتبال

یکی از ویژگی‌های مهم شهرک ساحلی دریاکنار برای مسافرین و عاشقان بازی تنیس داشتن زمین تنیس بسیار مناسب با امکانات فوق‌العاده نظیر پایتخت ایران است. که شما می‌توانید به سمت شرق شهرک بروید و کنارعزیزان‌تان به یاد ماندنی‌ترین خاطره‌ی بازی تنیس را در شمال ایران برای خود ثبت نمائید.

مراکز خرید دریا کنار

درون شهرک فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی وجود دارند که هر آنچه در طول سفر به آن نیاز داشته باشید را برایتان فراهم می‌کند، در صورتی که به دنبال خرید فراتر از معتبرترین برندهای روز دنیا هستید می‌توانید با جستجویی ساده در مسیر جاده‌ی بابلسر به دریاکنار بهترین خرید را داشته باشید.

غذاها و رستوران‌های دریا کنار

 معماری این شهرک از طراحی‌های غربی نشات گرفته به همین خاطر این شهرک ساحلی مقصد تفریح شمالی توریستان و گردشگران خارجی نیز هست. این موضوع سبب می‌شود که بهترین رستوران‌های محلی، ایرانی و محلی نیز در این شهرک وجود داشته باشد، که بتواند ذائقه‌های مختلف را تامین کند و برای همگان غذای مناسب و دلخواه‌شان را فراهم کند.

راه‌های دسترسی به شهرک ساحلی دریاکنار

از آن جایی که این شهرک در موقعیت مناسبی قرار گرفته امکان دسترسی به آن از طریق جاده‌های کناره، هراز، فیروز کوه و جاده ی بابلسر نیز وجود دارد که مناسب‌ترین این جاده‌ها بابلسر و هراز است.

چگونه در شهرک ساحلی دریا کنار اقامت داشته باشیم؟

اولین و مهم‌ترین ملاک یک سفر خوب  و لذت‌بخش اقامتگاه با کیفیت و مناسب است. همواره پیدا کردن اقامتگاه درخور و مناسب که با اعتماد کافی بتوانید رزرو کنید کار راحتی نیست بخصوص در تعطیلات که انبوهی از گردشگران راهی مناطق شمالی می‌شوند. خوشبختانه سایت پیک نیک 365 امکانی را برای شما فراهم کرده که می‌توانید با خیالی آسوده بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه را برای خود انتخاب نمائید. مجموعه‌ی ما با مالکیت اقامتگاه‌های آماده و همچنین بررسی دقیق ویلاهای میزبان از لحاظ کیفیت، نظافت و صحت اطلاعات جذاب‌ترین پیشنهاد را در اختیارتان قرار می‌دهد که به کمک ما خاطره‌انگیزترین سفر را با ما تجربه کنید.

برای اجاره انواع ویلا لوکس در هر یک از شهرهای شمالی، به وب سایت پیک نیک 365 مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجاره ویلا اجاره ویلا بابلسر اجاره ویلا مازندران ويلا شهرک ساحلی دریا شهرک ساحلی دریای خزر دریا کنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه کشور

سازمان هواشناسی از جوی آرام در اکثر نقاط کشور برای امروز خبر داد و اعلام کرد: فردا با ورود سامانه بارشی جدید، رگبار، رعد و برق وزش باد شدید همچنین در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، طبق پیش بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب ارتفاعات البرز مرکزی، شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش بینی می‌شود؛ البته بیشینه این بارش در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز؛ پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

براساس این گزارش، امروز و فردا در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب غرب در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود.

امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج است.

هشدار زرد هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع شنبه: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

زمان پایان سه شنبه: ۱۴۰۳/۰۲/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران رعد و برق وزش باد شدید موقت گردوخاک با احتمال تگرگ در نقاط مستعد

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵: نیمه غربی فارس، بوشهر، غرب هرمزگان و خراسان جنوبی

یک شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، شمال سمنان و شمال ایلام.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷: گیلان، مازندران، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان کهگیلویه و بویراحمد چهار محال و بختیاری، بوشهر، شمال غرب فارس، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان و غرب اصفهان.

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: آذربایجان شرقی آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس، شرق اصفهان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر احتمال جاری شدن روان آب احتمال تگرگ وزش باد نسبتاً شدید لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها احتمال خسارت به سازه‌های موقت احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع اطمینان از استحکام سازه‌های موقت لایروبی کانال‌ها و آب روها با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.

هشدار زرد هواشناسی؛ افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان شروع ظهر یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶:

زمان پایان سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸:

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱٫۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب.

همچنین براساس این هشدار، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای در محدوده ۲۸ نات و بالاتر افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱٫۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر روزهای دوشنبه و سه شنبه.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۶: مناطق دور از ساحل استان خوزستان و مناطق ساحلی استان هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۷:

سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان.

اثر مخاطره: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک قایق‌های صیادی و نیمه سنگین اختلال در فعالیت‌های دریایی فراساحلی بویژه سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

دیگر خبرها

  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • دعوت از ورزشکار خراسان جنوبی برای حضور در اردوی تیم ملی
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)
  • سامانه بارشی جدید در راه کشور
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت