Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:07:37 GMT

رفع مشکلات عشایر دشتی با جدیت دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۰۶۱۷

رفع مشکلات عشایر دشتی با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر کل بحران استانداری فارس با اشاره به ظرفیت‌های عشایر اظهار داشت: تأمین علوفه و آب عشایر یکی از دغدغه‌های اصلی این عزیزان است که انتظار داریم توجه جدی به این موضوع صورت بگیرد.

فرماندار دشتی افزود: در سطح شهرستان بخشی از اعتبارات لازم برای رفع مشکل راه، تأمین آب، خرید مخزن و پنل خورشیدی تأمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیل عبدالهی مدیر کل بحران استانداری فارس نیز گفت: اخیراً ۵۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل عشایر مصوب شد.

همچنین علی بحرانی فرماندار دشتی به صورت تلفنی با مدیر کل عشایر استان فارس پیگیر رفع مشکلات عشایر شهرستان شدند.

کد خبر 5531984

منبع: مهر

کلیدواژه: علی بحرانی بوشهر دشتی عشایر بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه زمین لرزه خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا زلزله خراسان رضوی مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا آمار کرونا مشهد اردبیل جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

محمد حسین جعفری افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی گفت: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، افزود: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است