Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه روح امید باید با بهره مندی از نگاه عمیق و متعالی فرهیختگان فرهنگی، ادبی و هنری در کالبد بی جان جامعه دمیده شود، بر استفاده از آثار حماسی و انقلابی برگرفته از هویت جامعه اسلامی در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در نشست صمیمانه با مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی گیلان، با گرامیداشت 14 تیرماه روز قلم و پاسداشت مقام شایسته اهالی فرهنگ وادب و هنر ایران اسلامی، گفت: استان گیلان دارای شخصیت‌های تاریخی و برجسته‌ای همچون میرزاکوچک خان جنگلی، پروفسور سمیعی، کیومرث صابری فومنی(گل آقا)، استاد معین، استاد پوررضا و نظیر این بزرگان  است که مایه مباهات و افتخار گیلانیان هستند و باید به شایستگی به نسل فعلی و آینده شناسانده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هنرمندان گیلانی همواره می‌درخشند و باید بیشتر به جامعه معرفی شوند، بیان کرد: وجود بزرگان و مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی باعث افتخار همه است و باید برای معرفی آنان و آثارشان وقت و بودجه صرف شود.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی و توسعه فعالیت های تالار مرکزی رشت و فضاهای فرهنگی و هنری در استان، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی تالار مرکزی رشت جزو نخستین خواسته‌های من از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد گیلان بود که راه‌‌اندازی شد، زیرا معتقدم فضای فرهنگی، ادبی و هنری باید در اختیار سرمایه‌های این حوزه به خوبی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که دشمن سالهاست با هزینه کرد فراوان روی فرهنگ ما کار می‌کند، تصریح کرد: راه مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان روی آوردن به آثار حماسی و انقلابی است که برگرفته از هویت جامعه است.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه باید در کالبد بی جان جامعه روح فرهنگی دمیده شود، افزود: دستاوردهای فرهنگی استان با تشکیل کارگروه تخصصی برجسته شود و اماکن دولتی و مدارس در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا بتوانند در آن فعالیت کنند.

استاندار گیلان توجه ویژه به آثار مفاخر استان با درنظر گرفتن اعتبار و بودجه‌های مناسب را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: چادرشب‌بافی، رشتی‌دوزی، شال‌بافی و سایر هنرها که حاصل زحمات زنان و مردان گیلانی است نشان‌دهنده هنرمندی‌های این استان  است که باید به درستی معرفی شوند.

دکتر عباسی از مدیران حوزه فرهنگی و ادبی خواست تا از رسانه‌‌ها در معرفی شخصیت‌ها و مفاخر گیلان برای نسل فعلی و آینده کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: برای الگوسازی این شخصیت‌ها باید تلاش شود تا فرزندان جامعه ما بتوانند از این الگوها بهره گیرند و آثار مفاخر گیلان به آنان معرفی شود.

در این نشست صمیمانه، که حسین مصطفی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز حضور داشت، رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابراهیم صفری رئیس دانشگاه فرهنگیان و رئیس دبیرخانه انجمن مفاخر استان گیلان گزارشی از روند فعالیت های حوزه مفاخر و فرهیختگان استان ارائه کردند.

همچنین در این نشست؛ فریدون شایسته محقق و پژوهشگر، انوش نصر ماسوله هنرمند تئاتر،سینما و تلویزیون، محمد بندری لنگرودی نویسنده، پژوهشگر و شاعر و مرادیان گروسی نویسنده و پژوهشگرنقطه نظرات خود را بیان کردند و قاسم پهلوان، زهرا سیاوش آبکنار و حمیرا خدابنده از شاعران گیلانی اشعار خود را به سمع و نظر حاضرین رساندند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان اسدالله عباسی روز قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد