Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر زهره روهنده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه درمان ناباوروی از خدمات مهم این بیمارستان است، اظهار داشت: پارسال یکهزار و ۳۱۵ زوج از خدمات این بیمارستان بهره مند شدند و اکنون نیز ۴۵۰ زوج نابارور زیر نظر پزشک فوق تخصص خدمات دارو درمانی، آی او (IO) و آی یو آی (IUI) را با همکاری مامای ارشد سیستم دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرکز امسال خدمات جدیدی همچون سونوگرافی های تخصصی (واژینال) را به زوجین نابارور ارائه می دهد، ضمن اینکه تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

روهنده با بیان اینکه زوج های نابارور با تحمل هزینه های سنگین برای انجام عمل "آی وی اف" به دیگر استان ها سفر می کنند، گفت: به زودی نیز با تجهیز این مرکز ناباروری، آی وی اف (IVF) نیز با تعرفه دولتی در این مرکز انجام می شود و خدمات دهی به زوج های نابارور تسهیل خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود این بخش اوایل مهر امسال به بهره برداری برسد.

سرپرست بیمارستان بنت الهدی با بیان اینکه زایمان بی‌درد در این بیمارستان با دو روش دارویی و غیر دارویی انجام می شود، گفت: زایمان بدون درد غیر دارویی توسط ماماها و با استفاده از رایحه درمانی، توپ و دیگر روش های تخصصی انجام می شود، اما زایمان بدون درد دارویی خود به دو روش و توسط متخصصان بیهوشی انجام می شود.

بیمارستان بنت الهدی در بجنورد دارای ۱۳۲ تخت فعال در بخش های مختلف زنان، مامایی، جراحی، اتاق عمل و نوزادان است.

 کلینیک درمان ناباروری این مرکز درمانی نیز از سال ۹۸ راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرده است و سالانه پذیرای تعدادی از زوج های ناباور استان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

برچسب‌ها قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بجنورد خراسان شمالی ناباروری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بجنورد خراسان شمالی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بجنورد خراسان شمالی ناباروری خراسان شمالی انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی