Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۱۱۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج در استان خبرداد و افزود: از مهمترین این برنامه ها برگزاری جشن های وصال در شهرستان های استان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، جشن وصال امروز (۱۴ تیر) به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته ازدواج با شرکت ۱۲۰ زوج، و همچنین با حضور سید محمد رضا طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، اسدزاده مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده، حجت الاسلام وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، محمد حسین خسروی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان، صفاری زاده رییس شورای بسیج ورزشکاران، مهدی قناد معاون امور جوانان و مسئولین و اسحاقی رییس بانک آینده، جشن وصال و تجلیل از زوجین جوان، فعالین، حامیان، خیرین و خادمین عرصه ازدواج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین خسروی سرپرست ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی در این مراسم از برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در هفته ازدواج در سطح استان خبر داد و افزود: مراکز تخصصی مشاوره در شهر بیرجند آمادگی دارند خدمات رایگان مشاوره ازدواج را به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال ارائه دهند. وی ادامه داد: محوریت کلی برنامه های این هفته در قالب برگزاری جشن های وصال با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تجلیل از زوجین و فعالین حوزه ازدواج، اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری جشن وصال در بیرجند گفت: هفته ازدواج، در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ای تحت عنوان "جشن وصال" برگزار و طی آن از خادمان، خیران، فعالان و همسران جوان، تجلیل به عمل می‌آید. محمد حسین خسروی ادامه داد: طی پنجمین روز از هفته ازدواج در قالب جشن وصال، در مرکز استان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند برگزار و از ۲۴ زوج قدردانی و جوایز نقدی و تندیس به آنان اهداء شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی گفت: برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج، ارائه مشاوره‌های رایگان در مراکز تخصصی، برگزاری پویش‌های ازدواج آسان و اقداماتی در فضای مجازی با هدف ترویج ازدواج، بخشی از برنامه‌های این هفته است. خسروی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه جوانان و خانواده با حضور متخصصان و صاحب‌نظران، گفت: شعار امسال این هفته "ازدواج آسان و آسمانی" است؛ لذا برنامه‌هایی متناسب با این شعار، تدوین شده و اجرایی می‌شود.

وی گفت: حذف تشریفات و افزایش تسهیلات ازدواج عامل رشد آمار ازدواج، است، به طوریکه براساس بررسی‌ها، حذف تشریفات از مراسم ازدواج در ایام شیوع کرونا و همچنین افزایش میزان تسهیلات ازدواج از مؤلفه‌های افزایش آمار ازدواج در دو سال گذشته بوده است.

گفتنی است، در این جشن که به صورت نمادین با پیوند یک زوج جوان به همراه بود، از فعالان در حوزه ازدواج شامل بانک برتر در پرداخت تسهیلات به جوانان، تهیه کننده نمونه جهیزیه، گروه جهادی نمونه، قاضی نمونه، خیر نمونه، خبرنگار و مشاور برتر در امر ازدواج و زوج ایثارگر، زوج ورزشکار، زوج نمونه قرآنی، زوج دانشجو، زوج نمونه روستایی و عشایری با مهریه پایین،زوج نمونه توان یاب، زوج نمونه طلبه و گارگر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هفته ازدواج جشن وصال سرپرست اداره کل ورزش و جوانان هفته ازدواج خراسان جنوبی برگزاری جشن زوج نمونه جشن وصال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • گرامیداشت روز معلم
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران