Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 17 MB

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از نگرانی‌های افراد در حین سفر خشک شدن گل‌هایشان است، زیرا آبیاری به موقع گل‌ها بسیار اهمیت دارد و از خشک شدن آنها جلوگیری می‌کند. در هر صورت اگر جزو افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنید بهتر است گیاهان مقاوم به کم‌آبی را انتخاب کنید.

ترفندهایی برای تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی | گیاه هم به حمام نیاز دارد | علائم کمبود رطوبت در گیاهان را بشناسید

گیاهان موجودات زنده‌ای هستند که نیاز به مراقبت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس قبل از اینکه تصمیم بگیرید آنها را خریداری و در خانه نگهداری کنید باید درباره رسیدگی به گل‌ها در هر شرایطی آگاهی داشته باشید. برای اینکه حال گل‌هایتان در نبود شما خوب بماند چند راهکار وجود دارد.

استفاده از قوطی آب‌ معدنی

وقتی به سفر می‌روید می‌توانید یک بطری آب معدنی را پر از آب کنید. سپس در آن را با یک میخ کوچک یا سوزنی که نوک آن را داغ کرده‌اید به راحتی چند سوراخ ایجاد کنید. بطری آب را سر و ته کنید و در خاک گلدان قرار دهید. اگر زمان سفرتان طولانی است و بیشتر از دو یا سه روز است بطری بزرگ‌تری انتخاب کنید. برای آنکه خیالتان از محکم بودن و نیفتادن بطری هم راحت شود می‌توانید در گلدان‌های بزرگ‌تر یک تکه چوب قرار دهید و بطری را به آن ببندید.

استفاده از نخ‌های کاموا

راه دیگری که می‌توانید از گیاهانتان محافظت کنید استفاده از نخ‌های کاموا یا برش‌های باریکی از یک پارچه نخی است. ابتدا یک ظرف بزرگ را پر از آب کنید. باید این ظرف پر از آب را در وسط محل نگهداری گلدان‌هایتان بگذارید؛ سپس از چند رشته نخ کاموایی که نه خیلی نازک و نه خیلی قطور باشند استفاده کنید. یک سر این نخ‌ها را درون ظرف آب و سردیگر نخ را درون خاک گلدان‌تان فرو ببرید. نخ را کمی نمناک کنید تا جریان آبدهی برقرار شود. تا زمانی‌که درون ظرف آب هست این سیستم فعال است.

اگر مسافرت شما چندان طولانی نیست می‌توانید از یک شیشه معمولی مانند شیشه کشک هم برای این کار استفاده کنید.

استفاده از حوله و تشت

یکی دیگر از روش‌های موثر برای آبیاری گیاهان آپارتمانی در نبودتان استفاده از تشت آب و حوله در محیط مرطوبی مانند حمام است، وان حمام را تا نیمه آب بریزید. سپس چند حوله را روی آب بیندازید تا کاملا آب را جذب خود کنند، بعد گلدان‌هایی را که ته آنها سوراخ دارد روی حوله قرار بدهید، تا به مرور حوله آب مورد نیاز را از سوراخ پایین به ریشه انتقال دهد.

البته این روش یک ایراد دارد، زیرا دســترسی گل‌ها به نور کــاملا قطع مــی‌شــود، کــه اگر این مدت کوتــاه بــاشــد مشکلی پیش نخواهد آمد، امــا اگر زمــان سفر و نبود شمــا در خانــه زیــاد شــود بــه گیــاه آسیب وارد مــی‌شــود.

استفاده از آب بانک

آب بانک بهترین وسیله‌ای است که به طور اتوماتیک به گلدان‌های شما آب می‌دهد تا گیاهان شما تشنه نمانند. آب بانک از دو قسمت سفالی و پلاستیکی تشکیل شده است. قسمت پلاستیکی آن به سر بطری متصل می‌شود و قسمت سفالی آن در خاک گلدان قرار می‌گیرد و به گیاه آب می‌دهد. بخش سفالی آن رطوبت مورد نیاز گلدان شما را تأمین می‌کند. هرچه خاک گیاه خشک‌تر باشد، آب بیشتری از قسمت سفالی آب بانک به داخل خاک انتقال می‌یابد. در این حالت آب زیادی به گلدان داده نمی‌شود.

استفاده از سنگ و زیرگلدانی

ابتدا درون زیر گلدانی‌تان را که یک سایز بزرگ‌تر از گلدان است، پر از ماسه و سنگ کنید. سپس درون آن آب بریزید تا پر از آب شود. بعد گلدان را روی زیرگلدانی قرار بدهید تا با این کار گیاه از انتهای گلدان رطوبت را بالا بکشد. اما این روش فقط برای دو تا سه روز جواب می‌دهد و همچنین برای گیاهانی که رطوبت متوسط می‌خواهند نیز خوب است.

کد خبر 688596 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها گل و گیاه خبر مهم گیاهان و درختان گیاه‌ شناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گل و گیاه خبر مهم گیاهان و درختان گیاه شناسی پر از آب آب بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، ۲۴ درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و ۳۹ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش خطر ابتلاء به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر «سوفی پادوک»، محقق ارشد از بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک بریتانیا، می‌گوید: «اگر انتخابی بین رفتن از پله یا آسانسور دارید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند».

پادوک گفت: «بالا رفتن از پله یک شکل عملی و قابل دسترس از فعالیت بدنی است. با وجود این، اغلب افرادی که برای رسیدن به طبقه بالاتر عجله دارند، پله‌ها را نادیده می‌گیرند.»

پادوک می‌گوید: «حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالارفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای ادغام در برنامه‌های روزمره باشد».

برای این مطالعه، محققان داده‌های ۹ مطالعه شامل بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را جمع آوری کردند.

پادوک در ادامه افزود: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، فواید بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها بالا بروید.»

دیگر خبرها

  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)