Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ترکیه‌ای زمان در گزارشی نوشت: مقامات رژیم صهیونیستی در نظر دارند که همزمان با تلاش‌های آنکارا در راستای بهبود روابط دیپلماتیک، دفتر اقتصادی و تجاری خود در این کشور را بازگشایی کنند.

براین اساس، این تصمیم پس از گذشت یک دهه از ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز در این باره به رویترز گفت: بازگشایی دفتر اقتصادی و تجاری در ترکیه بیانگر تعهد تل آویو به تعمیق روابط اقتصادی با ترکیه است، ما همچنین در نظر داریم به زودی یک اجلاس اقتصادی دوجانبه پس از گذشت یک دهه برگزار کنیم. این اقدامات به ۱۵۰۰ شرکت اسرائیلی فعال در زمینه صادرات به ترکیه کمک خواهد کرد.

بنابراین گزارش، در سال ۲۰۱۸ سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا و سفیر ترکیه در تل آویو در اقدام متقابل از سوی دو طرف، اخراج شده بودند.

در سال ۲۰۱۹ نیز رژیم صهیونیستی سطح نمایندگی اقتصادی خودش در ترکیه را کاهش داده بود. اما به نظر می‌رسد با برطرف شدن موانع در روابط دوجانبه، سطح همکاری‌ها میان آنکارا و تل آویو دوباره به سطح سفرا بازگردد.

روزنامه زمان در ادامه گزارش خود آورده است که با وجود سال‌ها تنش در روابط میان دو طرف، حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه، به رهبری رجب طیب اردوغانف روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را حفظ کرده تا جایی که در سال ۲۰۲۱ مبادلات اقتصادی میان دو طرف با ۳۰ درصد افزایش به ۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر 5532001 محمدعلی تخت رونده

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه رژیم صهیونیستی آنکارا روسیه رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا فلسطین عراق سوریه ترکیه مسکو ناتو ایران لبنان حزب الله لبنان عربستان سعودی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد

شبکه بلومبرگ در گزارشی از قطع همه روابط تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بلومبرگ در گزارشی به نقل از دو مقام آگاه دولت ترکیه که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیش‌تر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر قدس خبر داده بود.

کد خبر 750193

دیگر خبرها

  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • حمله بی سابقه از خاک عراق به تل آویو/ نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی/ اعلام تعلیق روابط اقتصادی ترکیه با اسرائیل/ حمله پهپادی گروه مقاومت بحرینی به فلسطین اشغالی
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • واکنش حماس به شهادت ۲ فلسطینی در بازداشتگاه‌ و اقدام ترکیه در قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • بلومبرگ: ترکیه روابط تجاری خود با اسرائیل را تعلیق کرد