Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:55:12 GMT

افزایش بی سابقه قیمت نفت عربستان در بازار آسیا

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۱۵۵۳

افزایش بی سابقه قیمت نفت عربستان در بازار آسیا

منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی قیمت نفت خام خود به خریداران آسیایی را در ماه آگوست تا سطح تقریبا بی‌سابقه‌ای افزایش داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی در بحبوحه عرضه محدود و تقاضای بالا در بازارهای جهانی نفت، قیمت فروش نفت خام خود به خریداران آسیایی در ماه آگوست را تا سطحی تقریبا بی‌سابقه افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه به خبرگزاری «رویترز» اعلام کردند که قیمت رسمی فروش نفت خام سبک عربی، بارگیری شده در ماه آگوست به میزان دو دلار و 80 سنت در هر بشکه در مقایسه با قیمت‌های ماه جولای افزایش یافته است و  این افزایش قیمت همچنین به اضافه 9 دلار و 30 سنت در هر بشکه، بالای میانگین قیمت نفت خام عمان و دبی و نزدیک به رکورد افزایش 9 دلار و 35 سنتی ماه می برای هر بشکه بود.

بازدید فرمانده نظامی آمریکا از یک پایگاه نظامی در عربستانیارانه عربستان برای مقابله با پیامدهای افزایش قیمت‌ جهانیموج جدید بازداشت‌ها در القطیف و الاحساء عربستان

ائتلاف اوپک پلاس  تصمیم گرفت به برنامه خود برای افزایش تولید در ماه آگوست پایبند باشد و کشورهای عضو این ائتلاف امیدوارند بتوانند قیمت نفت را پایین آورده و از فشار تورم بکاهند.

شرکت نفت عربستان سعودی آرامکو نیز قیمت فروش رسمی ماه اوت را به خریداران اروپایی و منطقه مدیترانه افزایش داد، اما قیمت‌ها را نسبت به ایالات متحده بدون تغییر نگه داشت.

عربستان سعودی و امارات، دو تولید کننده اصلی نفت در اوپک اعلام کرده‌اند که ظرفیت تولید خود را محدود می کنند.

این درحالی است که اخیرا «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس از عربستان سعودی خواست تولید نفت خود را برای رفع نیازهای نفتی روزافزون کشورهای غربی افزایش دهد.

جانسون گفت: ما نیاز به نفت بیشتری از اوپک داریم و عربستان باید تولید نفت خود را افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نفت اخبار عربستان سعودی قیمت نفت اخبار عربستان سعودی عربستان سعودی ماه آگوست قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی