Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:10:43 GMT

بیماری وبا به سروآباد هم رسید

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۱۳۸۲

بیماری وبا به سروآباد هم رسید

دکتر بهرام کندایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در پی تشدید غربالگری افراد دارای علایم بیماریهای روده‌ای و اسهال ۲ مورد دیگر بیمار مبتلا به وبا شناسایی شد، که یکی از آنان برای اولین بار در سروآباد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه مریوان با ۳۰ مبتلا همچنان بیشترین شمار بیماران وبا را دارد، افزود: یک نفر در سنندج، یک نفر در سقز، یک نفر در کامیاران و یک نفر در سروآباد ثبت شده و تعداد بیماران شناسایی شده به ۳۴ نفر در استان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی دانشگاه با اعلام اینکه، از این افراد یک نفر در مریوان بستری و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند، افزود: با توجه به اینکه مهمترین و در عین حال ساده ترین راه مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن رعایت بهداشت فردی و پرهیز از خوردن آب، غذا، سبزیجات و میوه آلوده است به  شهرندان توصیه می شود تا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر کندایی گفت: تاکنون در استان هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به وبا وجود نداشته است.

وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری به نام ویبریوکلرا ایجاد می شود این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب، بسیار کشنده است.

از علائم بالینی و خصوصیات بالینی بیمار مبتلا به وبا می توان به اسهال آبکی حجیم و سریع السیر و جهنده، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و بسیار زیاد، اسهال بدون تب و بدون دل درد و پیچ شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی (اسپاسم) و درد عضلات پشت ساق پا، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن یا قطع ادرار اشاره کرد.

در صورت عدم جایگزینی سریع مایعات و الکترولیت های بدن (سدیم، کلر، ‌پتاسیم و …) ۲۵ تا ۵۰ درصد از موارد مبتلا به بیماری وبا منجر به مرگ می شوند. اولین شکایت بیمار، احساس پری و غرغر شکم است سپس اسهال آبکی شبیه آب برنج و اکثراً بدون بو ایجاد می شود.   

برچسب‌ها وبا کردستان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبا کردستان بهداشت و سلامت وبا کردستان بهداشت و سلامت یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه

پرواز استانبول-تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیروهای عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است