Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:27:02 GMT

ضرورت قدردانی از خدمات ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۰۲۸۷

ضرورت قدردانی از خدمات ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از یک قرن خدمات علمی، فرهنگی و دینی دکتر احمد صبوراردوبادی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و اصحاب فضل و فرهنگ در تبریز برگزار شد، ضمن تبریک روز قلم به اصحاب قلم و فرهنگ اظهار کرد: برگزاری آئین بزرگداشت یکی از اساتید بنام و برجسته کشور در این روز که به نام روز قلم نام گذاری شده است، اتفاق مبارکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، فعالیت‌های دینی، علمی و فرهنگی استاد اردوبادی را شایسته تقدیر دانست و گفت: دکتر اردوبادی ذوق و علاقه خاصی به مطالعه و اصول علمی در تمام زمینه‌ها داشته‌اند و از این رو آثار و تالیفات قابل توجه و بسیاری درحوزه‌های مختلف از وی به چاپ رسیده است.

آل‌هاشم افزود: اگر بتوانیم خدمات علمی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی هنری ایشان را در بیش از یکصد سال عمر بابرکتشان در بخش‌های مختلف بررسی کنیم، آنقدر فراوان و در دایرۀ وسیعی تحقق یافته است که شرح کامل یک‌یک آنها حقیقتاً در فرصت محدود یک مجلس، امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به تألیف چندین کتاب با محوریت اعتیاد توسط دکتر اردوبادی، گفت: ایشان کتاب‌هایی را با محوریت اعتیاد به عنوان بلای قرن دردهه‌ی پنجاه تألیف کرده‌اند که هنوز نه در سطح کشوری و نه در سطح جهانی خطر این بلای خانمانسوز احساس نمی‌شد و این نشان از ژرف‌نگری و دقت نظر این استاد ارجمند دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فعالیت‌های دکتر اردوبادی گفت: در این چند دهه عمر دکتر اردوبادی، ما می‌توانیم آثار و تالیفات منتشر شده وی را در زمینه مشکلات و مسائل مورد ابتلای عموم، ارتباطات و همکاری با مراکز علمی و دینی و شخصیت‌ها و سمینارها، نوآوری‌های علمی در فرهنگ معاصر، تأسیس و اداره مرکز تحقیقات علمی و دینی در دانشگاه و انجمن علمی و انجمن مذهبی دانشگاه و همچنین خدمات پزشکی و تأسیس هیات پزشکی تبریز و درمان رایگان مستمندان، اظهار نظرها و مقالات علمی و در نهایت شاگردان و تربیت یافتگان در جلسات استاد اردوبادی تقسیم‌بندی کنیم و مورد تحلیل قرار بدهیم.

وی همچنین در ادامه خواستار اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ بخشی از آثار دکتر اردوبادی که هنوز به زیور طبع اراسته نشده‌است، شد.

کد خبر 5531945

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله مجلس شورای اسلامی خراسان رضوی آلودگی هوا اردبیل آمار کرونا جهرم مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری

گروه اندیشه: خانه اندیشمندان علوم انسانی، مناظره ای حول تفاوت نگاه استاد مطهری و آیت‌الله مصباح یزدی به نقش رای مردم در حکومت برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این نشست به همت انجمن اندیشه و قلم و خانه اندیشمندان علوم انسانی، فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۵ در سالن خیام خانه اندیشمندان برگزار می شود و طی آن، دکتر مهدی ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) و دکتر امیر دبیری مهر، استاد دانشگاه و رییس موسسه پژوهشی اندیشه و قلم به بحث و گفت وگو می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در پیش درآمد این نشست آمده است: «۴۵ سال از ترور استاد شهید مرتضی مطهری که از او به عنوان ایدئولوگ جمهوری اسلامی یاد شده و می شود گذشته، اما همچنان موضوع جایگاه مردم در نظام جمهوری اسلامی و ایفای نقش آنها در این نوع حکومت، سوژه مباحث نظری و مهمتر از آن، چالش های عملی است. در این میان، برخی منشا کاهش اثرگذاری مردم و رای آنان را در حکومت، محور شدن اندیشه‌های آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی می‌دانند، حال آن که دیگران تقویت حکومت و تضعیف مردم را نتیجه طبیعی گرایش اهالی قدرت می‌دانند که فارغ از اندیشه‌ها به دنبال گسترش هژمونی خود هستند.»

بر اساس این گزارش، در این نشست محورهای زیر به بحث گذاشته می‌شود:
_نقش رای مردم در حکومت در اندیشه آیت الله مرتضی مطهری و آیت الله مصباح یزدی و مقایسه دیدگاه آنها
_بررسی میزان عملیاتی شدن اندیشه های آیت الله مطهری و آیت الله مصباح در واقعیت سیاسی ایران امروز

نشانی خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران، میدان هفت تیر، بلوار کریم خان زند، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو، است.

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901052

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد