Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:29:53 GMT

مرمت پل دختر حدود ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۰۹۴۳

مرمت پل دختر حدود ۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید هادی احمدی روئینی، مدیر کل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز در بازدید از پل تاریخی دختر کرج، گفت: در دوره‌های زمانی مختلف از دوران صفوی به بعد دخالت‌ها و تغییراتی در بنای پل صورت گرفت که به طور کلی اشتباه بوده است و بدون در نظر گرفتن اصل سازه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل حفظ و احیا بناها، محوطه‌های و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در صد سال گذشته خودرو از روی این پل عبور می‌کرده که به طور کلی اشتباه بوده است. همچنین تغییرات اعمال شده در دوره‌های مختلف و به کارگیری آسفالت و بتن در سازه، این پل را سنگین کرده است. 

وی ادامه داد: اقداماتی چون ایجاد فضای سبز در مجاورت سازه که منجر به ایجاد رطوبت در دیواره بنا شده فرسودگی بنا را تشدید کرده است. به طور کلی عیوبی که در طی دوره‌های زمانی مختلف انجام شده باعث تخریب پل شده است. 

روئینی ادامه داد: اکنون مطالعات درون سازمانی انجام شده و با مشورت یکی از پیشکسوتان حوزه مرمت بناهای تاریخی نکاتی برای مرمت بنا افزوده می‌شود. 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مرمت این پل حداقل یک سال طول می‌کشد، تأکید کرد: این پل بخشی از شهر است و حتما باید شهرداری در مورد هزینه‌ها کمک کند و در این زمینه تعهدی هم داشته است. همچنین از اعتبارات وزارتخانه و از محل اعتبارات استانی میراث فرهنگی برای مرمت پل استفاده می‌شود؛ البته وقف نامه ای هم موجود است که نشان می‌دهد برای هزینه‌های پل موقوفه‌هایی وجود دارد که با اوقاف در این مورد صحبت شده است. 

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان برای مرمت این پل نیاز است، گفت: میراث‌فرهنگی به تنهایی قادر به انجام مرمت این پل نیست و مهمتر از همه شهرداری است که در ابتدا باید فضای سبز و رطوبت ایجاد شده در بدنه پل را مدیریت کند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مرمت پل دختر گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • می گوید: جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما...+ عکس | ماجرای ویدئوی جنجالی تابوت‌های باستانی خوزستان چیست؟
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • ماجرای ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی چیست؟
  • ویدیوی منتشرشده در خصوص تابوت‌های جوبجی مربوط به سال ۱۳۹۸است
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان