Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: پیشگیری از انحراف فکری و تبیین مسائلی که در دوره انقلاب اسلامی و در سال‌های گذشته اتفاق افتاده به ویژه برای نسل جوان و همچنین برگرداندن امید به جامعه از وظایف اصلی رسانه‌ها است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی، سه شنبه شب ۱۴ تیرماه در دیدار با مدیران رسانه‌های استان به مناسبت روز قلم، اظهار کرد: در برخی مناطق استان از جمله مناطق مرزی، محرومیت بیداد می‌کند که مردم با اندک درآمدها امرار معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و سایر وجود دارد که باید با نگاه تخصصی توسط رسانه‌ها بررسی شود چه بسا مشکلاتی که با کوچکترین هزینه قابل حل و گره‌گشایی هستند، تصریح کرد: پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، همراهی کردن با مسئولان، فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه سرمایه‌گذاری در استان، پیگیری برای حذف بروکراسی‌های اداری، ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت از عهده خبرنگاران برمی‌آید.

مهدوی با بیان اینکه با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای استان امیدواریم گام‌های خوبی برداشته شود و از مشکلات حوزه رسانه‌های استان نیز کاسته و یا مشکلات رفع شود، افزود: خبرنگاران افسران و فرماندهان جنگ نرم هستند که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، نقش بسیار برجسته‎‌ای بر عهده دارند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: خبرنگاران با توجه به نقش مهمی که بر عهده دارند می‌توانند از انحرافات فکری و اندیشه‌ای که دشمن به دنبال آن است به ویژه در زمینه نسل جوان جلوگیری کنند.

مهدوی بیان کرد: دشمن علیرغم اینکه در همه حوزه‌ها شکست خورده امروزه به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است، این مساله برای دشمن بسیار مهم بوده و در این خصوص شبانه‌روزی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا ناامیدی را به نظام و ملت تحمیل کرده و امید را از بین ملت به ویژه جوانان بردارند، باید تلاش کنیم جای امید و ناامیدی عوض نشود چراکه اگر امید را به جامعه برگردانیم حرکت رو به جلو اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های رسانه‌ای استان همکاری نکردن مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ارائه عملکرد دستگاه مربوطه است، تصریح کرد: در این خصوص طی نشستی که دو هفته پیش با استاندار خراسان جنوبی برگزار شد موضوع مطرح و تاکید شد مسئولان دستگاه‌های اجرایی نسبت به پاسخگویی به رسانه‌ها موظف شوند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نمی‌توان از طرفی انتظار داشت جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری محقق شود و از طرفی مسئولان دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی رسانه‌ها نباشند، لذا باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی به معاونان خود دستور داد به شکل روزانه دستگاه‌ها و مسئولانی که اخبار را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند رصد شده و با آنها برخورد شود؛ از طرفی امیدواریم مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند به عنوان مدافع رسانه‌ها با تغییر رویکرد و تفکر بسیجی، از رسانه‌ها حمایت کرده و با برگزاری جلسات تخصصی مشکلات این حوزه را پیگیری و رفع کند.

وی بیان کرد: ضمن اینکه اقدامات زیادی در استان انجام می‌شود اما استان عقب‌ماندگی‌های زیادی دارد، بار عمده اصلی کار روی دوش مسئولان اجرایی است اما در بسیاری از موارد تذکر، هشدار، توصیه هنرمندانه و منصفانه خبرنگاران می‌تواند کمک بزرگی برای خروج از این وضعیت باشد و از طرفی خبرنگاران با نقش هدایتی که بر عهده دارند و با نگاه تخصصی و کارشناسی نسبت به اشکالات موجود می‌توانند مسائل و مشکلات را پیگیری و رفع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رسانه سپاه انصارالرضا فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری ایسنا انقلابی بودن و انقلابی گری جهاد تبیین خراسان جنوبی دستگاه ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه امام رضا (ع) اظهار داشت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، گفتمان و یک جریان بود که برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه تمام عیار است.

امام جمعه شهرستان دشتی افزود: امامین انقلاب، یکی از اصلی ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند.

وی گفت: مؤلفه‌های بصیرت در شخصیت علمی و معنوی شهید مطهری را می‌توان اسلام‌شناسی، و التزام به آموزه‌های اسلامی، تکلیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، زمان‌شناسی، اولویت‌شناسی، شبهه‌شناسی، و روحیه انقلابی و داشتن چهارگانه علم، مهارت، ابتکار و شجاعت لازم در مواجهه با مسائل و پدیده‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانست.

امام جمعه دشتی بیان کرد: هدف اصلی از نامگذاری این هفته ارج نهادن به زحمات تمامی معلمان، مربیان و فعالان عقیدتی و سیاسی است که در زمینه تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند. معلمان و مربیان عقیدتی نقش هدایتگری و انسان سازی دارند.

حجت الاسلام زاهد دوست یادآور شد: مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه در جهت تربیت نیروهای انقلابی وفادار به ارزش‌های انقلاب و ایجاد انگیزه بین این نیروها موفق عمل می‌کنند.

وی گفت: پاسخ غرورآفرین سپاه و عملیات وعده صادق کشور را تا سال‌ها از گزند و طمع دشمنان بیمه کرد.

کد خبر 6094702

دیگر خبرها

  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • شهید مطهری برای نخبگان فکری جبهه انقلاب یک اسوه تمام عیار است