Web Analytics Made Easy - Statcounter

جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی حامی حزب دموکرات این کشور در مطلبی گفت که به اعتقاد وی حزب جمهوریخواه و دادگاه عالی آمریکا تهدید بزرگتری برای آمریکا به نسبت چین و روسیه محسوب می‌شوند و باید با توسل به هرگونه تدبیر لازم مغلوب شوند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه راشا تودی، جورج سوروس ۹۱ ساله، میلیاردر و سرمایه گذار مجارستانی‌الاصل آمریکا پیشتر در اظهاراتی خواستار تغییر حکومت در چین و پیروزی سریع بر روسیه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوروس با انتشار مطلبی چین و روسیه را "حکومتهای سرکوبگر" که "میخواهند شکلی مستبدانه از دولت را بر جهان تحمیل کنند" خواند.

او با این وجود استدلال کرد، تهدید خیلی بزرگتر علیه آمریکا از جانب "دشمنان داخلی دموکراسی" شامل "دادگاه عالی فعلی، که در کنترل راستهای افراطی است و حزب جمهوریخواه متعلق به دونالد ترامپ" که آنها را در آنجا مستقر کرد، مطرح است.

سوروس با طرح صحبتهایی مشابه با صحبتهای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم اخیر دادگاه عالی آمریکا در مورد لغو یک قانون مرتبط با سقط جنین را محکوم کرد. او گفت که منطق این حکم، سایر حقوق به رسمیت شناخته شده بر اساس اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی آمریکا را "از جمله حق پیشگیری از بارداری، ازدواج همجنس‌گرایان و حقوق دگرباشان جنسی" و احتمالاً حتی ازدواج بین نژادی را به خطر می‌اندازد.

سوروس با اشاره به دیگر احکام از جمله احکام مرتبط با اختیارات آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، حق مالکیت اسلحه و تنظیم مجدد مناطق استدلال کرد: همچنین واضح است که این دادگاه قصد دارد حمله‌ای از جلو به قوه مجریه صورت دهد.

او تاکید کرد، وجه مشترک احکام اخیر این دادگاه این است که "از اهداف حزب جمهوری خواه متعلق به ترامپ حمایت کرده و اهداف مورد حمایت حزب دموکرات را تضعیف و یا غیر قانونی می‌کند."

سوروس نوشت که حکم اخیر دادگاه عالی آمریکا درخصوص حق سقط جنین "بخشی از یک برنامه با دقت تدوین شده برای تبدیل آمریکا به یک رژیم سرکوبگر است" تنها راه برای متوقف کردن آنها این است "که حزب جمهوریخواه با رقم خوردن یک شکست قاطع انتخاباتی از سمتهایش کنار گذاشته شود." دموکرات‌ها در حال حاضر کاخ سفید و هر دو مجلس کنگره را کنترل می‌کنند.

سوروس در ادامه این مطلبش که در پایگاه پراجکت سندیکیت منتشر کرد، نوشت: جمهوری‌خواهان دارند از هر زاویه‌ای به سیستم دموکراسی ما حمله می‌کنند.

او این حزب را متهم کرد به این که هم دادگاه عالی آمریکا و هم بسیاری از دادگاه‌های رده پایین‌تر را با "قاضی‌های افراطی پر کرده" و قوانینی را به تصویب رسانده که "رأی‌گیری را بسیار دشوار می‌کند" و "براندازی سیستم انتخاباتی در سطح ایالتی را آسانتر می‌سازد".

سوروس در پایان مطلبش تصریح کرد: "بقای دموکراسی در آمریکا به شدت به خطر افتاده است". وی افزود که "ما باید هر کاری که می‌توانیم برای جلوگیری از آن انجام دهیم"، که این شامل جذب برخی از جمهوری خواهانی که به ترامپ رای دادند اما "دروغ بزرگ" او را در مورد وجود بی نظمی‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ رد کردند، می‌شود. او استدلال کرد که این تلاشی بر سر "ایجاد مجدد یک نظام سیاسی دو حزبی کارآمد است که در اساس دموکراسی آمریکا قرار دارد."

این میلیاردر مجارستانی تبار میلیون‌ها دلار برای کمک به اهداف انتخاباتی حزب دموکرات از جمله در ارتباط با انتخابات میاندوره‌ای پیش رو در آمریکا سرمایه گذاری کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حزب جمهوریخواه ، آمریکا ، جورج سوروس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حزب جمهوریخواه آمریکا جورج سوروس دادگاه عالی آمریکا حزب جمهوریخواه حزب جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز جمعه به وقت محلی مدعی شد تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا به دلیل جنگ در غزه نشانه دموکراسی آمریکایی است.

بلینکن در نشستی خبری در چین در پاسخ به سئوالی درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا درباره غزه مدعی شد درک می‌کند که این جنگ «احساسات پرشوری» را برانگیخته است و دولت بایدن تمام تلاش خود را برای توقف جنگ انجام می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، از شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

وزیر خارجه دولت بایدن گفت: «در کشور ما، این یکی از ویژگی‌های بارز دموکراسی است که شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها، نگرانی‌ها و خشم خود را در هر زمانی که بخواهند ابراز کنند و به باور من این تجلی قدرت کشور و قدرت دموکراسی است.»

بلینکن در عین حال از اینکه در این تجمعات، دانشجویان به جنبش حماس اعتراض نکرده اند، به آنان انتقاد کرد و گفت که در این اعتراض ها «آن چنان در مورد حماس سکوت شده است که گویی حتی بخشی از ماجرا نیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا پس از سفر سه روزه به چین در پاسخ به سوالی درباره تظاهرات حامی فلسطین که در روزهای اخیر در دانشگاه‌های آمریکا مدعی دفاع از حق اعتراض آمریکایی‌ها شد و گفت که مواردی وجود داشته است که عبارات واضحی از یهودستیزی وجود داشته است، اما «اعتراضات فی نفسه یهودستیزانه نیستند».

بلینکن گفت: «آنچه که ما نیز می‌بینیم، مردم، جوانان، افراد از طبقات مختلف است که بسیار پرشور هستند و احساسات بسیار قوی درباره (درگیری) دارند.»

او همچنین بر اهمیت چنین بیانی در دموکراسی ها تاکید کرد. او گفت: «در کشور، جامعه و دموکراسی ما، اظهار نظر در مورد آن، هم مناسب است و هم محافظت می‌شود».

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند