Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک»، غلامعلی حداد عادل، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخی گمانه زنی‌ها در مورد بازگشت دروس عمومی به کنکور، افزود: باید روند تغییرات در کنکور به صورت کامل برای تصمیم‌گیران توضیح داده شود اما هرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم بگیرد اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نظر شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص کنکور اعلام شده است، گفت: هر تصمیمی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد کنکور بگیرد، اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاتر از شورای عالی آموزش و پرورش است.

گفتنی است اعضای شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش به دنبال کم کردم اثر کنکور هستند؛ حذف دروس عمومی و اثر گذاری ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی دبیرستان از جمله مواردی است که مخالفان کنکور از آن برای کاهش تأثیر کنکور در سرنوشت دانش آموزان یاد می‌کنند؛ با این حال برخی از نمایندگان مجلس و برخی از کارشناسان آموزشی تغییرات اخیر در برگزاری کنکور را به ضرر نظام آموزشی دانسته و خواهان برگزاری آزمون کنکور به شیوه گذشته هستند.

قانون جدید برگزاری کنکور حتی در میان فعالان عدالت آموزشی هم مخالفان و موافقان بسیاری دارد.

موافقان این موضوع را مطرح کردند که این قانون قطعاً ۱۰۰ درصد بدون اشکال نیست اما به عدالت نزدیک‌تر شده است؛ اضطراب را کاهش داده و به خاطر اینکه حد نصابی گذاشته است تا داوطلب دو بار در سال کنکور بدهد به عدالت نزدیک‌تر است تا اگر داوطلب شب آزمون کنکور بیمار شد؛ تمام فرصتش را از دست ندهد.

از سوی دیگر برخی موضع مخالف با قانون جدید برگزاری کنکور دارند؛ استرس چند باره دانش آموزان برای هر امتحان نهایی و عدم اطمینان از برگزاری صحیح و سالم امتحانات نهایی به دور از تقلب از دلایل مخالفت با شیوه جدید برگزاری کنکور است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری حداد عادل شورای عالی آموزش و پرورش کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی مذاکرات دوحه زلزله هرمزگان فائزه هاشمی آیت الله ناصری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری کنکور آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، متذکر شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

کد خبر 6095895

دیگر خبرها

  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان میرجاوه
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • برگزاری جلسه شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • برگزاری شورای عالی قضایی استان بوشهر
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟