Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به سفر رئیس جمهور در روز جمعه هفته جاری به کردستان، اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 13 هزار میلیارد تومان منابع بودجه‌ای در این سفر به استان اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در صورت استفاده مناسب از این پتانسیل‌ها می‌توان بسیاری از محرومیت‌ها و چالش‌های استان را رفع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری از سوی ادارات و نهادهای دولتی و حاکمیتی برای جذب اعتبار، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی می‌تواند سرآغاز جهش سرمایه‌گذاری‌های دولت برای توسعه کردستان باشد.

فتحی بیان کرد: در بحث بیکاری و ایجاد اشتغال در کردستان دغدغه‌های بسیاری وجود دارد و باید با بسترسازی برای رونق کشاورزی و افزایش حق آبه و حمایت از ایجاد صنایع بزرگ در منطقه در این مسیر گام برداشت.

وی بر لزوم توجه به بسترهای منطقه آزاد بانه – مریوان، منظر جهانی هورامان، شهر خلاق موسیقی جهان، پایتخت کتاب ایران و شهر جهانی کلاش تاکید کرد و گفت: از این ظرفیت های فرهنگی باید برای رونق معیشت مردم بهره بگیریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان سفر رییس جمهوری به کردستان محسن فتحی نماینده سنندج در مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در بازدید از قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»، اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر دولت به لرستان، ساماندهی حریم قلعه و ثبت جهانی «فلک الا افلاک» است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور هم از این قلعه تاریخی بازدید داشتند، عنوان کرد: ایشان تأکید داشتند که این کار باید انجام بگیرد.

استاندار لرستان در ادامه با تأکید بر اینکه از زمانی که رئیس‌جمهور به استان تشریف آوردند، تا الان اقدامات خوبی دراین‌رابطه انجام شده است، افزود: چند مورد از نکات مانده و بخشی از زمین‌های حریم قلعه مانده که باید تملک شوند.

شفقت با بیان اینکه به‌هرحال اقدامات خوبی انجام‌گرفته و در حال انجام است، بیان داشت: امروز هم آمدیم از قلعه بازدید کردیم تا بتوانیم اقدامات و گیرهای اولیه‌ای که برای ثبت جهانی قلعه موردتوجه است را رفع و با مسئولان کشوری نیز مکاتباتی داشته باشیم و تأکید کنیم که این کار انجام شود.

وی، تأکید کرد: تقاضای من از وزیر میراث‌فرهنگی این بوده که خودشان شخصاً وارد این موضوع و پیگیر اقدامات شوند؛ چون اقدامات اصلی در تهران است نه استان، استان همه کارها را انجام داده و چند کاری که عقب‌افتاده رفع مشکل آن در تهران است، در این راستا درخواست من از وزیر میراث‌فرهنگی این بوده که خودشان برای پیگیری این موضوع ورود کنند.

استاندار لرستان، تأکید کرد: ما هم به نوبه خودمان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و دیگر دستگاه‌های مرتبط با این امر پیگیری خواهیم کرد.

شفقت، ادامه داد: تا اواخر تیرماه و اوایل مردادماه، باید این اقدامات اولیه انجام شود تا تیم کارشناسی در استان حضور پیدا کنند و نظر کارشناسی خودشان را بدهند، امیدواریم که این اتفاق مبارک برای استان رخ دهد و قلعه ثبت جهانی شود.

وی افزود: قلعه «فلک‌الافلاک» شناسنامه‌ای از قوم لر و لرستان است.

کد خبر 6090420

دیگر خبرها

  • اقدامات اولیه ثبت جهانی «فلک‌الافلاک» باید تا مردادماه انجام شود
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • اقبال بازارهای جهانی به محصولات دانش‌بنیان ایران
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند