Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: عملیات اجرایی آماده سازی مراکز درمانی منا و عرفات پایان یافته و تجهیزات و داروهای مورد نیاز ارسال و همچنین عوامل پزشکی، برای برگزاری مراسم تشریق به طور کامل آماده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سید علی مرعشی درباره آخرین وضعیت کاروان‌های پزشکی اعزامی به مراسم حج ۱۴۰۱ گفت: امروز با حضور دکتر کولیوند جلسات نهایی آمادگی برای مراسم تشریق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دستورالعمل‌های لازم در خصوص این مراسم به پزشکان اعزامی ابلاغ شده است. دستورالعمل‌های رعایت نکات بهداشتی و درمانی به ستاد سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه نیز ابلاغ شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین درباره آموزش به حجاج گفت: جلسات آموزش روزانه به صورت مرتب در هتل‌های محل اقامت زائران در حال برگزاری است. در این جلسات پزشکان سلامت کاروان درباره رعایت بهداشت فردی، پیشگیری از گرمازدگی و سایر موضوعات، نکات لازم را با زائران در میان می‌گذارند. 

مرعشی با اعلام پایان عملیات اجرایی منا و عرفات و آمادگی کامل برای انجام مراسم تشریق گفت: کمیسیون‌های وقوف اضطراری برای زائران پرخطر برگزار شد، مشکل خاصی وجود ندارد و در حال حاضر به اتوبوس آمبولانس نیازی نداریم. تعداد کمی از زائران بستری به وقوف اضطراری می‌روند. عملیات حج روان است، زائران بیمار هم در وضعیت خوبی هستند و نظارت های بهداشتی آشپزخانه‌ها و هتل‌ها به شکل مرتب از سوی پزشکان و کارشناسان بهداشت در حال انجام است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از راه اندازی اتاق فرمان بحران احتمالی در حج خبر داد و گفت: مرکز ای‌.او.سی هلال احمر ایران برای اولین بار در حج امسال راه اندازی شده است. در این مرکز کارکردها و گزارش بازدیدهایی که پزشکان در آن حضور پیدا می‌کنند درج می‌شود. همچنین مسیر حرکت پزشکان در مشاعرمقدسه به کمک جی‌پی‌اس تا شعاعی، مشخص است. بنابراین حضور تیم‌های پزشکی و موقعیت هر کدام قابل رصد است تا در صورت وقوع شرایط بحرانی از این امکان استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نکات بهداشتی کاروان های پزشکی مراسم تشریق حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه خانه هلال شهرستان دشتستان گفت: وقتی از نیاز و اهمیت وجودی این مکان‌ها در روستا و مناطق کم برخوردار صحبت شود به مراتب راه توسعه خانه‌های هلال در سطح کشور نیز هموار تر خواهد شد

عباس احد پور افزود: یکی از موارد مهم در فعالیت و وجود این خانه‌ها توسعه آموزش‌های امدادی و بالا بردن توان خود امدادی مردم در زمان وقوع حوادث است این امر به خودی خود در نمایش اهداف تأسیس خانه‌های هلال نقش مؤثری دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۴۲ روستا در شهرستان دشتستان تصریح کرد: بایستی تلاش مضاعفی در پیش گرفت و در تأسیس خانه هلال در این منطق همت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شما در همراه کردن خیرین در این مسیر خدمت‌رسانی جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال احمر کشور یادآور شد: در بحث امانات تجهیزات پزشکی باید بحث وقف و امانت بودن را در نگاه مردم نهادینه کنیم و بی شک این مهم باعث افزایش همراهی و همکاری مردم خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به نقش خیرین در ارتقا خدمات خانه‌های هلال گفت: در جذب خیرین تلاش‌های بیشتری باید در دستور کار قرار گیرد این امر مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است.

کد خبر 6094226

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید