Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور از راه‌اندازی جبهه واحد رسانه‌ای در کشور خبر داد و گفت: برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان، مسئولیت اجتماعی فعالان رسانه‌ای باید احیا و باز تعریف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، به نقل از بسیج رسانه، عباس محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشور شامگاه سه‌شنبه در جمع اصحاب فرهنگ و رسانه استان اردبیل به تشریح اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج رسانه پرداخت و اظهار داشت: امروز بعد از 10 سال از آغاز به‌کار بسیج رسانه شاهد رشد و تعالی قشر متخصص در راستای جریان رسانه انقلاب هستیم که با شعار فراگیر جبهه واحد برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی آورده خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رسانه و صنعت تاثیرگذار در تحول بنیادین کشور هستند گفت: رسانه رکن چهارم دموکراسی محسوب می‌شود بنابراین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

محمدیان با بیان اینکه در جانمایی و سبک مدیریت رسانه متاسفانه عقب مانده‌ایم، عنوان کرد: مسئولان رسانه‌ای کشور برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه باید با تمام وجود، شبانه روز تلاش کنند. چرا که رسانه قلب تپنده هر عنوان و برنامه‌ای است و در جنگ تمام عیار رسانه‌ای نیز تعیین کننده هستند.

وی به لزوم آرایش جنگی در بعد رسانه‌ای کشور پرداخت و گفت: ما برای دست‌یابی به آرایش جنگی مطلوب رسانه‌ای، ناگزیر به آزمایش و خطا در ابعاد مختلف در این خصوص هستیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولان رسانه کشور در تشکیل جبهه رسانه انقلاب  گفت: همه ما از مسئولین رده بالا گرفته تا خبرنگار و عکاس همه و همه مسئول و بانی وضع موجود هستیم چرا که کار رسانه مطالبه‌گری است و این رسانه‌ها هستند که باید ابتدا از وضعیت خود به مطالبه‌گری بپردازند.

وی خواستار اتحاد و تشکیل جبهه واحد رسانه‌ای در جنگ نرم دشمنان شد و گفت: باید با تمام توان به مقابله با دشمنان در جنگ رسانه‌ای آنها بپردازیم.

محمدیان به ترفندهای دشمنان در این خصوص اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها خواسته و ناخواسته از سبک دشمن پیروی می‌کنند بنابراین در این راستا برای مقابله با توطئه‌های دشمنان باید سریعا آرایش گرفته و با جهاد تبیین نسبت به خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اقدام کنیم.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رسانه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای اولین بار از آفند رسانه‌ای نام برده و با اظهار گلایه‌مندی از وضعیت رسانه‌ای موجود اعلام داشتند؛ در جنگ رسانه‌ای باید از حوزه آفندی وارد میدان شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای دشمنان باید از موضع قدرت و آفند وارد میدان شد تا با رویکرد حمله رسانه‌ای به دشمنان مانع تحقق اهداف آنها شد.

وی به ظرفیت‌های موجود نیز اشاره کرد و گفت: افق و نقشه راه  مشخص می‌کند که چه ساز و کاری باید در پیش گرفته شود و نقطه‌های امید در جامعه جبهه‌سازی شود.

محمدیان به تلاش‌های دشمنان برای استفاده از فرصت‌ها جهت نفوذ  و کارشکنی اشاره کرد و گفت: هر جا مشکلی در کشور پیش می‌آید دشمنان با راه‌اندازی کلاغ نیوزها سیاه نمایی را در دستور کار آنها قرار می‌دهند تا با ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه اهداف خود را پیش ببرند و نباید از اختلاف سلیقه‌ها به اختلاف عقیده‌ها برسیم گفت: رسانه، موتور محرکه هر جامعه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با انتقاد از مسئولین رسانه‌‍‌ای کشور با بیان اینکه رسانه‌داری در کشور ما رشد نکرده است، گفت: راه رسانه‌داری را باید یاد گرفت تا با انتقال آن به سطوح مختلف با راه یافتن به قلوب مردم به ایجاد پل بین مردم و مسئولان دست پیدا کنیم.

وی به ناکارآمدی مسئولان در عرصه‌ها و ادوار مختلف اشاره کرد و گفت: جبهه رسانه کشور در آرایش جنگی باید به توان بازدارنگی دست پیدا کند.

محمدیان با بیان اینکه امروز رویه‌های دهه هفتادی جوابگوی نیازهای رسانه‌ای کشور نیست، گفت:  نظام صنفی رسانه‌ای کشور نیازمند تحول اساسی و اعمال تاکتیک است که در این زمینه لازم است هر استان اطلس رسانه‌ای خاص خود را ایجاد کند تا بر اساس زبان و گفتمان واحد، جبهه رسانه‌ای کشور سازمان یافته حرکت کند.

وی به لزوم کادرسازی و پرورش خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در تراز انقلاب  در کشور اشاره کرد و گفت: امروز جایگزینی برای فعالان رسانه‌ای پیشکسوت نداریم و باید سریعا راهکاری در این خصوص تدبیر شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت رسانه‌ها در جهاد تبین اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها خط‌شکنان جهاد تبین در کشور هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه رسانه‌های کشور امروز دچار اضافه بار هستند، گفت: رسانه‌ها نباید فعالیت‌های خود را معطوف به گزارش برنامه‌های روتین ادارات کنند بلکه رسانه‌های ما باید از موضع مطالبه‌گری وارد میدان شده و با ارائه گزارش پروژه‌های راکد و مغفول مانده، مسئولان را در راستای خدمت به کشور و مردم به چالش بکشانند.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور در ادامه به ظرفیت بسیج رسانه در راستای حمایت از خبرنگاران انقلابی پرداخت و گفت: در صدد ایجاد هماهنگی بین متولیان فرهنگی و رسانه‌ای کشور در راستای حمایت حداکثری از فعالان رسانه‌ای کشور هستیم.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت اجتماعی رسانه‌ها فراموش شده است گفت: همه باید تلاش کنند تا مسئولیت اجتماعی خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای در کشور احیا شود.

محمدیان به لزوم شفاف‌سازی رسانه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: نباید به دشمنان فرصت سوءاستفاده از اتفاقات را داد.

 وی به فلسفه حرکت‌های جهادی اشاره کرد و با بیان اینکه هر انقلابی ریزش و رویش‌هایی دارد گفت: ما در چرخه ریزش‌ها زود واکنش می‌دهیم ولی متاسفانه در انعکاس پیشرفت‌ها و امیدآفرینی‌ها در مجموع ضعیف عمل می‌کنیم.

قرارگاه بسیج رسانه در استان خراسان جنوبی فعال می‌شودفرمانده سپاه استان قزوین: رسانه‌ها با نقد منصفانه به مسئولان کمک کنندرئیس سازمان بسیج رسانه‌: خبرنگاران مورد بی‌توجهی واقع شده‌اند/نظام رسانه‌ای در مجلس اصلاح شودمسئول سازمان بسیج رسانه کشور به حادثه متروپل اشاره کرد و گفت:  همزمان با ریزش متروپل در آمریکا بر اثر تیراندازی 20 نفر کشته و زخمی شدند اما خبری از آن در رسانه‌های کشور منتشر نشد.

وی به نقشه راه برون رفت از فضای موجود اشاره کرد و گفت: شبکه‌سازی رسانه‌ای علاج درد رسانه‌های کشور است.

این فعال رسانه‌ای کشور با بیان اینکه شبکه‌سازی رسانه‌ای  منجر به شکل‌گیری آرایش جنگی رسانه‌ای کشور می‌شود گفت: باید  وضعیت موجود را به نوعی مدیریت کنیم تا از این پیچ مهم نیز به سلامتی عبور کنیم.

وی خواستار بازتعریف حُریت رسانه‌ای در کشور شد و گفت: استقلال رسانه‌ای، امروز نیاز به بازتعریف دارد.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه رسانه بدون توقع به فکر تامین منافع مردم و نظام است، گفت: امروز اولویت رسانه‌ها، منافع انقلاب و مردم است.

وی با بیان اینکه جبهه رسانه‌ای وام‌دار هیچ دولتی نیست گفت: امروز مجموعه واحد رسانه‌ای کشور در حفظ گفتمان ولایت، ایثار و شهادت پیش قراول نهادهای متولیان امر است

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور از بسیج رسانه و خانه مطبوعات به عنوان دو بال پرواز جبهه رسانه‌ای کشور نام برد و گفت: همه باید برای تعالی و پیشرفت روزافزون رسانه‌های کشور تلاش کنند تا با جمع آرا و اندیشه‌ها و اتخاذ تدابیر و آرایش مناسب در جنگ رسانه‌ای دشمنان موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/132/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول سازمان بسیج رسانه کشور مسئولیت اجتماعی فعالان رسانه ای اشاره کرد و گفت جنگ رسانه ای رسانه های کشور رسانه کشور رسانه ای کشور رسانه ای آرایش جنگی جبهه رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بابک دارابی در نشست مصوبات سفر هیات دولت از محل نفت اظهار کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای خوزستان در دور اول سفررییس جمهور و حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ۸.۷ همت بود که تا کنون ۴.۲ آن پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های استاندارخوزستان و معاونان وی و همچنین رویکرد جهادی مدیران استان امیدواریم بتوانیم بازخورد مثبتی از اجرایی شدن طرح‌ها داشته باشیم.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار کرد: در مجموع سفر‌های رییس جمهور به خوزستان، مسئولیت‌های اجتماعی نفت یکی از محل‌های تامین اعتبار طرح‌های سفر به این استان است.

محمد خانچی بیان کرد: آخرین وضعیت اجرای طرح‌ها در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی بررسی شد و بر جذب حداکثری اعتبارات سفر به منظور شتاب بیشتر در همه شهر‌های استان تاکید شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک وزارت نفت بخش عمده طرح‌های نیمه کاره تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • جامع دیدن مسائل از سوی فعالان رسانه و تعامل مسئولان لازمه حل مسائل کشور
  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد