Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش چشمگیر و مشهود موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر خیر داد.

دکتر سعید صحبتی امروز ۱۵ تیرماه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: افزایش چشمگیر و مشهود موارد ابتلا به کرونا در روز های اخیر هم در بخش سرپایی و هم در بخش بستری باعث نگرانی شده که این افزایش در بخش سرپایی بیشتر دیده شده و در بخش بستری نیز نسبت به هفته های قبل افزایش جدی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای عده زیادی که واکسیناسیون انجام داده اند، مدت زیادی از نوبت واکسن آنها گذشته و ایمنی بخشی و اثربخشی واکسن کاهش پیدا کرده است، افزود: در جامعه استفاده از ماسک هم کاهش پیدا کرده که همین امر باعث نگرانی شده است.

صحبتی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های جدی برای تقویت ایمنی افراد جامعه در برابر موج احتمالی جدید کرونا تکمیل واکسیناسیون است، افزود: تکمیل واکسیناسیون هم شامل کسانی می شود که تاکنون واکسن نزده اند و هم افرادی که به صورت ناقص نوبت های واکسن را دریافت داشته اند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان کرمان جمعیت ۲۵۰ هزار نفری هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند و تقریبا همین تعداد جمعیت وجود دارد که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده اند، افزود: نیمی از افراد واجد شرایط، نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکرده اند، به همین دلیل هم از طرف وزارت بهداشت و از طرف ستاد ملی کرونا تأکید جدی می شود که افراد برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی با بیان این مطلب که این تکمیل فقط به معنی دریافت نوبت چهارم واکسن نیست، بلکه دریافت نوبت های تکمیلی در هر نوبتی است، افزود: کسانی هم که نوبت اول، دوم و سوم واکسن را دریافت کرده اند و شش ماه از نوبت سوم آنها گذشته است، باید نوبت چهارم را دریافت نمایند و کلیه واجدین شرایط در هر نوبت واکسن که شش ماه از زمان دریافت واکسن آنها گذشته است، باید نوبت یادآور خود را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسن کرونا استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است