Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، مهران فاطمی در نشست با دهیاران استان که به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برگزار شد،‌ اظهار کرد: بر این اساس باید برنامه تحولی هر روستا تدوین و نقش و سهم هر دستگاه در آن مشخص شود.

وی در ادامه از ارزیابی عملکرد دهیاران بر اساس پیشرفت اجرای محورهای برنامه تحولی روستاها و توانمندی جذب نخبگان بومی روستا و استفاده از اندیشه و توان آن ها در امور، خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد با اشاره به شعار «ایران قوی و دولت مردمی» به عنوان شعار دولت سیزدهم، گفت: بخش مهمی از این شعار در روستاها و دهیاری ها محقق می شود و دهیاران باید علاوه بر مردم داری، فروتنی و حضور در متن مردم، اهالی روستا و به ویژه جوانان روستا را در امور مشارکت دهند.

فاطمی با بیان این‌که دهیارانی در عملکرد خود موفق هستند که بتواند از سرمایه های انسانی خود بهترین بهره برداری را داشته باشد، تصریح کرد: دهیاران سرباز نظام، ولایت و شهدا هستند و به هیچ عنوان نباید فضای دهیاری‌ها را تبدیل به فضایی سیاسی و حزبی کنند.

وی در ادامه با بیان این‌که دهیاران باید محور وفاق، انسجام و وحدت در روستاها باشند، بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و انقلابی مردم و نیز پیگیری مصرانه موضوعات و محورهای مرتبط با مسائل و دغدغه های روستا؛ تا حصول نتیجه تاکید کرد.

فاطمی با اشاره به دغدغه های موجود در روستا در زمینه ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: با نگاه نوآورانه و خلاقانه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در روستاها و تکنولوژی های روز ارتباطی می توان در این راستا موفق عمل کرد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه آداب و رسوم و هویت روستاها نباید در سایه زندگی مدرن امروز، رنگ ببازند، افزود: در این راستا باید آداب و رسوم روستاها احیا و در قالب جشنواره های مختلف ارائه شوند.

وی خط قرمز استان را آب شرب مردم دانست و خاطرنشان کرد: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آبرسانی به ۵۱ روستا در دستور کار است و ۳۸۱ روستا به این لیست اضافه می شود.

استاندار یزد در پایان با بیان این‌که قطعا این موضوع نقش قابل توجهی در توسعه گردشگری روستا خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در خصوص حادثه اخیر رخ داده و فوت یکی از شهروندان در شهر تفت، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر قصوری رخ داده باشد برخورد حقوقی و  قضایی لازم صورت می گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار یزد دهیاری ها مهران فاطمی دولت سیزدهم استاندار یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در چارچوب دیدار‌های نخبگانی در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود و باید از بستر‌های متفاوت برای عرضه محصولات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد  خطاب به حاضران افزود: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: براساس فرمایش  مقام معظم رهبری که گفته اند: موانع بخش خصوصی را بردارید، وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم،  بر این اساس باید فرهنگ سازی کنیم تا مانع ایجاد نشود و موانع موجود را برداریم و در گام بعدی باید اقدام به تسهیل و روان سازی کنیم.

نظری با بیان اینکه تکلیف جریان اقتصاد استان از نظر ما روشن است، یادآور شد:  با بخش خصوصی و شورای گفت‌وگوی دولت به طور کامل در تعامل هستیم و موضوعات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اتکا به بهره‌وری گفت: ظرفیت‌های مردمی روستا‌ها و گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند  در این زمینه تاثیرگذار باشند و ظرفیت‌ها را بازشناسی و مشکلات روستا را احصا کنند.

استاندار خراسان رضوی فعال شدن کارخانه‌های راکد و احیای قنات‌های موجود در روستا‌های استان را از اقداماتی برشمرد که می‌توان ازظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بهره گرفت.

نظری افزود: گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با یک همت اعتبار در یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستا‌ها جاری شود

دیگر خبرها

  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها