Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرام شدن فضای ملتهب ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و صفر شدن مرگ و میرهای ناشی از آن در استان همدان، زمینه حضور ورزش دوستان به خصوص علاقه مندان به رشته‌هایی همچون زیبایی اندام برای از سرگیری فعالیت و تمرین در باشگاه‌ها را فراهم کرده است.

حدود ۶۰۰ باشگاه ورزشی در استان همدان دارای مجوز رسمی هستند که بیشتر این مراکز در رشته های مرتبط با پرورش اندام و آمادگی جسمانی فعالیت می کنند چراکه گرایش و علاقه جوانان و نوجوانان به این ۲ رشته بیش از سایر ورزش ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باشگاه‌ها روزانه پذیرای جمع زیادی از جوانان هستند، افرادی که با انجام فعالیت و تمرین در این ۲ رشته ورزشی، علاوه بر سالم‌سازی روح و جسم به دنبال تناسب اندام و حفظ سلامت خود نیز هستند.

در این شرایط و با توجه به استقبال پرشور جوانان و نوجوانان برای حضور در باشگاه های ورزشی، نظارت و بازرسی مستمر از نحوه و روند فعالیت این مراکز بسیار مهم و ضروری است چرا که شهروندان از وجود برخی مشکلات در باشگاه‌ها گلایه دارند.

ضعف در بهداشت و آموزش
به گفته شماری از ورزش دوستان همدانی، موازین بهداشتی در برخی از باشگاه‌های ورزشی رعایت نمی‌شود و در مباحث آموزشی نیز استانداردهای مربوطه به صورت کامل مورد توجه قرار نمی گیرد.

به عنوان مثال، باشگاه‌هایی در سطح شهر همدان فعالیت دارند که فاقد رختکن، دوش برای استحمام، تهویه مناسب و یا پذیرش بیش از ظرفیت سالن هستند ضمن اینکه هنوز ویروس کرونا به صورت کامل از بین نرفته و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در راستای مقابله با شیوع ویروس همچنان مورد تاکید متخصصان امر و متولیان حوزه بهداشت و درمان قرار دارد.

همچنین کم توجهی برخی از مربیان باشگاه ها به تمرین کنندگان حاضر براساس وظیفه و تعهد باشگاه در قبال اعضا از جمله انتقاداتی است که مطرح می شود به گونه ای که برخی مربیان به جای تمرکز و نظارت بر حرکات تمرینی افراد یا به تمرین شخصی خود مشغول شده و یا بیشتر متوجه شاگرد خصوصی خود هستند.

عدم توجه مربیان به آموزش ورزشکاران در برخی از باشگاه‌های ورزشی نیز از نکات مورد انتقاد مراجعه کنندگان است به گونه‌ای که برخی مربیان به جای تمرکز و نظارت بر حرکات تمرینی ورزشکار یا به تمرین شخصی مشغول می‌شوند و یا عکس گرفتن از خود هستند.

در این میان نیز هستند مربیانی که در وقت های تمرینی خود غیبت کرده و یکی از شاگردان را مسئول انجام تمرین و آموزش سایرین می کنند، در حالیکه هر لحظه امکان بروز مصدومیت برای ورزشکار در صورت بی توجهی به دستورالعمل ها و نکات حرفه ای و آموزشی وجود دارد.

در برخی موارد نیز فرد به رغم اینکه مدرک رسمی مربیگری را اخذ نکرده‌، اقدام به فعالیت آموزشی به عنوان مربی برای ورزشکاران می کند و یا بی‌اعتنا به اتمام اعتبار مدرک مربیگری، همچنان در باشگاه‌ها مشغول فعالیت و تمرین اعضا است که تمامی این موارد تاکیدی بر لزوم اقدامات نظارتی با هدف تامین و تضمین سلامت ورزشکاران و جوانان و نوجوانان علاقه مند حاضر در باشگاه های ورزشی است.

موضوع دریافت شهریه‌های نامتعارف، درآمدزایی در قبال مشاوره تمرین، تعذیه، برنامه‌های تمرینی و یا عرضه مکمل‌های دارویی و تقویتی نیز از دیگر مسایلی است که جوان و نوجوان دارای رویای ورزش حرفه ای و قهرمانی برای رسیدن به تناسب اندام با آن مواجه شده و بدون داشتن اطلاعات تخصصی، مشغول اجرای تمرین غیراصولی و یا روش های غیراستاندارد می شود که می تواند سلامت و آینده جسمی وی را دچار مخاطره کند.

نداشتن پوشش بیمه ای برای اعضای ثبت نام شده در باشگاه نیز از دیگر مشکلات موجود در روند فعالیت برخی از این مراکز ورزشی است که قطعا با نظارت و بازرسی تیم های کارشناسی و مسئول به راحتی حل و فصل می شود.

افزون بر این مشکلات، بازار داغ اخذ شهریه‌های نامتعارف نیز موجب اعتراض‌ ورزشکاران به ویژه در بخش ورزش بانوان شده است، برخی باشگاه‌های ورزشی بدون توجه به قوانین اقدام به افزایش خودسرانه شهریه‌ها کرده و یا بسیاری از وقت های کاری باشگاه را با دریافت تعرفه بیشتر به سانس خصوصی تمرین و آموزش تبدیل می کنند.

به گفته جمعی از مراجعه کنندگان به باشگاه های ورزشی به خصوص در ورزش بانوان، شهریه های دریافتی نسبت به قبل افزایش یافته و متصدی باشگاه علت آن را محدودیت اجباری در تعداد ورزشکاران هر سانس به منظور رعایت بهداشت و همچنین امکان برخورداری بیشتر از وسایل تمرینی و آموزش مربیان عنوان می کند.

شماری از ورزشکاران با گلایه نسبت به متغیر بودن شهریه باشگاه‌ها می‌گویند: وقتی برای نام نویسی مجدد مراجعه کرده‌ایم با ۲ الی چند برابر شدن شهریه‌ها مواجه شده‌ایم.

البته در این زمینه باید گفت که باشگاه‌های ورزشی هم در دوران همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی اجباری، متحمل خسارت‌های سنگین مالی شدند هرچند که این امر دلیلی بر افزایش بی رویه و غیرمتعارف شهریه‌ نیست.

تشدید نظارت و بازرسی بر فعالیت باشگاه های ورزشی
مسوول حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل ورزش و جوانان استان همدان دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به بازگشایی باشگاه‌ها در دوران پساکرونا و افزایش گرایش ورزش دوستان به حضور در این اماکن، تمامی فضاهای ورزشی زیر ذره بین بازرسان مربوطه قرار دارد.

محمدتقی رحیمی اظهار داشت: سرکشی مرتب از باشگاه‌های ورزشی فعال استان در قالب گروه‌های نظارت و بازرسی با آغاز فعالیت مجدد این مراکز در دستور کار قرار گرفته و انجام می‌شود و به طور طبیعی با هرگونه تخلف در این حوزه برخوردی قانونی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عمومی شهروندان و ورزشکاران از جمله اولویت های دستگاه ورزش در استان همدان است، خاطرنشان کرد: همه در برابر قانون مسوول هستیم و انجام بازرسی با هدف اجرای دقیق موازین بهداشتی، فنی و استاندارد باشگاه، در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی گفت: ورزشکاران و مربیان می‌توانند شکایت ، انتقادات و پیشنهادات خود در زمینه فعالیت باشگاه ها را به حوزه بازرسی و یا امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گزارش و ارایه کنند.

سرپرست حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه ورزش استان همدان افزود: این مرکز همه روزه( در ساعات اداری) آماده دریافت شکایات و انتقادات مرتبط با فعالیت باشگاه های ورزشی و بررسی نواقص و تخلفات احتمالی است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان نیز با تاکید بر برنامه محوری دستگاه ورزش برای نظارت بر اماکن ورزشی و مقابله با تخلفات، گفت: عزم جدی برای برخورد با تخلف باشگاه‌های ورزشی داریم و با کسی در این مورد تعارف نخواهیم داشت.

علی رشیدی افزود: به روز بودن بیمه مسوولیت مدنی، الزام حضور مدیر در مکان ورزشی و استفاده از مربیان دارای مدرک معتبر و مجرب در سانس‌های تمرینی از جمله موارد مورد توجه بازرسین در جریان نظارت بر فعالیت باشگاه ها است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت و اجرای دقیق دستورالعمل های قانونی مربوط به میزان شهریه دریافتی باشگاهها، تصریح کرد: با هرگونه تخلف در این زمینه برخوردی قاطع می شود و انتظار داریم عموم شهروندان به ویژه جوانان و نوجوان علاقه مند به ورزش هرگونه تخطی از قیمت های مصوب برای ثبت نام در باشگاه ها را به اداره ورزش و جوانان شهرستان گزارش کنند.

هم اینک بیش از ۸۵ هزار ورزشکار در قالب بیش از ۶۰۰ سالن ورزشی در سطح استان همدان فعالیت دارند.

برچسب‌ها ایرنا همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ایرنا همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان باشگاه های ورزشی فعالیت باشگاه ها نظارت و بازرسی دستورالعمل ها ورزش و جوانان باشگاه ها ویروس کرونا استان همدان شهریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • فیلم| اینجا تمرین پهلوانی می‌کنند
  • پهلوانی به قامت «حیدر»
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • تصاویر ورزش مختلط در لواسان که باعث برکناری شد
  • تصاویر ورزش مختلط دخترها در لواسان که باعث برکناری شد
  • شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان